Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

lenne még egy kérdésem amikor teljesen kipörgetem a motort és vissza engedem a gázt mindig beköpi a gyertyát ! mitől lehet ez ?
Sziasztok!

Eladóvá vált szeretett motorom, ha valakit érdekel, képek, leírás itt tekinthető meg:
http://aprod.hu/hirdetes/yamah...

Üdv.:
mikol
Sziasztok,

Motorfelújítás előtt állok, megtudná mondani nekem valaki hogy egy DT125RE 90'-es blokkba milyen csapágyak ill. szimeringek vannak. Valahol ezt megtalálhatom összegyűjtve? Milyen márkát vegyek ill. hol érdemes megvenni. A főtengelyt felújítani érdremes vagy inkább keresek egy használt jóállapotút?

Köszi előre is.
Helló amikor elkezdem felfelé huzni az első teleszkopot ,teljesen felhuzom akkor koppan eggyet ez normális? lefelé nyomva pedig jól müködik!
helló, megnéztem a derékszöget ahogyan mondtad és szerencsére teljesen jónak tűnt + hajtókart is megnéztem mindent jónak találtam ezért mivel megjöttek hozzá tegnap a cuccok össze is raktam . ahol a gázbowden ketté ágazok ott van benne 1 karika aminek a tekergetésével lehet állítani hogy az olaj pumpát vagy a karbit hozza 1 kicsit jobban . nálam karbi fele volt tekerve azért hamar át is tekertem a puma felé és így ha nyél gázt húzok akkor a pumatetején lévő tárcsát jobban el is fordítja + 10L benyához a tankba dobtam literenként 5 ml olajat azaz 0,5 dl a 10litehez remélem így tényleg jó lesz. Ha a hűtő rendszert úgy töltöttem fel hogy: radiátor tetején bele öntöttem kb 1L vízpumpánál van 1 csavart azt kicsit kitekertem váram amíg a víz folyik ki , utána elindítottam mocit és folyamatosan öntöttem még a radiátorba megvártam míg kinyit a termosztát még öntöttem rá meg kb így járattam még vagy 10-15percet mire abbahagyta a buborékozást ?
Köszönöm,megpróbálom hétvégén átnézni.Egyébként összel raktam bele uj aksit,zselés gondozás mentest,Nem tartom kizártnak,hogy le van merülve,mert egyedül a világítás visszajelző világit,az üres jelző nem.
Nincs multimétered? Akkor is be lehet mérni! Kiszereled és az akkujára rajta keresztül rákötsz egy 21W-os égőt sorban. Majd megfordítod a bekötést, hogy az eddigi pozitív oldal legyen a negatívon. Egyik irányban világítania kell, másik irányba nem szabad, hogy világítson.

Ugye jó akku van a motorban? És fel is van töltve? Addig ne is csodálkozz ha villog a világítás, ha nincs töltve, mivel "terheli" a mágneses teret a töltőáramkörön keresztül az index, ha nincs táplálása az akkuból... ezért hatással van a világításra. Érdemes megnézni hogy változik-e bármit is ha index közben lekötöd az akkuról a negatívat. Ha semmit se változik, akkor nincs is bekötve az akku a rendszerbe... ez lehet biztosíték hiba, csatlakozás, kábelhiba.. az indexrelét meg külön a feltöltött akkuról lepróbálhatod ugyanúgy mint az egyenirányítót, sorba kötve.. csak akkor egy 45Wos égő kell. (rá van írva a relére hogy mennyi kell neki terhelés)
Sziasztok!

Bp-n és környékén foglalkozik valaki DT szereléssel? Elektromos problémáim vannak...(akksim meghalt, de eleve halovány a töltésem; alapjáraton nincs indexem, csak fordulaton. 10,6 Volt a max. delej az akkunál mérve.
Nem, most rájöttem, hogy baromságot beszélek és elnéztem a kapcsolási rajzot. Nekem feszültség szabályzó hiányzik, bekarikáztam a rajzon.
Köszi!
Egyébként annyi baja van,hogy az egyik érintkezési láb letört de megforrasztottam.bemérni nem tudom hogy tényleg mükszik e,teljesen véletlenül vettem észre,a vezetékeket ellenőriztem mert nem működik az indexem,egy szerelő ismerősöm mondta,hogy mivel ha bekapcsolom az indexet a világításom villog az test kábel probléma,de ezt egy 12v index relével produkálta,mert az volt kéznél,most vettem 6v-at amivel nem csinál semmit így már abszolút nem tudom mi lehet a baja.
A gyújtótrafóra gondolsz, amiből kijön a gyertyakábel?
Sziasztok! DT-R gyújtásvezérlő elektronika nincs valakinél eladó? Előre is köszi! Ez az egy hatos csavarral felfogatós négyzet alakú dolog kellene, ha mégsem az a vezérlő akkor bocsi a tévedésért!
Köszönöm! A válaszok alapján érdemes megvenni! a motor jelenleg defektes agazda pedig németországban tartozkodik hétvégén megtekintem tüzetesebben is ha sikerül megint 1 gyel több lesz a megmentett dt!
Kösz..

