Nem keresni akartam rajta és nem is a jóljárás volt a cél.
Az alkatrészek amik voltak hozzá (új variátorgörgők, kontrasztrugó meg pár apróság) önmagában pár eFt körül volt, +észrevettem amikor kihoztam hogy szivárog a vízpumpa szimeringje így tegnapelőtt elmentem és vettem hozzá egy felújítókészletet (4,8e) amit szintén adtam hozzá. (észre sem vették, én szóltam hogy ilyen is van és ha nem viszik el akkor a jövő héten kicseréltem volna)
Egy új berúgóracsnit szintén vettem rá, az is 2e Ft volt.
Elqrtad, 80-ért is elvitték volna
Basset hound nem kell? ma megrágta a kint hagyott szemüvegemet a másik 200 dolog, ami ott nálunk szanaszét van, az nem kellett neki gonosz dög.
Kár, hogy a Juci szereti
Dehogy. Kellett nekik a plexi is. (azt nem akartam eladni mert jó lett volna tartaléknak, én is 10e-ért vettem újonnan)
Egy 45 éves apa volt aki a 16 éves fiának szánta suliba járni.
Tegnap felhív, eljönnek (Adony mellől) apa szakszerűen körbenézi, kipróbál, elmondom a tudnivalókat, variál az áron mert hát az első gumi kopott, meg hall valami suhogást hátulról, én közlöm hogy 75e a +alkatrészeivel együtt, jó....de néztek a jófogáson ilyet meg olyat most mennek megnézni egy másikat (szükségesnek érzi közölni hogy egy arany színűt) 65e-ért ami itt van nem messze és majd visszaszól.
Visszahív két óra múlva hogy megnézték, hát azon is vannak hibák de ez jobban tetszik úgyhogy visszajön hogyha 60-65e-be odaadom plexivel együtt, mert ugye így meg úgy...
Közlöm vele hogy nagyjából úgy kalkuláljon hogy ez 75e plexi nélkül vagy itt rohad meg....
jólvan, akkor szerintem ma nem veszünk robogót, de ha mégis meggondolnám magam akkor hívjam fel és 60e-ben lehet róla szó.
További sok sikert kívánok neki..
Ma délután csörög a telóm és:
-jó napot....őőő.....én voltam ott tegnap megnézni a robogót..........őőő....megvan még?
-tegnap óta olyan nagy csodák nem történtek, szóval meg
-áll még a 75-ös ajánlat?
-persze
-elautóztunk 200+ km-t, a f.szom tele van az egésszel hogy milyen sz&rokat akarnak eladni, ráadásul hazudoznak össze-vissza és mire odaérünk a fele sem igaz amit mondtak csak jó szögből van fényképezve, ha oké akkor fél-egy órán belül mennénk és hoznánk
-legyen inkább két óra, most keltem fel
-plexi?
-10
-oké
Jöttek-vitték
Nyilván ízlés dolga de szerintem baromi jól néznek ki a 80-90-es évek formatervei (persze van pár kivétel) nekem pl. a hajam hullik a mostani rovarokkal és ufókkal keresztezett bandzsalámpás idomoktól. (nem mellesleg pl. az FZR idom elég rendes valódi szélvédelmet nyújt, míg mostanában a motort ugyan látványos formatervként beburkolják de te hiába hasalsz be a slusszkulcs mögé, téged nem fog megvédeni a széltől)
Az R1-R6 idomot (mint ahogy szinte bármelyik hasonlót) persze rá lehet szabni, de hacsak ne vagy megszállottan mazohista akinek mindenképpen pont ilyen kell akkor nem érdemes kínlódni vele.
Rengeteg meló míg a látszólag egyszerű "csak feldobom és igazítok rajta itt-ott" elképzelésből valóban igényesen átépített, gyárinak tűnő gép lesz.
Mivel nem sík egyenes, hanem domború formákkal kell dolgozni, ami alatt ráadásul mindenféle kiálló alkatrészek vannak így egy egyszerű idomrögzítő fül vagy egy távtartó betét elkészítése/elhelyezése sem annyira egyszerű, főleg úgy hogy az összképnek (illesztési rések, a váz/tank és az idomok távolsága, szimetriája, stb.) is "egyben levőnek" kellene lennie a végén. (és nem lesz olcsó, nagyon nem)
Ha te meg tudod csinálni a műanyagos/epoxigyantás munkákat akkor már egy kis helyzeti előnyöd van de még akkor sem egyszerű feladat mert ez mellé még lesz bőven lakatosmunka is. (páran itt csináltunk már ilyesmit, szóval nem csak úgy hallottam róla)
Én ki szoktam nyomni őket egyenként majdnem teljesen és megdolgozom kicsit polírpapírral ha makacsabb szennyeződés van rajta. (sima és tükörfényes lesz)
Az egyik lehetőség hogy utána fújsz rá szilikonsprét, ez a gumialkatrészeknek és a csúszófelületnek ad némi kenést és kosz/víztaszító lesz egy (nem túl hosszú) ideig.
A másik (amit én is használok) az a kemény(ebb) szilikonzsír. (bírja a hőt, még a főzőlapon az aluedényben melegítve sem válik hígfolyóssá)
A kinyomott dugattyút vékonyan megkenem vele majd benyomom a helyére, ekkor visz magával annyit a porvédő (a külső az) alá hogy kenje a dugattyút és ne engedje a felületét rozsdásodni.
A következő karbantartásnál elég csak letörölni és lemosni (mosószeres vízzel fogkefével szoktam) az összegyűjtött koszt/fékport és újszerű lesz megint. (benzinnel és egyéb kőolajszármazékkal nem célszerű mosogatni a nyerget mert nem használ a gumialkatrészeknek)
Ha nem kensz rá semmit az sem feltétlen baj de idővel elkezd rágyógyulni a kosz és megjelenik a vakrozsda is.
"Fékolajat" felesleges rákenni, az első esőben vagy motormosásnál a nedvességgel érintkezve megszűnik ott lenni.
Az alkatrészek amik voltak hozzá (új variátorgörgők, kontrasztrugó meg pár apróság) önmagában pár eFt körül volt, +észrevettem amikor kihoztam hogy szivárog a vízpumpa szimeringje így tegnapelőtt elmentem és vettem hozzá egy felújítókészletet (4,8e) amit szintén adtam hozzá. (észre sem vették, én szóltam hogy ilyen is van és ha nem viszik el akkor a jövő héten kicseréltem volna)
Egy új berúgóracsnit szintén vettem rá, az is 2e Ft volt.