Többszöri átnézés után is szikrát ad mind a négy és nedvesek a gyertyák. Az akkut egész este töltöttem ami kb fél éves és ugy hallom forgat rendesen. Azt furcsállom hogy gond nélkül álltam le vele és csak ugy magátol nem akar működni :/ Ezért vagyok most tanácstalan
A gyújtást magának állítja, neked nincs semmi dolgod vele.
A gyertyákat meg nem kicserélni kell, hanem megnézni hogy egyáltalán szikra van-e rajtuk és hogy szárazak vagy nedvesek voltak az indítási kísérlet után.
Lehet hogy egyszerűen csak azért nem indult be mert az akksiban már nem volt elég kakaó hogy indítózzon is, meg meg még szikrát is adjon.
Én igazából nem erőltetnék másikat, azt kéne átnézni ami rajta van.
Robi 600-asán is össze voltak keverve a dolgok, csoda is lett volna ha normálisan üzemel. (valami ilyesmi lehet itt is)
Sziasztok. 2 hét kihagyás után már nagyon vágytam egy kis gurulásra de nem jött össze. Ahelyett hogy beindult volna nem tette. Gyertyacsere után sem teszi a dolgát viszont puffant egy akkorát hogy a kutya azóta is csuklik. Én meg persze nem tudok motorozni. A gyujtása állítható az fzr 600 3He motornak vagy komplett dobozt kell cserélni? Vagy valami más ötlet? Előre is nagyon köszönöm a választ.
Az én FZ-men meg az FZR-en is bowdenes, de nem a kormányra, csak oldalra volt kivezetve az idomon kívülre.
A két hiányosból már biztos össze lehet legózni egy jót.
Hát, hogy el van b.szva, az tuti! :D
Közben találtam egy hiányos karbisort, de úgy látom mindene megvan, össze van állítva. 10 alatt kér érte, szerintem annyit megér egy próba. A szívató részében látok különbséget. Az enyémen a karbi oldalán kell húzni egy kart, ezen az hiányzik. Elképzelhető, hogy ez bowdenes, kormányról állítható volt? FZ 750, nem ír évjáratot.
Józsi, és másféle karbi? egy anyja van ezeknek... van most egy szép 750 Suzukira való sor, kb. akkora.
Én biztos ráhekkelném valahogy (ha eredeti épp nincs) végülis 4 gumicsővel rögzül.
De szeretem az ilyen érthető magyarázatokat! Köszi!
Eddig azt hittem, hogy máshogy kapja a vákuumot, külön odavezetve. Akkor már tudom is, mit keres még az a két kis lyuk a súberen a tű mellett. Vagyis az egyiket legalábbis már tudom. :) [00mindentérteksmile]
Itt látszik is a két kis lyuk.
Konkrétan FZX-et nem javítottam még de mivel az FZ/FZR a lelki társa azokat már ismerem egy kicsit.
A súber alján a tű mellett van egy lyuk amin "kiszívja" a membrán feletti térből a levegőt a szívótorokban átáramló légáramlat és a súber felemelkedik. (amikor nyitod a gázkarral a pillangószelepet)
Mikor visszaengeded a gázt, azaz zárod a pillangószelepet, a légáramlat a hengerbe lelassul és a súber rugója a csökkent vákuummal szemben visszatolja a súbert, azaz úgy működik mint egy pumpa.
Ekkor kerülhet valamennyi benzinpára a lyukon a súber testébe, majd fel a membránhoz.
Látom elég jól képben vagy a masinámmal! Igen, ilyen mint a linken, csak `89-es.
Hívtam is a srácot, de most nincs neki sajnos cucca hozzá. :(
Egy dolgot nem értek csak még (pedig én már elég sok dolgot nem értettem), hogy használat közben hogy érintkezik benzinnel a membrán? Úgy tudtam, oda csak a vákuum érkezik. Vagy csak amennyi a tolattyún felszivárog?
Az FZR750 (ami elég ritka) illetve az FZ750 karburátora ugyanaz mint a tiéden.
