Szerintem meg mindenki tudja,hogy kire gondolt,nem hiszem,hogy Neked kellene felháborodnod ilyenen. Neked sem úgy írnak,h a "79"-et mindig odaírják.
De azért irigylem a problémáidat!
jah és még vmi Chriss, amit tök komolyan gondolok.
Ez az első sportmotorod, ráadásul nem egy régebbi 600-as, hanem egy kemény teljesítményre képes motor. Először kanyarodni tanulj meg vele, meg fékezni, meg rendesen kanyarból kigyorsítani lapon, meg milyen az mikor visszalövöd a sebességeket 250-ről 1-esbe és a hátsó kerék egy méter széles nyolcasokat rajzol. És majd utána kerekezz, meg sztopi. Tényleg, nem vicc.
2004-es még nem fordított telós, de már injektoros R6-al motoroztam sokat, azzal is ugyanúgy kell kerekezni. A trükk ott van, hogy mindenből kicsit több kell neki. Több kuplung, több gázbelehúzás, több magasság. 600-assal nem szerettem gázról kerekezni (volt 600RR-em is), mert azt tényleg forgatni kell hozzá. De a lépések itt is ugyanazok, érezni fogod, mikor kicsit elemelkedik aztán hajrá. Amúgy általában kuolunggal kerekezek és nem gyorsulok fel őrült tempóra, de pl. mikor nem azrét megyek motorozni h a városban kerekezgessek, meg sztopizgassak, hanem megyünk valahova tempósan, akkor pl sokat kerekezek gázról. pl előzök vkit, elkezdem nyelezni 1-ben, 2-ben és feljön akkor nem ejtem vissza, hanem felrógok neki eg sebessége keréken és úgy megyek tovább. Vagy ha dimbes dombos úton a kerék elpattog az úton és gázadásnál feljön.
nah folyt köv.
Ott tartunk, h kuplunggal felvetted és húzod a gázt, hogy fentmaradjon. Az RN12 160 körül megy normál áttétellel és tuning nélkül 1-ben, de első körben semmiképp ne húzd addig. Ha kímélni szeretnéd a telókat és a kormánycsapágyat akkor mielőtt leszabályoz szépen finoman teszed vissza GÁZZAL. Igen, gázzal. Mégpedig úgy, hogy visszacsukod egy picit a gázt (nem teljesen zárod el a tüzet) és mielőtt letoppanna, újra belehúzol egy kicsit, h a gravitáció és a motor ereje nagyjából kiegyenlítse egymást, így az első kerék süllyedése csökken és szépen finoman letoppan. Ha elhúzod végig, akkor leszabályoz és lecsapja az elejét. Az elején segít ha normál profilú utcai gumi van fent, nem kúpos pályagumi, mer az billeg ide-oda (azt imádom, mer akkor ki kell ülni oldalra és az kurva jóóóól néz ki). Az utcai gumi nyomását is engedd le, a hátsó 2,9 helyett 2,4 körül legyen, h nagyobb felületen feküdjön fel a gumi. Ha sokat kerekezel (ha rászoksz, MINDIG MINDENHOL kerekezni akarsz) akkor az olajcseréknél az olaj mindig legyen picit túltöltve. A láncot úgy tudod kimélni, h mindig gyorsítás közben kuplungolsz bele, mivel akkor a lánc terhelés alatt van. ha úgy kuplungolsz, h húzod a gázt és egy pillanatra visszacsukod egy picit és akkor húzol bele a kuplung karba, akkor pont akkor fog rántani a láncon mikor kicsi a terhelés rajta,, az meg nem tesz jót neki. Ha úgy érzed gáz van és túlhúztad - ezt sokszor fogod érezni, de közel nem vagy hozzá - akkor hátsó fék, gáz visszacsuk, előrébb dőlsz h a súly előrébb legyen, és akkor visszaesik. Dehát ezt ugye már begyakoroltuk. A titok kulcsa a folyamatos gyakorlás és a cél h minél magasabban legyen. Mert akkor nem kell húzni a gázt, mint az állat. Ezt a technikát sajátítsd el addig, míg bármikor, bármilyen aszfalton így fel tudod venni és 50-től az 1-es végéig el tudsz menni keréken, minél magasabban. Ez évek és a rutin... Ha már itt tartasz, akkor ne azon