Háhá holnap hozza a futár bácsi/néni az új Auspuffomat!
Ha hétvégén olyan jó idő lesz és sikerül jól bemelegítenem a gépet, csinálok egy hangpróbás videót. Úgyse raktam még fel egyet se a Sportmotorra.
Azt én is hallottam, hogy összetevőiben nagyon kicsi a különbség, de ettől függetlenül én maradok a MOL-nál, vagy SHELL-nél. Olyan pletyka is terjedt, hogy a LUKOIL-ba töltenek egy kicsi kerozint is, és ezáltal jobb a motor tőle. Nem ismerem a valóságtartalmát. OMV-re nem emlékszem, nagyon régen tankoltam ott.
Az viszont 100, hogy a gyengébb Malagutim rángatott alacsony fordulaton és köhögött az AGIP-os benzintől. Érdekes dolgok ezek.
Ha kutattál-e témában, esetleg nincs valami tanulmányod a valós dolgokról? Tesztek, kimutatások, stb. Nem tudom egyáltalán van-e ilyen, talán tudsz segíteni megmondani.
Nem akarom kétségbe vonni a tapasztalataidat, de egyszer végeztem kutatást egy nagy olajipari cégnek. Arra voltak kíváncsiak, hogy milyen elképzelések élnek a fogyasztókban az üzemanyag eltérő minőségéről az egyes márkákat illetően.
Adataik alapján a nagy tanulság, hogy összetételében sokkal kisebb a különbség, mint ahogy azt a fogyasztók érzik, vagy gondolják.
Hogy mi a vegyelemi különbség, azt nem tudom, de csak magamtól tudok idézni és a tapasztalataimról:
"Most, hogy mértem előzőleg a fogyasztást, gondoltam megnézem Agip-pel is, mert múltkor ott kellett tankoljak és azt vettem észre, mintha lassabban fogyott volna. Most feltankoltam belőle 10 litert és ellenőrzöm a dolgokat.
Azonban a motorzaj nagyobb -hangosabb a motor, nem a kipufogó-, kevésbé harap, nem pörög úgy, mint előtte, illetve kicsit magasabb ford. számnál már elkezd "köhögni" és szaggatni. [pl. 1000 helyett 1500-as fordulaton, csak egy példa volt, nem pontos adat]. Amennyire emlékszem, ezt tapasztaltam máskor is, de most meg akartam róla bizonyosodni. Minden esetben sima 95-öst nyomtam beléje."
A válaszok 2,5 és 9,5 között szóródtak. (Ezért mondtam, hogy érdemes lecsippenteni mondjuk a szélső 3 adatot, mert az adódhat hibás rögzítésből is.)
Visszaolvastam itt a fórumon, megnéztem a boncterem bejegyzéseit, a totalcar-on a népítéleteket és ez alapján azt mondanám, hogy olyan 5,3-5,5 lehet az fz6-os átlag fogyasztása. Azt is figyelembe kell venni, hogy a tulajok elfogultak a saját gépükkel szemben (pszichológiai torzító tényező), tehát valószínűleg ez az adat 1-2 tizeddel még alacsonyabb is a valódinál.
Én most, hogy az AGIP-nál voltam [persze a mellékhatásokkal együtt] lement 5-re kereken. 10L-rel 200km.
AGIP-os benzinnel nem is volt élvezetes pörgetni neki...
Bizony ám... nagyon jól bevált bár igazán az erő többletét csak egyenes fékezésnél lehet kihasználni, mert lapon úgy pattog az eleje ha belenyulkálok hogy néha a takarmány is keresztbe áll bennem. Persze köszönhető a kis próbálkozós fajtámnak. eccer majd jut stex egy jobb gátló párra is.
Jah persze..., nyugaton szarnak a világba, ott van miből tolni, főleg aki ott motorozik(azért a motor ott is egy plusz anyagi színvonalat jelent.)
Amúgy durvák az eltérések 2,5liter meg 5,6liter...., amúgy 4-4,5-el el lehet járni, pedig nekem még a kipuf rendszer is ki van nyitva.
Hali Mindenkinek,
Ma gondoltunk egyet és elmentünk a Mátrába és keresztül a gerincen ellátogattunk Szilvásváradra. Isten király volt bár kicsit egyedül voltunk. Legközelebb beírom ha tudom előre hátha akad egy társ is. Gyönyörű volt az idő és kevés autó volt így nagyon élvezetes volt Mátraterenyéről átszlalomozni . Nagyon hosszú kanyargós mindenfelé menős, hullámzós út volt.Miután megérkeztünk mindjárt be is rendeltem egy menűt ... husileves, sült pisztráng, hogy próbáljam a helyi specialitást, de meg kell valljam a hekk-nél és a harcsánál nem jobb ez a sneci. Odafelé nem de visszafelé már siettem fel is mentem a pályára oszt uzsgyi. 185-195 között tartva a sebességet nekem 7 litert kajált. Egyébként vegyes használatban 6.2 eszik.
A konkrét összetételben elvileg nem lenne nagy különbség, ha itt-ott nem fordulnának elő csalások. De ez is csak feltételezés. Itt egy cikk pl: