Így van.
És amikor látom hogy aki megvett egy ilyet és örül neki, aztán közlöm vele hogy kb. így fog kinézni a számla az elég sz&r érzés. És sajnos ez a motor nálam már a sokadik ilyen.
Hát bontott karbi 20-25e, láncszett és betétek telócuccok még egy 70-80e, ha ilyen korrekt állapotban van akkor gondolom szivócsonkok is kuka az még 10. Hirtelen elköltöttél 100-110e ft-ot alsó hangon, és nem tudod mit kapott a blokk, milyen állapotban vannak a hengerek
Gyanítom hogy a víz ugyanúgy kerülhetett bele mint anno potiéba. (mosásnál/esőben a tanksapka zárján keresztül, ez is szét van barmolva és tiszta rozsda a tank belseje)
A legrosszabb az hogy ezek mellett még van egy rakás apróbb de költséges probléma (telóolaj áztatta féknyergek/betétek, olajfolyások a blokkon, a lánc csapjai mellől szivárog a rozsdás lé és hasonlók)
Mindez kb. olyan összegért amennyiért sanyám nemrég eladta volna hirtelen felindulásból az övét. És ezt szerelőtől.
Hát igen de ha már a versenysport betört az utcákra és az szimpatikus a népnek akkor nehéz elmagyarázni hogy a közúti használat nem azonos a másfél órás hétvégi futammal. (mert ugye ha Rossinak jó, akkor nekem is)
A világ legbuzibb találmánya a direktszűrő. Quadon műanyagdobozban szivacsos szűrő van, és minden használat után mosás sprézés, és nem az olajos, hanem a ragacsos szarral. Ja és ezt leszedni 2 perc. Gyorsaságin kizárt, hogy te ezt minden motorozás után megcsinálod. Tank le, szűrők le, mosás, sprézés. Minimum 40 perc.... Ha nem teszed, így jársz mint itt. A homok meg megeszi a hengert, gyűrűket.
Jaszi jól látja a problémát.
Most papírszűrő van a gyári házban de attól tartok hogy a nyitott csőhöz ami rajta van (K&RJ) valaha csodás nyitott "sportszűrők" is tartozhattak.
A szívócsonkok hullák, a membránok és az összes "O" gyűrű, valamint az úszóházfedél tömítések szintén (olyanok valami takonnyal ragasztották fel őket)
A súbertűket még nem is mondtam, azoknak a hegyén vízkőszerű vastag lerakódás van és a fúvókákat, tűszelepeket még ki sem szedtem. (gyanítom hogy a tűszelepek hegye mivel gumi azok is kész vannak és azért folytak túl állandóan a karburátorok)
Szóval sajnos ez elég drága menet lesz.
De a fő baj nem is ez, hanem a por a membránok alatt.
Tényleg lehet örülni, hogy egyáltalán hajlandó volt beindulni. Habár egyszer a baráti körben volt egy swift, aminek a tankjában szétszedés után kiderült több volt a víz mint a benzin és ment
Ezeket nincs értelme ragasztgatni, mert maga a gumi anyaga egyszerűen nyúlik és szakad szét mindenhol, ahogy a karbi ÖSSZES gumi alkatrésze. Olyan mintha a benzin(?) feloldott volna mindent ahol gumival érintkezett.
Tehát adott egy 22 éves gyújtáshibás, vizes rozsdás benzinnel üzemeltetett, 4 szakadt membránnal rendelkező motor ami egész nyáron ment túrázni szanaszét az országban, igaz néha kicsit darabos volt és nem forgott 8e fölé de nem rohadt le sehol.
Mit mondjak? FZR
És ez a vizes benzin még csak nem is a tankból van hanem az úszóházakból. (a 3-as úszóházé hiányzik mert az kifolyt mikor vettem le az úszóházat, ugyanis rá voltak ragadva és úgy kellett lefeszegetni őket) A csodálatos az, hogy ez a motor a saját lábán jött el idáig és még előtte is használva volt.
látom ábrus éppen elkölti elméletben valakinek több hónapnyi benzinpénzét
lemaradtam. Ez kié?