Baromi sok iylen motor van, mindig van hozzá bontott mindenféle, és mivel a blokkja több más tipuséval azonos az új alkatrészek beszerzése sem szokott problematikus lenni.
(asszem ez alól csak az lc2 hajtókarja kivétel, ami szinte beszerezhetlen)

Gyakori hiba még a berugó közlőkerekének elkopása, ami szntén nehezebben pótolható, mivel kb mindegyik motoron szétrugta már valaki.
(a berugt ugye úgy illene működtetni, hogy puhán lenyomod amíg beakad, onnan lehet erősen, ehhez képset fentről izmból támadjk mielőtt még összeakadna, és ezt nem bírja)

További sztenderd probléma a karburátorban a tűsfúvóka eldugulása.

MIvel az iylesmi bokorugrókat főleg vidéken hazsnálják, ahol azt képzelik, hogy tökön paszulyon, patakn sáron, keresztül büntetlenül lehet, hajtani, hiszen bütykös gumis, tehát kroszmotor, nagyon sok a gyalázatos állapotban lévő, gátoldalban, homokbányában kivégzet, éppencsak járőképes félalott hazsonvas.

Ezért nagyon meg kell nézni kitől és miylen állpotú motort veszel, mert uyan 150-180 ért már csinosak is vannak, de nagyon meg kell nézni, mert sok a széthajtott hulladék, könnyű beleszaladni egy pénznyelőbe.
köszönom!tudom hogy sok lesz a kérdés de vannak tipushibák vagy mire figyeljek ?mert ha ott van elöttem nemigazán tudok concenrálni..
Ergo ha értesz a motorokhoz kicsit, akkor igen. Öreg gépek ezek, valószínűleg lesz mit csinálni rajta. Igénylik a karbantartást, mint minden motor.
hát biztosan működik mert amikor hideg azért főstől elég jól, itt az lenne a kérdés hogy lehet e rajta valahogy állítani vagy nem :)
ergo ha baráti áron hozzájutok akkor megéri? sok sok mz simson után remékem kellemes csalodás lesz! volt már mtx 80 am de az nem volt az igazi meghát a lové nagy ur!mielött bárki leb..sznasemmi baj a keleti szekerekkel csak nem földutra valok!
Nagyon Szépen köszönöm! ha esetleg valakinek gyakorlati tapasztalat....
Konkrét tapasztalat nincs, de vásárlás előtt befolyásoló tényező lehet:
ötször vagy hatszor lehet fúrni a hengerüket, kapni hozzá jó minőségű dugattyút, és olcsót is. Prox dugó kb 25000Ft, TKR dugó kb 12000-13000Ft, és FOR dugó (ami megosztó, de sokaknak bevált) 7000Ft, főtengely felújító készlet elévleg a 125-ös DT LC és RD típusé jó hozzá, ami 25000Ft. de szerintem az egyik legjobb minőség. Prox. 428-as lánc való rá, ami még nem őrült drága, és a lánckerekek is olcsóak (1000Ft körül az első, 3-4 a hátsó) Tömítéskészletet is kapni hozzá, így ilyen szempontból egyszerű hozzá a kopó alkatrészeket beszerezni.

14 lóerő gyárilag, de azért nem kell pörgetni, hogy előjöjjön. 8000-et pörög max, és 110 körül megy végsebességre a gyári adatok alapján. Mikuni VM 24 a gyári karbija, valószínűleg ahhoz is lehet kapni felújító készletet. A 7 literes üzemanyagtartályt teletöltve is épp csak több mint 100 kiló, és hátul már a jó kis yamaha-féle monocross csillapítást kapta.
Háát, én azért megnézném mit művel az olajpumpa.
Az egy dolog, hogy a cementálás elmúlt a görgő futófelülete alatt, vizsont ahol a dugóban mocorog a csapszeg, ottan frankón rákenődött az alu, és az azért minimum gyanús.

Ha iylet művelt a felső csapszeggel, azt az alsó sem köszönte meg, még akokr sem ha maga a csapszeg is szar volt eseglet
(ambika?)
Köszi a választ! akkor szerinted berakhatom az újat( Prox-ot rendeltem remélem az nem jár így) ? persze majd a derékszögelést mindenképpen ellenőrzőm
Köszönöm a figyelmeztetést leg közelebb nem trehanykodok!
Szép jo napot mindenkinek! Ha valakinek van felesleges 5 perce és energiája, lenne szives néhányismeret terjesztö mondatot gépelni a szoban forgo motortipusrol YAMAHA DT 125 mx ! Elöre is köszönöm, motoros üdvözlettel Antoni Viktor
Páran elvből nem szoktunk reagálni ennyire nem magyarul írt kérésekre.