gondolkodj h holtpontozni fogsz, meg majd elváltod, hanem azon, h ugyanezt a gyakorlatot kettesben csinálod. minden ugyanúgy történik csak azt kb. 50-80 között teszed meg és egy leheletnyivel több gázzal. MINDIG figyelj arra, hogy a 9-10,000 körül picsánrúgják az R1-et, te RN'2-vel mész ami elasztikusan adja le az erőt és sokkal könnyebb vele megtanulni kerekezni mint a 19-el, amiben teljesítménylépcsők vannak. Még ami fontos, ha comboddal szorítsd a tankot , ne kalimpálj, ha megy oldalra, vagy imbolyog akkor ne legyél még menő h az ellenkező irányba terhelsz a lábtartón, vagy kiülsz, Te még tedd le inkább. Ha ez megy és már tudatos minden, akkor jöhet a gázra kerék, mert a kettőt együtt kell tanulni és mindkettőt tudni kell használni, mert jobb motorossá válsz tőle. Sokan magamutogatásnak gondolják ezt, de csak gondolj bele ha pl. tudsz sztopizni akkor a féked maximális teljesítőképességét tanulod meg, ergo vészfékezésnél tudod meddig mehetsz el és nem fog zavarni ha feljön a hátulja, ergo nagyobb fékerőt tudsz konstansan fenntartani, rövidebb fékútad lesz. Pl elbambulsz és a normál féktávodon belül megáll az előted lévő kocsi a pirosnál... Ennyi. ezek hasznos dolgok és jobb, biztonságosabb motoros leszel ezektől. Na meg geci menő is meg kurva jól néz ki mikor végigkerekezel a körúton, vagy a Hring levezető körében az egyenesekben... A gázról kerekezésnél a hátsó féken van a lényeg az egész arról szól. Elindulsz 1-ben, és elkezdesz motorozni. eröltesd a kigyorsításokat, érezni fogod mikor könnyül el az eleje. 9-10,000-nél fog kb. kemény gyorsításnál. Itt jóval agresszívebben fog feljönni, hirtelen és magasabbra, ezért kell észnél lenni. NEm muszáj elforgatni odáig, ugyanúgy fel lehet venni kisebb fodulaton és gáznál is a trükk: gyorsítasz egy pillanatra visszaengeded a gázt és belerántasz a gázba, meg fizikai erővel a kormánycsutkákba. Mikor visszaengedted a gázt a villák összeültek és amikor rányitottad a tüzet és/vagy belerántottál akkor a villa kirugózása felnyomja a kereket. ez több rutint igényel elsőre még ne ezzel próbálkozz. mindegyik 1000-es motor ha elkezd kerékről visszaesni, akkor azt gázzal vissza lehet húzni, 600-ast nem, ha az megindul lefelé, akkor gázból azt már nem fogod visszahúzni és fenttartani. Ezért ha gázról kerekezel akkor az intenzív gyorsítás után mikor kezd feljönni hátsófékkel és/vagy gázvisszaengedéssel (minimális) megfogod az emelkedését (hogy ne basszon hátra) és amikor elkezd visszahullani finoman belehúzol megint és a gázállás változtatásával fenntartod. Nagyobb és agresszívebb a tempó, észnél kell lenni. Kezdetben a kuplungos módszerrel többet fogsz kerekezni, mert a gázra keréknél a fenti esetben kevesebb az a ford. tartomány ahol fent bírod tartani. Itt jön majd el a váltás, amihez viszont magasan kell lennie, mert vissza kell csukni a gázt. Gondolom tudsz kuplung nélkül váltani. Ugyanaz kell csak keréken. Már mielőtt a gázt visszengednéd a csizmával kell a váltókart húzni, h abban a pillanatban amikor visszaengeded a gázt egy nanoszekundumnyi időre autómatikusan bekattanjon kettesbe. ha akkor akarod felrúgni amikor vissacsuktad ki fogja dobni, az első kerék meg visszahullik. Na az tesz jót a felninek, a kerék ovális lesz egy idő után, a kormánycsapágynak, meg a villáknak. A váltás is egy érdekes téma, nem akkor kell elváltani amikor már üveghangon bőgeted 1-esben. Én