én 15000 ft körül gondolkoztam hogy annyiba ki tudom hozni hogy most mién méretű pontosan nem tudom úgymond ez a első motorom nekem Simsonba gondolkoztam de inkább eszt vetem meg
A könnyen beszerezhető (prox) dugóméretek 40.00-tól 42.00-ig vannak, 0,25mm-enként, szóval 8 méret van. De ha súlyosabb a kopás akkor lehet nem elég egy mérettel nagyobb, szóval inkább úgy mondom, hogy 3-4-szer biztosan meg lehet fúrni. Kérdés, hogy most mekkora a henger.
Amit leírtál 1. pontban az csak a kiindulási pont a beállításhoz. A keverékállító csavart úgy kellene beállítani, hogy a kopptól 1 fordulat kifelé, kicsit megemeled az alapjáratot a normál fölé, és elkezdeni kifelé tekerni negyed fordulatonként, lassan, hosszú szünetekkel a csavart, hogy legyen ideje reagálni a motornak (10mp is kellhet neki). Egy darabig nőni fog a fordulat minden állításra (ha nagyon pörög akkor az alapjárat csavarral vissza kell venni) , majd egyszercsak nem változik az állításra, és a következőnél meg le is esik kicsit a fordulat. Ahol a legmagasabb volt a fordulat, attól egy negyeddel beljebb a jó.
Na ez a módszer tapasztalataim szerint ilyen kicsi karbinál, és kifejezetten ennél a típusú karbinál nem sokat ér.
Ha az előző módszer nem vezet eredményre, mert nincs határozott maximum, hanem minden tekerésre pörög tovább, aztán már minden baja lesz, lefullad stb, akkor a B-terv: Vissza minden alaphelyzetre, és nem a legnagyobb fordulatszámot kell megkeresni, hanem azt a pontot, ahol ugyanannyi csavarásra hirtelen nagyobbat változik, mint korábban, vagyis jobban pörög, attól kell visszább venni kicsit. Aztán pár gázfröccsöt adni, hogy visszaesik-e szépen alapjáratra, vagy sokat hezitál és pörög(ekkor befelé kell tekerni a csavart, kevesebb levegőt adva neki), vagy épp nehézkesen veszi-e a gázt és túl gyorsan esik a fordulat, füstöl(sok a kaja neki, több levegőt kell adni, kifelé kell tekerni)
Nehéz leírni, mert ezt inkább "érzéssel" szokás belőni, van egy optimális állás, amikor nem is pörög le lassan, se gyorsan, stabil az alapjárat, szép pattogós a hangja, nem csak "gágog"
Na átraktam még egyet,úgy is jó,de a legelső jobbnak tűnt,ezért visszatettem.
Így állítottam be a karbit:
Normál
, tuningolatlan
és már üzemmeleg motornál
(!)
alapjárat beállítása
(gázhúzás nélkül):
1.levegő csavart
teljesen be,majd másfél fordulatot kicsavarjuk.
2.alapjárati csavarral
ehhez
állítjuk be az alapjárati fordulat számot.
A tűn nyugodtan próbálj még egyet arrébb tenni, ha rosszabb, max visszateszed, de ha rossz, akkor sokat ne használd úgy. Az is lehet, hogy a keverék csavart is utána kell állítani kicsit.
Ja állítottam a súberen is,eggyel bentebb raktam,mert teljesen kint volt,és elég jó lett így.
Az udvaron próbáltam ki,de 1-es,2-esbe már érződik hogy sokkal fürgébb.
Esetleg ha még egyel kintebb raknám a tűt,lehet még jobb lenne?
Olyan mint az enyém szerintem.
A tied tutira vizes?
Képek alapján nem úgy tűnik.
10x elolvastam amit írtál,még értelmezem kicsit.
Na ez a módszer tapasztalataim szerint ilyen kicsi karbinál, és kifejezetten ennél a típusú karbinál nem sokat ér.
Ha az előző módszer nem vezet eredményre, mert nincs határozott maximum, hanem minden tekerésre pörög tovább, aztán már minden baja lesz, lefullad stb, akkor a B-terv: Vissza minden alaphelyzetre, és nem a legnagyobb fordulatszámot kell megkeresni, hanem azt a pontot, ahol ugyanannyi csavarásra hirtelen nagyobbat változik, mint korábban, vagyis jobban pörög, attól kell visszább venni kicsit. Aztán pár gázfröccsöt adni, hogy visszaesik-e szépen alapjáratra, vagy sokat hezitál és pörög(ekkor befelé kell tekerni a csavart, kevesebb levegőt adva neki), vagy épp nehézkesen veszi-e a gázt és túl gyorsan esik a fordulat, füstöl(sok a kaja neki, több levegőt kell adni, kifelé kell tekerni)
Nehéz leírni, mert ezt inkább "érzéssel" szokás belőni, van egy optimális állás, amikor nem is pörög le lassan, se gyorsan, stabil az alapjárat, szép pattogós a hangja, nem csak "gágog"
Atf-et vettem yamaha dt50-be!
Remelem jo választás
Gyors kerdes lenne yamaha dt 50-hez milyen válto olajat vegyrk most mennék azért kéne gyorsan!
Köszönöm szépen
Így állítottam be a karbit:
Normál
, tuningolatlan
és már üzemmeleg motornál
(!)
alapjárat beállítása
(gázhúzás nélkül):
1.levegő csavart
teljesen be,majd másfél fordulatot kicsavarjuk.
2.alapjárati csavarral
ehhez
állítjuk be az alapjárati fordulat számot.
Ez így jó vajon?
Köszönöm ismét.
Ja állítottam a súberen is,eggyel bentebb raktam,mert teljesen kint volt,és elég jó lett így.
Az udvaron próbáltam ki,de 1-es,2-esbe már érződik hogy sokkal fürgébb.
Esetleg ha még egyel kintebb raknám a tűt,lehet még jobb lenne?