A karburátoros rendszereknél mivel csak átemelni kell a szintkülönbség miatt hogy fel legyen töltve az úszóház, elég 0,1-0,2 bár nyomás. (az FZR pumpa is ilyesmi nyomású, az injektorosnál valóban legalább 3-4 bár körülnyom a szivattyú és nyomásszabályzó szelep engedi az injektorokra)
Mivel csak a karbisor van itt így a pumpát csak láttam a helyén. Arra gondolok hogy a régi már sanya szerint elég sokat kerregett így nem volt 100-as, viszont az új meg vszeg tudja a gyári nyomást és így át tudta tolni a benzint a gyűrű mellett. (mivel beépítés után az új pumpával kissé másképp járt a motor mint előtte)
A kedvenc BMW szerelőm
Kúpgörgős csapágyak.
Azt mondja hogy hacsak a csapágyak nincsenek berágódva, összerohadva vagy eltörve a kosaruk akkor nem kell cserélgetni mint azt sokan szertartásosan teszik. ( " bullshit ")
Kitisztítva össze kell rakni és korrektül beállítani, úgy teljesen jó. (molibdénes zsírt használ, azaz grafitost)
Először a külső "csavart" 150Nm-rel kell meghúzni, aztán a belsőt 10-12Nm-rel (kiemeli hogy a gyári utasítás és a könyvek is a 7Nm-t mondják de ő már baromi rég csinálja és az kevés ) majd a biztosító anyát 105Nm-rel. (a spéci célszerszámmal amit te is megcsinálhatsz egy hosszabb krovából és spórolsz 350 dolcsit) Alul a kitámasztó csavarja 45Nm.
A gumiharanghoz ne a saválló pántot hanem műanyag kábelkötözőt használj (sorolja a számát) de mivel a BMW itt is g.ci volt így a csak ez jó rá, a sima túl széles. A végén még említi hogy 230cm3 szintetikus GL5-ös olaj kell a hajtásba, az más kérdés hogy a blokkba viszont nem javasolja a szintetikus olajat.
KÖSZÖNÖM SZÉPEN! Már nagyon sokkal jövök neked,de majd meghálálom. De jó! Nagyon örülök neki. Még 1x köszönöm szépen. Ma megyek benzincsövet vadászni,jó hosszúra hagyom,hogy ha kell,akkor a tankot fel lehessen hajtani.
Józef!
Ha ráér, nézze már a vidit (15 perctől elég) nem 1értelmű nekem... a kétoldali FAG 6465A csapágy kúpos hengergörgős? és hogy van kihézagolva, a belső kontrás csavarral? Mert nekem az kottyan picit, lehet szorítani rajta?
Elég nagy irodalma van ennek a swingarm szerelésnek, de mind angolul, szaktanácsojj má' meg http://youtu.be/L0_j8SuiFQI
Nem lehet, hogy kicsit erős az új AC? Most fejből adatok, lehet, nem pontosak, de nekem úgy rémlik, a porlasztósnál 0,8-1 bar elég, a befecsisnek kell 3 bar... ki tudja, milyet szállítottak Sanyinak a kis sárgák (az ő specifikációjuk nem túl megbízható)
Nem mérted meg a nyomását? Tanulságos lenne...
Egyébként láttam őket, nem mondanám fehérnek őket. A 3-4-es egész jó volt (világosbarna) de az 1-es is csak éppen-hogy. A 2-es fekete volt de az nem is csoda.
Ez a gtr-é de szemléltetni jó, ott vannak a tűszúrásnyi lyukak és körben ahova lezár a pill.szelep éle ott körben fekete lerakódás volt. (többek között a lyukakban is)
A motorokat ugye egy bizonyos fordulatszám tartományra méretezik, ehhez választják meg a szívótorok átmérőjét, hosszát, a fúvókákat és még egy rakás mást. Ezek a dolgok feltételeznek egy bizonyos gázsebességet a szívócsatornában, ahol viszont nem egyenletes áramlás van hanem gázlengések dolgoznak a légszűrőháztól a kip. dob végéig. Mivel az FZR-t nem kimondottan arra tervezték hogy 3e-nél elváltson a rider így a karburátorok torkai kimondottan nagy átmérőjűek, ezeken meg mivel nincs gázsebesség (erős átáramlás) így csak ide-oda szédelegnek a gázok amik vissza is hoznak némi égésterméket a pillangószelepekig (amik sanyánknál többnyire szinte csak résnyire vannak nyitva) amiből létre is jön ez a fajta lerakódás.
Lehet hogy túlfolyt a kettes karburátor.
Az utolsó javítás az volt hogy bekerült a bika kínai pumpa, innen el lehetett indulni.
A képeken látszik (nem mostaniak csak szemléltetés) hogy az "O" gyűrű szakadt, de most csak egyszerűen el volt vékonyodva és a tűszelepház, valamint a karburátortest között a csájníz pumpa át tudta préselni a benzint így hiába zárt le a tűszelep, lassan emelkedett a benzinszint. (feltöltöttem mosószeres vízzel a benzin útját a benzincső után és lezárt tűszelepeknél kompresszorilag kissé nyomás alá helyeztem a rendszert, a kettesnél simán tolta ki a habos vizet a gyűrű mellett)
A másik szembetűnő dolog ahová a pillangószelep lezár a karbiházban, ott van az alapjárati benzin levegő csatorna (tűszúrásnyi lyukak) amiken kap benzint alapjáraton, lezárt pill.szelepnél. Itt körben a hajódízel üzemmód miatt körben vékony koromlerakódás volt és a kettesnél a drót sem szándékozott bemenni a lyukba, csak némi rábeszélés után.
Persze még akármi is lehet de én nem találtam mást így jónak kéne lennie. (kicseréltem az "O" gyűrűt a kettesnél és az összes pici "O" gyűrűt a keverékcsavarok alatt)
Mivel csak a karbisor van itt így a pumpát csak láttam a helyén. Arra gondolok hogy a régi már sanya szerint elég sokat kerregett így nem volt 100-as, viszont az új meg vszeg tudja a gyári nyomást és így át tudta tolni a benzint a gyűrű mellett. (mivel beépítés után az új pumpával kissé másképp járt a motor mint előtte)