Nem volt még üzemmeleg, pontosan.
Nem is pörgettem meg, csak arra lettem figyelmes, hogy kettesből felváltva milyen csöndes lett a gép, menet közben újraindítottam és kikuplungolva szépen visszaejtettem a fordulatot.
Csak olyankor csinálta, amikor alapjáratra kellett volna visszamennie.
Holnap a saját diagnosztikájával megnézema gázkar állásainak értékeit, de félek, hogy ezt hamarosan szét kell szedni és meg kell tisztogatni szívóoldalon.
Én nem tudom, mi okozhatja a gondot, arról viszont olvastam, hogy a TPS tud úgy hibás lenni, hogy az ECU nem dob rá kódot.
A hideg mit jelent, nem volt üzemmeleg?
tegnap a gépem hidegen egy kis gázfröccs után leállt, gond nélkül újraindítottam és utána többet nem csinálta. Viszont hidegen megint megcsinálta, a procedúra ugyanez volt.
Olvastam, hogy a TPS szenzor hibája okozhatja a gondot. Szétszedném a gépet, kicsit átnézve a szívótorkokat is és esetleg a szelephézagokat, kérdésem, hogy a beépített diagnosztikán kívül lehet létjogosultsága némi tisztításnak alávetni a szenzort? Szedte már szét valaki?
Ugyanakkor budapesti (Buda inkább) lévén érdeklődnék elérhető szakember iránt, aki nem csak képes szakmaisággal a géphez nyúlni, de esetleg beszerzésben (pl TPS, ha hibás) is tud segíteni.
Sziasztok azt kerdeznem hogy 2005 os fz6s gyertyacserehez menyire kel szetkapni a gepet eleg levenni a tankot meg legszurot es felulrol megy vagy le kel venni a hutot es elorebillenteni mint az R1 nel
Enyém is csilingel, de már van benne 60e km és még mindig jó.
Eddig egy szerelő sem javasolta a cseréjét.
Én csak tavaly ősszel kezdtem el tesztelgetni a kuplung nélküli váltást, miután megnéztem sok videót. Nekem az "trükk" oldotta meg a dolgot - mivel előtte nem ment -, hogy váltás előtt kicsit megemeltem a váltókart a cipőm orrával a holtjáték tetejére, kigyorsítás legalább 6.000-ig, gáz vissza, nagyon gyorsan fel kell billenteni a váltókart és utána ismét gáz.
Amire én nem gondoltam és amiért sokáig nem ment és nem mertem erőltetni: kell hozzá bizonyos fordulat, valamint a gáz visszaengedése és a kuplung nélküli váltás között nagyon pici időd van megcsinálni a műveletet.
Én előtte nem tudtam elképzelni milyen lehet, így leírom, hátha másnak se tiszta: ha a motor engedi, hogy válts, ugyanolyan könnyű felbillenteni a váltókart, mintha be lenne húzva a kuplung, nagyon kicsi mozdulat is elég. Erőltetni nem szabad. Fejts ki annyi erőt a lábfejeddel, mintha kuplunggal váltanál: ha sikerül, ügyes vagy, ha nem, akkor valamit rosszul csináltál, de ha minden klappol, annál nagyobb erőkifejtésre nincs szükség!
PetyaSió!
Nem tudok privát üzenetet küldeni neked, de a régi feszítődet kipróbálnám egy pár perc erejéig.
Ha olvasod, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot a profilomban megadott mailcímen!
Köszönet :-)
Kettestől fölfelé eszembe sem jut kuplungot húzni felfelé váltáskor. Ezerszer gyorsabb és simább...
Egyébként kis gyakorlás után már a lefelé váltáshoz sem kell teljesen behúzni a kuplungot, elég csúsztatni egy kisfröccs akarom mondani kis gázfröccs mellett.
Sima, hagyományos váltóval szerelt autómban többször váltok üresbe kuplung nélkül, a lényeg hogy gázelvételt követően azonnal kell meghúzni a kart.
Motorral még nem próbáltam.
Nem, ha próbálod csak a láncot cseszed szét + 5 perc múlva úgyis visszajön a hangja. Használd nyugodtan, csak hangja van, amikor már minden tartományban csörög akkor van gáz... (legalábbis a szerelőm szerint)
Nekem a trip van a lenti sorban a digit kijelzőn