Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Motorosvebaruhaz.hu-n találsz újat kb 800Ft-ért. Jó minőségű, kipróbáltam már. Ennyit ne sajnálj. 15 000km után se volt elnyalva, ami sokaknak nem egy szezon. Utána a következő gazdi nem kente semmivel és már így a 25000körül elkopott. Én is csak néha olajoztam kicsit rajta, semmi spray... olcsóbb a láncszett. Arra viszont figyelj oda, hogy kétféle tengelymérettel készítették ezeket! Mérd meg a rajz alapján:

http://motoroswebaruhaz.hu/spl...

három első lánckerék is van itt egy helyen, a kisebb tengelyűnél nem kell megijedni, hogy csak egy méretet ad be a listán, mert alatta ott a másik termék rögtön, ahol ugyanaz van, csak ott több a méret.
OFF:
Tudtommal nem írtam olyat, hogy bármi, ami egybe van építve a gyújtással az a gyújtásvezérlő nevet kapja. Legalábbis remélem. Az összeépítéses dologgal oda próbáltam kievezni, hogy a "CDI vezérlő egység" (merthogy így használtam) még egy nagy integráltsági fokú, egybeépített rendszernél is alkalmazható, azon célból, hogy különválasztva megnevezzük vele a gyújtást vezérlő elemek csoportját a központi egységen belül.

Ezzel próbáltam rácáfolni az állításodra, miszerint: "A vezérlőnek semmi köze a cdi hez, tök külön renccer. A cdi hót analóg, a pic es baszás, meg pic es baszás. Az már más kérdsé hogy a gyulát rángatja, de szorosen nem tartozik a cdi hez mivel a cdi egy rendszer neve, ami a működésére utal."

Szerintem a gyújtáselektronikát, simán lehet jelentéstanilag CDI vezérlő egységnek hívni, ha ez a kifogásod tárgya, mert a CDI betűszó nem konkrétan csak a gyújtás rendszer milyenségét jelöli, nem CSAK a működésére utalás a funkciója.

Másképp: A "kondenzátorkisütéses gyújtás vezérlő" tényleg értelmetlen lenne, arra, hogy egy konkrét alkatrészt azonosítsunk vele, ha a "kondenzátorkisütéses gyújtás" CSAK a kialakítást jelölné, mint egy elvi felépítési módozatot. A "kondenzátorkisütéses gyújtás" viszont, mint főnév, a konkrét beépített szerkezeti rendszer összefoglaló megnevezése is, az azt vezérlő egység pedig a CDI vezérlő egysége.

Éppúgy, ahogy a "körmös pólusú generátor" használható a generátor kialakítások közti különbség azonosítására(Pl.: A körmös pólusú generátor váltakozó feszültséget állít elő.), mint ahogy használható arra, hogy egy olyan kialakítású, de jelen levő generátort azonosítsunk. Pl.: Add ide a körmös pólusú generátort!
Merthogy annak az a neve. Innentől kezdve szerintem helyes a CDI vezérlő egység, ha azt a CD gyújtást vezérlő egységre mondjuk. Remélem sikerült észérveket felhoznom.
oda próbáltam meg klikadni, hogy betűszó, miszerint CDI ez a gyújtás rendszerét jelöli, ennek a vilgáon semmmi köze ahhoz, ami köré van baxva.

A te logikűd szerint, ha abszurd esetben, a kiskínai utángyártó, egy dobozba tetté, a faszszabályozót, a powervezérlőt,az indexrelét meg még akármit a cdi-vel, akor azt ez egységet csi nek kellene hívni.
Tisztelettel ez zöldség.

Azt kmomplex fedélzeti bazsásnak kellene hívni.

A példában szereplő egybeszart, amiben vezérlő is van, ezt meg leginkább gyújteselktronikának, mert az lefedné mindkettőt.
Szemantikailag igy hylesebb vóóna.
Sziasztok.

Léghűtéses Dt 50 -hez keresek 12, vagy 13 fogas első lánckereket. (nem agyonkopott, jó állapotú érdekelne)
Ha van valakinek felesleges, az érdekelne.

Üdv G.
ez mekkora :DDDDDDD
Ja, majd elfelejtettem: Akóóó most mé kő beszóni? Nem írtöm.
OFF:
Értem, amit mondasz, persze. Viszont nem összekeverendő a vezérlő a szabályozóval. Ezt én is tudom, és ennek figyelembevételével próbálok fogalmazni. Reményeim szerint közel helyesen. A vezérlés kimerül a "villanykapcsolóban", hogy legyen szikra. Ugye? A szabályozás (gondolom ezt érted a PIC-es baszás alatt) pedig a finomhangolás, legyen az megvalósítva akár egy analóg IC(aktív vagy passzív), vagy pár tokozás nélküli ellenállás és kondi által alkotott rezgőkörrel a tirisztor kapuján, hogy frekire változzon az előgyújtás. Most a jellegmezős, feszültség- és áramkorlátozós stb vezérlőket(szabályozókat) hagyjuk. Na ha már így taglalom a vezérlést és a szabályozást, akkor mi baj is van a "kondenzátorkisütéses gyújtás vezérlő egysége" megfogalmazással a "kis fekete doboz", "CDI" helyett? (Utóbbi amúgy is az egész rendszer kialakításának típusára utal, amiben benne van a jeladótól kezdve a trafóig minden, ezért nem használható a CDI-t vezérlő egység megnevezésére.) Vezérlést mindegyik tartalmaz, még, ha szabályozást nem is. A gyújtásvezérlő egység kifejezés univerzálisan alkalmazható a trafóval egybeöntött és a különálló verziókra. Motronic rendszerekben a befecskendezéssel közösen egy vezérlő-szabályozó egység van. Ott is van gyújtásvezérlő rész. Nem tudom ki biztatott engem anno, hogy ha már az ember ismeri a szakkifejezéseket, akkor azokat alkalmazza is. Ha már itt tartunk, full mechanikus is lehet egy gyújtásvezérlő szabályozóval. Lásd: Faék akkumulátoros gyújtás, elosztófedeles autóban, ezen belül fordulatszámra röpsúlyos és terhelésre depressziós szabályozású előgyújtással rendelkező típusok. (Kiegészítendő, hogy a zárásszög-változtatást, - mivel elsődlegesen az előgyújtás mértékét kívánjuk általa közvetetten módosítani - előgyújtás szabályzásnak neveztem). Remélem kijavít valaki, ha tévedek.
haggyuk má ezt a "cdi vezérlő" izét.

A vezérlőnek semmi köze a cdi hez, tök külön renccer.

A cdi hót analóg,a pic es baszás, meg pic es baszás.
Az már más kérdsé hogy a gyulát rángatja, de szorosen ne mtartozik a cdi hez mivel a cdi egy rendszer neve, ami a működésére utal.

Szóval nemtom teccik e érted...

Az egyik gyújtás vezérlő, a másik meg maga a gyújtás vellany része.

monnyuk karburátot meg benzncsap.Mindkettő az üa ellátás része, de az egyik a karburátor amsik meg egy tök más alkatrész.
jó persze értem én, csak már ezért untam meg mert egyik az nem is az én -motorom- a másik meg hogy hiába lett elmondva havernak normálist vegyen neki ez jó lesz, most meg csináljam meg neki, de nekem nincs kedvem időm meg energiám azt a mások által szétcseszett szart megcsinálni, érdekes ahogy mondtam neki hogy mivan ha kellene egy cdi-t venni kerestem neki de kb 4-5 ezer ft lenne és úristen 5ezer... hát akkor jó rakd össze magadnak így meg úgy ahogy akarod :D

