Mindegy hogy csinálod egy a lényeg, hogy ne legyen levegős. Én úgy szoktam, hogy fecskendővel kiszívom a tartályból majdnem üresre öntök bele újat és kipumpálom lefele mintha légtelenítenél ügyelve arra, hogy fent ne fogyjon ki.
Fékolajcserével kapcsolatosan valaki sötétítsen föl kérem, mert megzavarodok. Egy helyen azt írják, hogy miután leszívtam-kinyomattam a régi folyadékot, új feltölt, és autóhoz hasonlóan simán csak fölpumpál-megtart-csavarnál levegő kienged a módszer. Máshol azt írják, tartálynál fékolaj betölt, légtelenítőnél csővel megszív, elzár, megszív, elzár, és csak a legvégén alkalmazzuk a pumpálásos módszert (motorszerelő haverom is ezt a módszert javasolta). Megint más elbeszélés szerint a légtelenítőtől kell feltölteni a rendszert visszafelé(??), és a végén pumpa. Kérdem én, melyik a hülyeség, melyik nem?
Jó irányba tekertem. Hetesen van. A könyv szerint is két személlyel 6 vagy 7 a jó. A rugóstag most lett cserélve a nagyszerviz alatt. Kapott egy teljesen felújított darabot (profi versenyfutóművekkel foglalkozó cégnél).
Mikor megálltunk állítani rajta akiktől kaptam kulcsot segítettek állítani. Majd felültem rá majd a barátnőm is majd az egyik srác ránehézkedett és nem ült össze. Valószínűleg a szar utakon nagy döccenő így is be tudja ültetni.
Mikor a motorozás végén a a barátnőm leszállt és beálltam a garázsba nagyon kemény volt a futómű.
A könyv szerint az Genesis 157 kiló teljes terhelést bír el. Na már most én 90, párom 60 plusz motoros bőrruha. Simán karcolja a maximumot. Nagy döccenőnél a beülés sajnos így elfoghadható :(
Azt olvastam, h 4-6 bar van benne, és az a feladata, hogy ne habosodjon az olaj, mert akkor a kavitációtól hamar tönkremegyen a szelep
De az biztos nem használ neki, ha kimegy belőle
Apropó, én is kimegyek, tetőt bontok, elállt az eső. Qrvanehéz ez a pala, egyedül szedtem le 50 m2-nyit, elég is volt.
Emléxem, 1edül is tettem fel 20 éve, de akkor nem volt ilyen nehéz
Befolyásol.
Miután kiengedtem belőle (genesis) a kemény seprűnyélből egy löttyedt, összeesett, felpuhult sz&r lett ami maxra előfeszítve is összeült alattam.
Aztán 8 bárral megnyomatva egy picit jobb lett (ennyit tudott a kompresszor) de még mindig nem volt jó semmire. (sokkal nagyobb nyomás van benne eredetileg)
Nem hiszem, hogy a gáz befolyásolna ennyit, annak nem ez a dóga elsősorban... inkább a 150 kiló meg a fáradt rugó - plusz kérdés, biztosan jó felé tekerte-e az előfeszítést?
nem hiszem, hogy egy ilyen speed motornál elsőrangú szempont a max. terhelés - hisz ezeket "menni" veszik, egy fő, girnyó versenyző
Nekem eddig minden motoromon túl erős volt a rugó - de én csak 1edül megyek...
http://youtu.be/g0O45V_Wv4Q
Papa jöttek cuccok. Ezekre mehet a pozitív markolat ledes sisakakármi légtelenítő csavar. A ledes H4es azzal bajba vagyok mert nincs tompított reflektor csak refi és a motorba füstölt aksitöltőröl semmi baja. az még kérdéses hogy mennyire pozitív. a szelep adapter még nem jött.
Amint azt az üléspozíció is sugallja, nem igazán két személyes üzemmódra készült az FZR sorozat. (az ezres még úgy-ahogy elmegy de a genesisen pokoli kín a hátsó ülés, az exupé már egész tűrhető, a rugózás viszont simán "elbírja")
Lekoppannia nem feltétlenül kéne neki (a huszonéves rugó már nem is lehet olyan fitt mint új korában) de még ha jó, akkor is érezni rajtuk hogy nincs az a kimondott rendíthetetlen túragőzös érzés mint pl. a GTR-en vagy az ekkora dromedárokon.
