Kanyarodni nagyobb tempóval, persze már nem egy milliméterre kiszámított művelet. Ahogy nő a tempó, úgy lesz egyre bizonytalanabb a kanyar íve, de túratempónál, vagy még valamivel az felett is simán kordában tartható. (én meg nem akarok kanyarművész lenni, ahhoz már túlkoros vagyok)
Mikor pl. Csövi itt volt az exuppal, miután megvette, azzal menve itt előttünk az emelkedő tetején (az kb. 400m) már körbeszaladt a szám, annyira jó volt egy közvetlenebb géppel menni. Ugyanez volt, mikor az ex-kollégám megkért, hogy Pest mellől hozzam haza neki a frissen vett ZX9R-t. Az M0-áson jöttem, mikor a "Muszáj lesz vennem egy ilyet otthonra!" mondat forgolódott a fejemben, majd a 6-oson egy egyenesebb, belátható szakaszon ugyanezt kiabáltam a sisakban, miután 260-280-ról visszavettem 120 körülire a tempót.
Aztán Adony környékén már lejjebb lohadt a lelkesedés, és nem is annyira akartam már ilyet.
Ehhez képest a GTR-rel 120-140-re ráállva messzebbre menni maga a megváltás, még ha a seggem így is kockára ülöm 200 km után.
Ami jó azt el kell, ami meg nem azt be kell ismerni.
Menni könnyű vele, de tologatni nehéz, az biztos.
A GTR 307 kg gyárilag a két oldaldobozzal. Rátettem még a hátsót, úgy már 310 felett van, és még +ami bele van pakolva. (bevásárlás után, a cuccaimon felül mikor szinte minden hozzám volt bepakolva, na akkor menni is sz&r volt vele, nagyon húzta a hátulját, bár a csapat érdekében a szállásig kibírható volt)
A Gasthof előtt a salakos parkolóban a hegyen meg nagyon meg kell nézni, hogy másnap reggel merre áll az eleje. (ha a lejtőn lefelé, és előtte a korlát és a mélység van, akkor biztosan kell valaki aki segít hátrahúzni, mert egyedül lehetetelen hátratolni, ha kicsit is emelkedik a talaj. (bár ez igaz egy 250 kiló körüli gépre is)
Elismerem, hogy ez a fajta kiszolgáltatottság nekem sem tetszik.
Ha álló helyzetben dől, akkor tökmindegy hogy 240 kiló a gép vagy 300 felett van, Fekete Laci kaliberű embereken kívül nem sokan fogják meg. (az ETZ-re visszaemlékezve, azt még úgy ahogy meg lehetett menteni ha dőlt, viszont volt hogy az sem sikerült, pedig az csak 143 kg)
Viszont menni meg marha jó vele. Ülni az elefánt hátán, és finom mozdulatokkal irányítva lazán teszi azt, amit akarok. (bár ez csak az új gumikkal lett így, előtte az öregekkel az első két túrán olyan kezelhető volt, mint egy guruló malomkerék. Az kimondottan sz&r volt)
Hát azért nem mindegy,kb.egy méterrell vagyok az utcaszint alatt,a Yamit még feltoltam a kapuba,de a Kawa már nem megy,pedig csak 40-kilóval nehzebb.Azt már be kell indítanom,motorral állok ki vele.
Nyilván én is tudnék menni FJR-el, meg olyan Józsi félével... elbírom, de túl kényelmes vagyok már, hogy erőlködjek vele... mert amúgy meg semmi pluszt nem ad a nagy tömeg, inkább még menet közben is csak gond. Emléxem, mikor közvetlen az FZR 1000 után mentem Jasziéval, nagyon feltűnt, hogy mennyivel könnyebb vele menni, és nem is ment rosszabbul (annyival, hogy feltűnjön) Utolsó emlékem, hogy mikor beálltunk arra a csinos kis olasz szállásra (a nevét nem tudom, mikor 4-en voltunk, és ott főztünk, volt mosogatógép meg minden luxus, és Fábi ott mosott először 2x húst ) szóval lejtős murvás, orral beálltam, aztán mikor kiderült, ott nem jó, lemehetek a garázsba - hát nem bírtam kitolatni hátra rajta ülve a német csóka segített - de úgy emléxem, nem csak nekem. Meg az is rémlik, mikor Józsi a kutassal ketten vette sztenderre a bordót, mert ott is volt némi lejtés...
Szóval ezek nem katasztrófák, de ha elkerülhető - akkor elkerülném. Lusta vagyok. A matekban járatlanabbak kedvéért: a 280 kg-os és a 180 kg-os motor közt pont egy mázsa különbség van
Nem tudom ez engem sosem izgatott hogy milyen nehéz a motor. Talán egyszer vagy kétszer volt, hogy izomból meg kellett tartani vagy felállítanom. Pedig már a vállam is kezd fájni a derekam meg vagy húsz éve...