A 87-88-as FZR1000 Genesis karbi fizikailag ugyanúgy néz ki de nagyobb (a tiéd 34-es az FZR1000 37mm-es torokátmérőjű) az exupok illetve a kisebb FZR-ek karbija már teljesen más.
A membránnal nem az a baj hogy öreg, hanem az ha sokáig nem látott benzint és kiszáradt. (ez be szokott következni az öregebbeknél minden tavasszal egy téli leállítás után is, viszont pár km járatás után a membránok a benzinnel érintkezve puhulni kezdenek és hajlandó kiforogni teljesen a gép)
Ha évekig állt szárazon a membrán akkor már előfordulhat hogy visszafordíthatatlan változás áll be a gumi szerkezetében és nem puhul már fel. (ilyennel egyszer találkoztam a pályafutásom során egy FZ250-en de az a motor bevallottan 8 évet állt megkövült karburátorokkal)
Továbbra is azt javaslom hogy ne vegyél semmit hanem áztasd be a membránt egy kis benzinbe és nézd meg hogy merev marad-e a gumi. Ha igen akkor kell nézni egy bontott sort. (elsőre a Japánbontót mondanám mint eddigi legkorrektebb partner, Fritz76 néven is szokott ide írni)
Csak mint info itt a géped Kis VMax
Ha van kérdés akkor csak bátran.
Hú, köszi!
Megfontolandó dolgok, a bontott karbisort már mások is javasolták. De állítólag az FZR-en másmilyen van. A bontott dolgokat még emésztem. Baj, hogy azok is ilyen öregek már, és polcról egy bontott karbisor membránja már elképzelhető, hogy elérte az általad is említett 7-8 éves állásidőt. `89-es az enyém.
Esetleg tudnátok ajánlani címet, bontót, merre induljak el?
A szinkronizálás hiánya csak annyit tesz hogy nehezebben indul és nincs stabil alapjárat, valamint negyedgázig kissé gyengébb-egyenetlenebb a teljesítményleadás és a gázreakció. Ennyi.
Ami nálad van az teljesen más.
" A szerelő viszont mondta, hogy ........" ezt azokban a szervizekben szokták mondani ahol nem akarnak a gépeddel foglalkozni mert öreg. (viszont mivel FZ750 blokk van benne így állítom hogy nagyon jó gép)
Ne vegyél új membránokat hanem ha a régiek nem szakadtak akkor áztasd be benzinbe és nézd meg hogy felpuhulnak-e. (kb. egy-két óra alatt a legszárazabb is felpuhul)
Abban az esetben szoktak véglegesen felkeményedni ha vagy 7-8 évig álltak szárazon. (ez meg nem jellemző)
A fojtást felejtsd el, ha tényleg le lenne akkor az abból látszana hogy nem menne többet 170-180-nál, amit neked csinál az szerintem üzemanyag ellátási hiány.
Hogy kopott lenne a súber? Nem nagyon hinném mivel a tiéden (ha nem tettek rá valami mást) akkor ilyen van ami fémből van és (ha csak nem szívott port) öröké tart.
Mellesleg előbb vennél egy bontott FZ/FZR750 karburátorsort 10-15e-ért (ami jó persze) minthogy aranyáron vegyek 4 új súbert.
A gyertyákat meg nem kicserélni kell, hanem megnézni hogy egyáltalán szikra van-e rajtuk és hogy szárazak vagy nedvesek voltak az indítási kísérlet után.
Lehet hogy egyszerűen csak azért nem indult be mert az akksiban már nem volt elég kakaó hogy indítózzon is, meg meg még szikrát is adjon.
Robi 600-asán is össze voltak keverve a dolgok, csoda is lett volna ha normálisan üzemel. (valami ilyesmi lehet itt is)
A két hiányosból már biztos össze lehet legózni egy jót.
Közben találtam egy hiányos karbisort, de úgy látom mindene megvan, össze van állítva. 10 alatt kér érte, szerintem annyit megér egy próba. A szívató részében látok különbséget. Az enyémen a karbi oldalán kell húzni egy kart, ezen az hiányzik. Elképzelhető, hogy ez bowdenes, kormányról állítható volt? FZ 750, nem ír évjáratot.