A ti súlyotok alatti viselkedésből viszont inkább arra tudok gondolni hogy a rugóstagból a gáztöltet már inkább a légkörben teljesít szolgálatot, sem mint a csillapító részben. (ha tudnám akkor apró betűvel írnám hogy Robesz és Zsani együtt nem kimondottan 90+60 kilós egységnek tűnnek és mégis elviszi őket az 500-as, bár sosem értettem hogy Zsani hogy bír ki ott hátul pár km-nél többet)
Sziasztok
Ma végre kipróbáltam a szerviz után a motort hosszabb távon. 2 személlyel voltunk. Én 90 a parom 60 kg. 6-os fokozatban felkoppant a hátsó teló úgy beleért a sárvédőbe a gumi :(
Nem volt nálam kulcs de Esztergomban egy motoros társaságnál megálltam és adtak :) Áthúztuk 7-es fokozatra. Ennyi a max.
Olvastam a könyvében hogy max terhelés 157 kg. Hát ez így nem a legjobb. Nem vagyunk kövérek. A Róbert károly körút hirhedt buckáin hazaúton is kétszer éreztem hogy mintha koppanna. Fura vagy ez normális?
Sanyám majd valamikor ráértedben légy szíves és magánszorgalomból nézz utána hogy a gyárilag előírt 20w40-es olajnak milyen értékei vannak 100 'C-on.
Utána annak is ha pl. 10w60-ast öntenél bele akkor az hogy nézne ki. Aztán annak is hogy a 10w40-es (vagy bármelyik) olaj viszkozitása hogyan változik márkánként.
Abból már ha nem is biztos de sejthető lesz hogy hány éves a kapitány. (meg hogy a GTR-ből olajszintileg miért mindegy hogy 10w40 vagy 20w50 kerül(t) bele)
Meg hogy Steve in Sunny Fla GTR-je több mint 100e mérföldön túl hogyan örvendhetett még mindig kiváló egészségnek 5w40-es Diesel autóolajjal.
Sanya! Ez laboratóriumi körülmények közt igaz, de ha a motor kopott az égés is eltér az ideálistól vagy a rossz beállítás miatt lehet, hogy több szennyező anyag kerül az olajba vagy akár benzin.... és máris borulnak azok a szép, de az átlagembernek semmitmondó számok. Javaslat: figyelni kell az olajszintet, ha szükséges utána tölteni. De a leginkább azzal segítesz a motornak, ha idejében cseréled az olajat. Ez többet ér bármilyen adaléknál, motortisztítónál. Ezt nem konkrétan neked írtam, hisz Te gondos gazdája vagy a motorodnak, hanem csak úgy általánosságban.
Boldog húsvétot. Sok locsolót!
Itt az ok,amiért csipegetheti a 10w-40-es motorolajat az FZR. Mert ugye hidegen lényegesen sűrűbb az olaj,de melegen a 10w-40-es már hígabb,ezért ha kicsit kopottabb a motor,elfüstölheti.
A disznó nem éhes, hiszen ebben az esetben a lehetőségek tárháza nyitva áll. Egyszerüen csak megfelelnek az esztétikai kívánalmaknak. Amikor korlátozott a mozgástér és az évek óta megszokott rutin kezd unalmassá válni akkor szokott az éhes disznó esete fennforogni.
Szeretném felhívni figyelmedet drága Uram, hogy a szóbanforgó hölgyek minőségi elbírálása nem áll összefüggésben szerény személyem kapcsolati tényezőjével. Sőt inkább azt mondhatnók, hogy ez az állapot jelentősen megkönnyíti a pártatlan állásfoglalást. Ezért kérem levelem szíves tudomásul vételét, maradok tisztelettel további szép estét kívánva: csövi
Fékolajcserével kapcsolatosan valaki sötétítsen föl kérem, mert megzavarodok. Egy helyen azt írják, hogy miután leszívtam-kinyomattam a régi folyadékot, új feltölt, és autóhoz hasonlóan simán csak fölpumpál-megtart-csavarnál levegő kienged a módszer. Máshol azt írják, tartálynál fékolaj betölt, légtelenítőnél csővel megszív, elzár, megszív, elzár, és csak a legvégén alkalmazzuk a pumpálásos módszert (motorszerelő haverom is ezt a módszert javasolta). Megint más elbeszélés szerint a légtelenítőtől kell feltölteni a rendszert visszafelé(??), és a végén pumpa. Kérdem én, melyik a hülyeség, melyik nem?
Mikor megálltunk állítani rajta akiktől kaptam kulcsot segítettek állítani. Majd felültem rá majd a barátnőm is majd az egyik srác ránehézkedett és nem ült össze. Valószínűleg a szar utakon nagy döccenő így is be tudja ültetni.