úgy kerekezek, hogy kb. 30-nál belekuplungolok, felveszem 1-esben kurva magasra (a műszerfaltól nem látok előre) ott hátsófékkel megfogom és abban a pillanatban ahogy fékkel megfogtam a gázt kicsit visszacsuktam már rugom neki ahogy felvettem a lábammal már húzom a kettest, h majd csak be kelljen kattannia) a kettest és abban utazom. Ha elég magasan van a menetszél és a súlypont fenntartja. Hát nagyjából ennyi, sok, millió gyakorlás. Nekem az segített sokat, h olyan társasággal motoroztam anno mikor megtanulétam akik profik ebben. Kulman Miki, Frici, stb... Mi minden nap kijártunk keszire az Ósan és Praktiker mögé a szervízútra gyakorolni, kb. 5-től sötétedésig kint voltunk. Ésszel kell, okosan kell. Nem beszéltem olyanokról, hogy van amikor a kerék nem tapad meg és a belekuplungoláskor elforog. Ha nem meleg még, vagy ha szar az út. Van olyan h keréken rámegyek fehér aszfaltra és keréken csúszik meg a házulja. Nekem most per 60-as gumi van hátul, teljesen kúpos pályagumi, tehát nekem nem megy egyenesen ha nem gépészkedek rajta ide-oda. Ezek először nagyon ijesztőek. Nah hát nagyjából ennyi. És ne egyedül gyakorolj, hanem vkivel aki tud, sokkal gyorsabban fog menni. Hajrá
Pbandee amit beszéltünk tnap hogy festék. Találtam itthon valami "komoly" rezakril 2 komponenső festéket. Régen zsigulikat festették vele fatherék teljesen jó még a festék ma lefújtam vele egy légrúgót és nagyon szépen tudtam vele dolgozni. Mit gondolsz szerinted a "pályaidomot" is festhetem vele ?
nah, ha vmihez értek, akkor mondhatjuk, h ez a téma az én hazai pályám... Az elmúlt években a motorjaimban levő km-ek 40%-a csak a hátsókerékre, 20%-a csak az első kerékre és a maradék 40%-a mindkét kerékre értendő...
Két féle kerekezési mód van, kuplunggal felvenni, vagy gázról felvenni. Mindkét verzióra az igaz, hogy 1-esben, vagy 2-esben történik. Az R1 1-ben és 2-ben is gázról kerékre jön. DE! Okos emberek szerint ha gázról erőből kerekezel, akkor a motor (ereje) kerekezik, nem Te. És ez igaz. Első körben (bár nehezebb a technika miatt) a kuplungos kerekezést kell megtanulni, még akkor is ha nehezebb, mert kevésbé veszélyes. Majd leírom, hogy miért. Soha nem szabad túlzásokba esni, fontos a fokozatosság. Még mielőtt bármit tennél szépen indulj el 1-es, 2-es, gyorsulj fel 120-140-ig, majd tartsd egyenletesen a gázt és kezdj el a hátsó fékkel fékezni. Anélkül h visszaengednéd a gázt. Ezzel játsz egy ideig, és tapasztald meg, h állandó sebességnél milyen láberőre van szükség, h a fékhatás a hátsó keréken jelentkezzen és nyitott gáznál lassítsa a motort. Eleve a hátsó fék nem dísznek van, pályázásnál is hasznos (az majd egy másik lecke lesz...) kerekezésnél és sztopizásnál pedig főleg. Ha már tudatosan tudod kezelni a hátsó féked és képben vagy h egyenletes tempónál, gázállásnál mennyi nyomás kell a pedálon hogy lassuljon, de ne blokkoljon be, akkor jöhet a kovetkező pont. Kuplunggal szeretnénk első körben kerekezni, mert ha gázról kerekezel, akkor a tempó jóval nagyobb és abban a fordulatszámtartományban kell gépészkedni ahol az R1 a legvadabb. Az első lecke : elindulunk szépen 1-esben, nem nyelezzük, de folyamatosan kezdesz gyorsítani, kb. úgy ha mint mikor normális forgalmi tempóban a lámpától elindulsz (kb. 50%-os gázállás) és nem állat módjára akarsz menni. Figyeled a km. órát és 45-55 között a bal mutató ujjaddal belehúzol egy picit a