Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azaz Thomas Smekero az új neven nem pupu
Úgy nézel ki mint egy kivénhedt teniszedző.
Asszem du. 3-ig oktatás lesz, utána hívlak.
Orbánék szerint a targis jogsim nem NKH kompatibilis mert 2010 előtti, így kell csinálni egy különbözeti vizsgát hogy érvényes legyen hogy mennének a pénzbeszedő j.k anyjukba
Nem, nem az.
A (salakblokk) falból kiáll egy fél blokknyi ami régen keresztben válaszfal volt. Én (mivel kb. 40 centi magasan van) megláttam benne az ideális stabil pontot egy nem különösebben nehéznek tűnő préseléshez. Mikor nyomni kezdtem akkor szépen befeszült a munkadarab, majd egy téglánként kirajzolódó függőleges repedés jelent meg a vakolaton. Ekkor úgy döntöttem hogy nem rombolom le a garázst és más megoldást választottam. (a repedés jelenleg is ott van de lusta vagyok kimenni lefényképezni)
Nekem is annak tűnt amikor a kollégáim saválló cuccokat hegesztenek vele.
Csak épp odaérintette és olyan szép ahogy a kékesfehéren izzó fénygömbbel terelgette az olvadt anyagot......aztán elkértem és én is elkezdtem gyakorolgatni.
"Hát mi lehet, amit 2T-val nem tud kinyomni? "
2 tonnával már egész jól lehet diót törni.
Eddig a céges, lakatosműhelyben levő gyári 18 tonnás prést (van rajta manométer ami mutatja az épp aktuális nyomóerőt) használtam ha ilyesmivel kínlódtam mert a melegítgetés nem használt. (meg nem is mindenhol lehet)
Az FZR kuplungkosarának a 8mm-es szegecseit pl. 5,5 tonnányi terhelés tudta csak egy nagy reccsenés kíséretében megindítani (leköszörülöm a fejét és csak kiütöm.....aha, persze csak ez nem ETZ kosár aluszegecs)
A képen az FZR kettes fogaskereke illesztett felületre fekszik fel, 8 tonnánál volt hajlandó megmozdulni lefelé melegítés után. (a csapágylehúzóm helyett meg vehettem egy újat )
A kollégák a műhelyben régóta használják, 2-3 tonna alatt nem nagyon történik semmi de nem ritka a 10 tonna feletti terhelés, kis lóf&sznak tűnő alkatrészeknél.
Lehet hogy nem gondolnád de egy átlagos pl.6204-6304-es ETZ főtengelycsapágyhoz amit akár egy átlagos csapágylehúzóval is könnyedén le lehet húzni az itt a prés alatt 1-1,5 tonnányi terhelést jelent.
Több mint 20 évnyi "majd megoldjuk valahogy" kalapálás, mindenféle menetes lehúzók és melegítés, majd anyázás és szívességkérés után úgy döntöttem hogy kell itthonra egy stabil pont (az asszonyon kívül) és ha már van hozzá minden akkor összeütök egy prést.
Péntek délután jó. Csörögj rám légyszi
Akkor az valami vályog kunyhó lehetett vagy jurta....
Az igaz, de a bömbinél minden csapágy alu öntvényben van, és melegítve ugye az sokkal jobban tágul, mint a csapágy szerszámacél minőségű anyaga... sztem közönséges vas csapágyháznál is működhet a dolog, lehet, kicsit jobban fel kell melegíteni.
Mikor szedtem szét a háccsó agyat, két fatuskóra tettem csapággyal lefelé, és felülről fújtam kézi hőlégfúvóval - eccercsak kiesett
na még reggelizni.
Összerakásnál még megértem, hogy melegíted a fészket a csapágyat meg beteszed a hűtőbe utána bele pottyan. De szétszedésnél? Ha melegíted melegszik ott minden...
Hát mi lehet, amit 2T-val nem tud kinyomni? Otthon ritkán van ekkora "gép", bár pont tegnap a vastelepen láttam görgős csapágyat, kb 30 centis, akkora görgőkkel, mint egy kis pálinkás pohár na azt biztos kellett nyomni

A BMW megtanított engem arra, hogy préselés helyett melegítés könnyebb, elegánsabb, pontosabb, meg nem baxxa szét az ember a fészket
Most tanulok AWI-val hegeszteni... a tyúbon olyan eccerűnek tűnik csak bénázok vele, bár itt már kijön, hogy a felszerelésem nem csúcstech sajna csak érintve tudok gyújtani, és az még a profiknak is kihívás.
De küzdök
Ez (mint írja) 2 tonnás emelőhöz készült, ahhoz elég így megtaknyolva is. (majd ha meglesz neki a vágyott 10 tonnás emelő, na azzal már lehet hogy felhajtják neki az "újra" táblát)
Ami nekem van az is hegesztett de mind anyagvastagságban, mind hegesztésileg ipari szintű kivitelezés. (gyárilag gépalap volt)
Pénteken délután járok a városban.
Én is préseltem már a garázsajtó áthidalójának kitámasztva (rövidebb cső is elég hozzá) de ezzel egyrészt így egy kicsit könnyebb, másrészt ha minden megvan hozzá 0 ft-ból akkor miért ne?
Egyébként a garázs falát repesztettem már meg emelés közben így nem vagyok oda az épületrészek merevítőként való felhasználásához.
Ez Csongrád határában készült
Basszus... ma nem olvastam a fórumot mert kinti dolgaim voltak. Holnap esetleg?