Mikor a motorozás végén a a barátnőm leszállt és beálltam a garázsba nagyon kemény volt a futómű.
A könyv szerint az Genesis 157 kiló teljes terhelést bír el. Na már most én 90, párom 60 plusz motoros bőrruha. Simán karcolja a maximumot. Nagy döccenőnél a beülés sajnos így elfoghadható :(
De az biztos nem használ neki, ha kimegy belőle
Apropó, én is kimegyek, tetőt bontok, elállt az eső. Qrvanehéz ez a pala, egyedül szedtem le 50 m2-nyit, elég is volt.
Emléxem, 1edül is tettem fel 20 éve, de akkor nem volt ilyen nehéz
Miután kiengedtem belőle (genesis) a kemény seprűnyélből egy löttyedt, összeesett, felpuhult sz&r lett ami maxra előfeszítve is összeült alattam.
Aztán 8 bárral megnyomatva egy picit jobb lett (ennyit tudott a kompresszor) de még mindig nem volt jó semmire. (sokkal nagyobb nyomás van benne eredetileg)
nem hiszem, hogy egy ilyen speed motornál elsőrangú szempont a max. terhelés - hisz ezeket "menni" veszik, egy fő, girnyó versenyző
Nekem eddig minden motoromon túl erős volt a rugó - de én csak 1edül megyek...
Papa jöttek cuccok. Ezekre mehet a pozitív markolat ledes sisakakármi légtelenítő csavar. A ledes H4es azzal bajba vagyok mert nincs tompított reflektor csak refi és a motorba füstölt aksitöltőröl semmi baja. az még kérdéses hogy mennyire pozitív. a szelep adapter még nem jött.
Lekoppannia nem feltétlenül kéne neki (a huszonéves rugó már nem is lehet olyan fitt mint új korában) de még ha jó, akkor is érezni rajtuk hogy nincs az a kimondott rendíthetetlen túragőzös érzés mint pl. a GTR-en vagy az ekkora dromedárokon.
A ti súlyotok alatti viselkedésből viszont inkább arra tudok gondolni hogy a rugóstagból a gáztöltet már inkább a légkörben teljesít szolgálatot, sem mint a csillapító részben. (ha tudnám akkor apró betűvel írnám hogy Robesz és Zsani együtt nem kimondottan 90+60 kilós egységnek tűnnek és mégis elviszi őket az 500-as, bár sosem értettem hogy Zsani hogy bír ki ott hátul pár km-nél többet)
Ma végre kipróbáltam a szerviz után a motort hosszabb távon. 2 személlyel voltunk. Én 90 a parom 60 kg. 6-os fokozatban felkoppant a hátsó teló úgy beleért a sárvédőbe a gumi :(
Nem volt nálam kulcs de Esztergomban egy motoros társaságnál megálltam és adtak :) Áthúztuk 7-es fokozatra. Ennyi a max.
Olvastam a könyvében hogy max terhelés 157 kg. Hát ez így nem a legjobb. Nem vagyunk kövérek. A Róbert károly körút hirhedt buckáin hazaúton is kétszer éreztem hogy mintha koppanna. Fura vagy ez normális?
Utána annak is ha pl. 10w60-ast öntenél bele akkor az hogy nézne ki. Aztán annak is hogy a 10w40-es (vagy bármelyik) olaj viszkozitása hogyan változik márkánként.
Abból már ha nem is biztos de sejthető lesz hogy hány éves a kapitány. (meg hogy a GTR-ből olajszintileg miért mindegy hogy 10w40 vagy 20w50 kerül(t) bele)
Meg hogy Steve in Sunny Fla GTR-je több mint 100e mérföldön túl hogyan örvendhetett még mindig kiváló egészségnek 5w40-es Diesel autóolajjal.
Nektek is viszont kívánjuk!
Bár nálunk a csajok nem kedvelik a locsolást,a kaputelefon félrerakva,és nekem kell kinyitni az ajtót,ha kopognak.
Boldog húsvétot. Sok locsolót!
20w-50 motorolaj viszkozitás: 17,5 mm2/s 100°C-on,
Itt az ok,amiért csipegetheti a 10w-40-es motorolajat az FZR. Mert ugye hidegen lényegesen sűrűbb az olaj,de melegen a 10w-40-es már hígabb,ezért ha kicsit kopottabb a motor,elfüstölheti.