kuplungba, úgy h a jobb csuklód nem csinál semmit, csak a folyamatos finom gyorsulást tartod. (nekem minimális a kuplung holtjátéka, javaslom h mindenképp állíts rajta ha nagy) Ha jól csináltad a motor ránt egyet, de nem fog semmit se csinálni. Nem kell beszarni se és nem kell eröltetni se, h nagyobbat rántson. még... ezzel játsz el egy darabig, szokd meg h ránt a motor. Itt alacsony fordulaton vagy, tehát nem fog hátrabaszni. Mikor már ott tartasz, h tudod mi fog történni és milyen érzés lesz mikor belehúzol egy picit, jöhet a következő fokozat. A sztori ugyanez, 1-esben gurulás, de most intenzívebb gyorsítást produkálj, kb. 15%-al többet húzz a gázon és ismét csak egy minimálisat nyúlj bele a kuplungba. Ha jól csináltad nagyobb rántás lesz az eredménye, de még mindig nem szabad elemelkednie a keréknek- de már érezned kell, h nagyobbat ránt és megindulna. Ezzel szintén játsz el pár órát és higyj nekem, ne akarj semmi mást még... Aztán ha nem ijedsz már meg, nem ér váratlanul és tudod kezelni a motor rántását, jön a harmadik szakasz és a kuplungos kerekezés alapja, a mérföldkő és a (kezdetben) legnehezebb technikai rész. Az előző verziót kezd el, 1-es , 45-55 km/h, 65%-os gázállás, majd belehúzol ugyanakkorát a kuplungba (mindig csak egy pillanatra, kb. 1 centit - ahogy belehúztál már engeded is ki - mintha véletlen lenne és megrándulna az ujjad) és abban a pillanatban ahogy a belehúzott kuplungot visszadobnád az addig ugyanazon mértékű gyorsításon egy pillanatra növelsz egy kicsit. ergo a jobb csuklód szintén megrándul, kb. max. 1 centit ráhúzva a gázkarra, DE nem ott tartva, azonnal visszaengedve. Fontos, h a gáz nagyobb belehúzása akkor történjen, mikor a kuplungot visszadobod. Tehát kuplungba belehúz, amikor a kuplungkezelő ujjad elindulna visszafelé és visszadobnád, h a tárcsák összezárjanak, már belehúzol a gázba is és amire a kuplung visszatér, már a gázt is visszacsukod. Ha jól csináltál mindent, akkor ugyanazt a rántást fogod érezni, mint a kettes fázisban, de most láss csodát a kerék 10 centire elugrott a földtől. és visszaesett. Most állj meg, menj be egy mekdonáldsz budijába és törölgesd ki a gatyádat. Onnan tudod, h nagyobb kuplungot, és/vagy nagyon sok gázt húztál, h a mentősök szedik le rólad a motort. Most ezzel játszál egy jó ideig. El kell jutni odáig, h a kerék mindig elemelkedjen 10 centit - nem kell még keréken utazni - és ez tudatos legyen. 10-ből 10szer, 100-ból 100szor. nem vicc. ha ez nem megy és továbblépsz az nem lesz tudatos, a motor fog vezetni, te meg pofára fogsz esni. Ha ezek a dolgok mennek, akkor jön a negyedik lépés, ami két dologból áll. a 45-55 km/h-t növeled 60-70 km/h-ra és ott jön az előző fázis, és a 45-55 km/h mellett nagyobb gázt húzol bele. ha azt mondom nagyobb, az azt jelenti minimálisan nagyobb mint az előző, nem azt h odaránts mint egy vmi buzi a faszának, mert akkor a hátadon pörögve fogod figyelni a távolodó, szikrázó, pörgő r1-et... Ebben a lépésben ha nagyobb tempónál nyúlsz bele és / vagy nagyobbat húzol a gázon, akkor a mozdulatsot után az első pontban megtanult hátsófék kezeléssel kell zárnod a mutatványt, tehát úgy essen le az eleje, h azt a fékkel fogod meg és teszed vissza. Itt még mindig 10-20-30 centikre jön fel az első kerék, de kezd el a mozdulatsor tudatos összahangolását. egyenletesen gyorsít, 50-60-70 km/h, kuplung belehúz, abban a pillanatban