Én biztos ráhekkelném valahogy (ha eredeti épp nincs) végülis 4 gumicsővel rögzül.
Eddig azt hittem, hogy máshogy kapja a vákuumot, külön odavezetve. Akkor már tudom is, mit keres még az a két kis lyuk a súberen a tű mellett. Vagyis az egyiket legalábbis már tudom. :) [00mindentérteksmile]
Itt látszik is a két kis lyuk.
A súber alján a tű mellett van egy lyuk amin "kiszívja" a membrán feletti térből a levegőt a szívótorokban átáramló légáramlat és a súber felemelkedik. (amikor nyitod a gázkarral a pillangószelepet)
Mikor visszaengeded a gázt, azaz zárod a pillangószelepet, a légáramlat a hengerbe lelassul és a súber rugója a csökkent vákuummal szemben visszatolja a súbert, azaz úgy működik mint egy pumpa.
Ekkor kerülhet valamennyi benzinpára a lyukon a súber testébe, majd fel a membránhoz.
Hívtam is a srácot, de most nincs neki sajnos cucca hozzá. :(
Egy dolgot nem értek csak még (pedig én már elég sok dolgot nem értettem), hogy használat közben hogy érintkezik benzinnel a membrán? Úgy tudtam, oda csak a vákuum érkezik. Vagy csak amennyi a tolattyún felszivárog?
A 87-88-as FZR1000 Genesis karbi fizikailag ugyanúgy néz ki de nagyobb (a tiéd 34-es az FZR1000 37mm-es torokátmérőjű) az exupok illetve a kisebb FZR-ek karbija már teljesen más.
A membránnal nem az a baj hogy öreg, hanem az ha sokáig nem látott benzint és kiszáradt. (ez be szokott következni az öregebbeknél minden tavasszal egy téli leállítás után is, viszont pár km járatás után a membránok a benzinnel érintkezve puhulni kezdenek és hajlandó kiforogni teljesen a gép)
Ha évekig állt szárazon a membrán akkor már előfordulhat hogy visszafordíthatatlan változás áll be a gumi szerkezetében és nem puhul már fel. (ilyennel egyszer találkoztam a pályafutásom során egy FZ250-en de az a motor bevallottan 8 évet állt megkövült karburátorokkal)
Továbbra is azt javaslom hogy ne vegyél semmit hanem áztasd be a membránt egy kis benzinbe és nézd meg hogy merev marad-e a gumi. Ha igen akkor kell nézni egy bontott sort. (elsőre a Japánbontót mondanám mint eddigi legkorrektebb partner, Fritz76 néven is szokott ide írni)
Csak mint info itt a géped
Kis VMax
Ha van kérdés akkor csak bátran.
Megfontolandó dolgok, a bontott karbisort már mások is javasolták. De állítólag az FZR-en másmilyen van. A bontott dolgokat még emésztem. Baj, hogy azok is ilyen öregek már, és polcról egy bontott karbisor membránja már elképzelhető, hogy elérte az általad is említett 7-8 éves állásidőt. `89-es az enyém.
Esetleg tudnátok ajánlani címet, bontót, merre induljak el?
Az viszont nem jó jel.
Ami nálad van az teljesen más.
Ne vegyél új membránokat hanem ha a régiek nem szakadtak akkor áztasd be benzinbe és nézd meg hogy felpuhulnak-e. (kb. egy-két óra alatt a legszárazabb is felpuhul)
Abban az esetben szoktak véglegesen felkeményedni ha vagy 7-8 évig álltak szárazon. (ez meg nem jellemző)
A fojtást felejtsd el, ha tényleg le lenne akkor az abból látszana hogy nem menne többet 170-180-nál, amit neked csinál az szerintem üzemanyag ellátási hiány.
Hogy kopott lenne a súber? Nem nagyon hinném mivel a tiéden (ha nem tettek rá valami mást) akkor ilyen van ami fémből van és (ha csak nem szívott port) öröké tart.
Mellesleg előbb vennél egy bontott FZ/FZR750 karburátorsort 10-15e-ért (ami jó persze) minthogy aranyáron vegyek 4 új súbert.