...mert én hosszú távra vennék motort, akkor meg újabb kéne... meg tartok tőle, hogy ez az öreg FJR is nehezedne az évek során... misztikus ez
Van egy sín az udvaromban, itt van 25 éve. Pakolásztam ide-oda, kellett is néha, meg kidobni sem bírtam (MÉH nem veszi át ) na mind1... most fel akartam támasztani vele a kapu oszlopot, mert elment kicsit befelé - hát az eltelt évek alatt ez annyira megnehezedett álltában, hogy alig bírtam felemelni váll magasságba az egyik végét a támasztáshoz (a sín kb. 145 kg)
Szóval ha motor cserélek véletlen, esélyes a KTM 390 az 140 kg.
Hát nem tudom... a szépség relatív, nekem sem jön be ez a transformers design, de a másik meg már elavult a mai szemnek. Plusz (ha ez szempont lenne) biztos vagyok benne, hogy ezt a Suzuki körbe motorozná - még a kicsi is, ha van pár kanyar. Meg valahogy nem kívánok már 3 mázsás motorral bohóckodni. https://www.honda.hu/motorcycl...
vagy még egy ilyen, ezt is 3 alatt adják... retrós is, sor4, könnyű, 95 LE... nekem bőven jó lenne.
Azt a murvát a parkosításhoz hozattam, mivel a betonra már nem akarom ráengedni a teherautót. Azt most tavasszal megcsinálom, és már ott sem kell füvet nyírni.
... figyel egy szenzor felfelé, és ha valami alatt állsz, nem bassza fel az ajtókat... a képen is láccik. Musk erre is gondolt, mivel usákoknak készült, hülyebiztos
Lehet, hogy óvatosabbnak kell lennem a jövőben?
Mikor pl. Csövi itt volt az exuppal, miután megvette, azzal menve itt előttünk az emelkedő tetején (az kb. 400m) már körbeszaladt a szám, annyira jó volt egy közvetlenebb géppel menni. Ugyanez volt, mikor az ex-kollégám megkért, hogy Pest mellől hozzam haza neki a frissen vett ZX9R-t. Az M0-áson jöttem, mikor a "Muszáj lesz vennem egy ilyet otthonra!" mondat forgolódott a fejemben, majd a 6-oson egy egyenesebb, belátható szakaszon ugyanezt kiabáltam a sisakban, miután 260-280-ról visszavettem 120 körülire a tempót.
Aztán Adony környékén már lejjebb lohadt a lelkesedés, és nem is annyira akartam már ilyet.
Ehhez képest a GTR-rel 120-140-re ráállva messzebbre menni maga a megváltás, még ha a seggem így is kockára ülöm 200 km után.
Menni könnyű vele, de tologatni nehéz, az biztos.
A GTR 307 kg gyárilag a két oldaldobozzal. Rátettem még a hátsót, úgy már 310 felett van, és még +ami bele van pakolva. (bevásárlás után, a cuccaimon felül mikor szinte minden hozzám volt bepakolva, na akkor menni is sz&r volt vele, nagyon húzta a hátulját, bár a csapat érdekében a szállásig kibírható volt)
A Gasthof előtt a salakos parkolóban a hegyen meg nagyon meg kell nézni, hogy másnap reggel merre áll az eleje. (ha a lejtőn lefelé, és előtte a korlát és a mélység van, akkor biztosan kell valaki aki segít hátrahúzni, mert egyedül lehetetelen hátratolni, ha kicsit is emelkedik a talaj. (bár ez igaz egy 250 kiló körüli gépre is)
Elismerem, hogy ez a fajta kiszolgáltatottság nekem sem tetszik.
Ha álló helyzetben dől, akkor tökmindegy hogy 240 kiló a gép vagy 300 felett van, Fekete Laci kaliberű embereken kívül nem sokan fogják meg. (az ETZ-re visszaemlékezve, azt még úgy ahogy meg lehetett menteni ha dőlt, viszont volt hogy az sem sikerült, pedig az csak 143 kg)
Viszont menni meg marha jó vele. Ülni az elefánt hátán, és finom mozdulatokkal irányítva lazán teszi azt, amit akarok. (bár ez csak az új gumikkal lett így, előtte az öregekkel az első két túrán olyan kezelhető volt, mint egy guruló malomkerék. Az kimondottan sz&r volt)
Szóval ezek nem katasztrófák, de ha elkerülhető - akkor elkerülném. Lusta vagyok. A matekban járatlanabbak kedvéért: a 280 kg-os és a 180 kg-os motor közt pont egy mázsa különbség van
Van egy sín az udvaromban, itt van 25 éve. Pakolásztam ide-oda, kellett is néha, meg kidobni sem bírtam (MÉH nem veszi át ) na mind1... most fel akartam támasztani vele a kapu oszlopot, mert elment kicsit befelé - hát az eltelt évek alatt ez annyira megnehezedett álltában, hogy alig bírtam felemelni váll magasságba az egyik végét a támasztáshoz (a sín kb. 145 kg)
Szóval ha motor cserélek véletlen, esélyes a KTM 390 az 140 kg.
https://www.honda.hu/motorcycl...
vagy még egy ilyen, ezt is 3 alatt adják... retrós is, sor4, könnyű, 95 LE... nekem bőven jó lenne.