a visszaengedés előtt gáz belehúz, kerék feljön, hátsó kerékkel megfog. El kell jutnod odáig, h azt érezd, hogy jönne még fel, de a hátsó fékkel megfogom, azért nem jön tovább. Valószínűleg azt fogod érezni h minnyá' hanyattbaszódsz, de ez kurvára nem így lesz, fényévekre vagy attól és az első kerék kb. egy 0,5-ös kólásüveg magasságában lehet. Sokan ott rontják el, h ránehezednek a kormányra és visszanyomják önkéntelenül az első kereket. Nem jó, dölj hátrébb és a súlyod hátrébb helyezésével is tehermentesítsd az első kereket. Na ha ezzel jól elvagy és a három dolgot (kuplung, gáz, hátsó fék) egyidőben, összehangoltan tudod kezelni, akkor kezd el gyakorolni, h több gázzal, nagyobb kuplunggal, nagyobb sebességgel mennyivel tud magasabbra feljönni. ezek 'vagy' kapcsolatban vannak, tehát VAGY a gázon növelj, VAGY a kuplungon, VAGY a tempón, egyszerre mindhármon, vagy kettőn ne, mert csúnya vége lesz, mivel még nem érzed a motort. A sebességet pedig max. 70-80-ig növeld, tovább NE! Ezzel játszál napokat. Aztán ha már tudod h mitől meddig jön fel és a hátsó fékkel le tudod rakni (ne taposd mind az állat, finoman azt is), akkor jön a kezdő gyerekek első egykereke. Minden ugyanúgy mint eddig, de ha feljött, akkor ne kényszerítsd vissza a fékkel, hanem kezdj el gyorsítani, de ne mint az állat, hanem finoman. valszeg először ugyanúgy vissza fog esni. akkor kell mindig kicsit többet és ttöbbet belehúzni, de ÉSSZEL, mert ha a fordulat eléri a 10,000-et akkor exponenciálisan jön az erő, ergo ugyanakkor gázhúzásra nagyobb nyomaték és gyorsítás indul el. Ezt gyakorold. Itt a kerék 30-40-50 centire lesz a földtől és mint a hülyegyerek aki nyomja a csengőt te is húzod a gázt, h erőből fent maradjon és minél tovább menj úgy. Ezt gyakorold addig amig ERŐBŐL fent tudod tartani. Innentől jön a nehezebb része, h minél magasabbra emeld. Az akkor fog menni, ha minél többet gyakorolsz és nem fosol be h 30-50 centin van a kerék. Ha lerakod beszitálhat, vegyél kormánytelót. És SOHA ne érkezzen le elfordított kormánnyal. Ha dőlsz oldalra, vagy nem egyenesen mész, AZONNAL tedd vissza. Minnyá folytatom, kimegyek vmi kajáért...
Szia .Szeritem a leglényegesebb hogy a jobbláb mindig a hátsóféken legyen ha ugyérzed túlhúztad akkor gáz el ás hátsófék ezerrel vagy hanyattbasz.Én kettsebe veszem föl 60-65tel gurulok kb 2/3ad gázt adok és picit csippantok a kuplungba és ahogy emeli az elejét engedem vissza a gázt.gyakorolni kell az biztos.Zema még nagyspiller ebben az ügybe.Én eggyesbe nemajánlom a gyakorlást igazhogy gázra könnyebben felugrik viszont sokkal könnyebben hanyattvág.szerintem
Arai RX-7 Matsudo Cobra eladó. Egy nagyon jó barátomé, aki már nem motorozik a sisak meg a polcon hever már jó ideje talán már 2 éve is van. Teljesen karcmentes 3x használt, maszkban. Ami jár hozzá, eredeti doboz, eredeti sisakzsák, eredeti 2 db. szilokon folyadék a gumi részek ápolására, eredeti átlátszó plexi még kis sem volt bontva, eredeti dark smoke plexi karcmentes, eredeti pin lock ez sem volt még kibontva. Teljesen makulálan csúcskategóriás sisak. 120.000 Ft vagy mondjatok egy még elfogadható értelmes árat....
Egyébként nem tudom mennyi lehet nekik még ebből az irányjelzőből raktáron de az én 2002-esemen is ez volt, szóval elfogyhatna már Bár bevált, mert gumis és hajlik így nem törik le taknyoláskor vagy eldőléskor.
De azért irigylem a problémáidat!