De persze köszönök mindenféle választ, sok volt belőle a tanulság, főleg az hogy hülyeségeket ne kérdezzek De köszönök mindent.
Én Félegyházi, haver akié a motor csengelei de maga a motor gátéron van..áhh hosszú megy az állatság ezerrel..
DE majd össze rakja ha jó idő lesz meg elviszi vmi normális motor szerelőhöz, és kész lesz az egyszer, most télen úgysem kell neki ráér tavaszig össze rakatnia....
De mégegszer köszönök mindent. Igaz Nekem Hondám van de legalább okultam hogy mi hogy van :D köszönöm a segítségeket.
sziasztok!
dt 125R vásárlása előtt állok és szeretném kérni a segítségeteket mikre kell odafigyelni ezeknél a motoroknál esetleg van valami típushibájuk?
2 néztem ki az egyikben fojtott cdi van és 8000 forog,ezt cdi cserével lehet orvosolni? könnyen szerezhető hozzá cdi (fojtatlan)?
köszönöm a válaszokat! (esetleg ha tudtok jó áron dt-t ajánlani azt is megköszönöm)
Ő csak azt írta, hogy a tiedben gyárilag van lendkerékmágneses elektronikus gyújtás, ami CDI vezérlő nélkül nem műkszik. (Ezért valószínűleg más rendszerre alakították át teljesen, nem csak összetekerték a drótokat.) Mint írtad, hogy meguntad, akkor már mindegy mondjuk, de még előfordulhat hasonló. Tanulság megvan azért.
hová valósi vagy?
számtalan oylan gyula van, amiben LÁTSZÓLAG nincs cdi, gyakorlatilag meg egybe van valamivel.
...boccs index relé!...
na jó az egy dolog hogy menyire értesz hozzá, elhiszem hogy elég sokat, De ha az a tetves motor ami kint áll havernál a pusztulat garázsába azon egy tetves cdi nincs sehol, se átkötve, se elbújtatva, se semmi, nincs ki ledd dobva belőle, a helye megvan, szét lett bontva a gép és sehol egy cdi, amit találtunk, index trafó, fesszabályzó, trafó, és maga a tekercsek, se több se kevesebb, Nincs CDI sehol, de mégis beindul és megy az a szar!. Hiába írtad azt hogy CDi nélkül nem működik a Lendkerékmágneses Elelktronikus gyújtás, az akkor is működik, épp ez volt a bajom, hogy mindenki ezt mondja, de ember ebbe még nem talált cdi-t. én feltudom azt fogni hogy ez kell bele, és nélküle nem megy, de akkor ez hogy hogy beindul? Ez az ami kúrvára idegesítő ez egészben, nincs de mégis megy . Na de mindegy már, ma vett hozzá a motor tulajdonosa egy rohadt cdi-t, és majd bele rakja ahogy akarja mert én már meguntam a kókány szarját. De azért amiket kaptam válasznak azok segítettek sokat! Köszönöm mindenkinek!
jaaa, nem úgy értettem.

Pic es baszás tényelg nem van benne
Hali!
Eladó vagy cserélhető dt 80-125 való tank meg ülés.
Továbbá dt 50 mx-hez 5-ös váltó,olajszivattyú,jó állapotú főtengely hajtókarral,oldaldeklik,meg ami kell még egy blokkba.
Csere érdekel!Bukó,térdvédő,páncél vagy mx-hez külső alkatrészek,pc alkatrészek de bármi értelmeset meghallgatok
Én nem láttam külső jelét, hogy a vezérlő benne lenne, mindenesetre fix előgyújtásosnak mutatta magát a diagnosztikai műszeren. De legyen úgy.
Ne okoskoggyá má'!
Nem is láttá' még motrot!
2 rg 80as motrom van D:)

Ha jól emlékszem, a trafóval vaan egybeöntve a cdi.
Őmm, köszönöm a kiegészítést. (Bár az RG-m nem olyan rendszerű, mint ahogy írod. Nincs gyújtásvezérlő. Kb mint egy mezei fűrészgép. Vagy egy faék)
Sziasztok!

Régi motoromról (TDR125 )maradt rám egy első sárvédő és két gumiharmonika a teleszkópokra!
Együtt eladóak 5000 Ft-ért!
A sárvédőt fényezni kell és az egyik felfogató fül hiányzik! Amúgy semmi repedés, más fajta törés semmi!
Ha valakit érdekel szóljon bátran.... Az ár alkuképes valamilyen szinten...
Van egy rossz hírem, a jeladó nélküli vellenylua hót ugyan úgy működik mint amelyiknek van jeladója külön:)

A működés elv majdnem teljesen uygan az, mindössze a tirisztor begyújtását kiváltó impulzus nem egy külön tekercsről történik, hanem maga a gyújtótekercs a jeladó.
Olyan 4 mágneses rendszerekben mint ami az rg ben van, ezt úgy oldják meg, hogy az egyik mágnes fordítva van felmágnesezve.
Amikor ez halad el a gyújtótekercs előtt, akkor az kiváltja a tiri begyújtásához szükséges impulzust.

Más rendszerekben alsó és felső holtponton is szkrázik a cucc, de ettől még ez is lényegileg ugyn az mint a másik kettő, mindössze a tiri begyújtását kiváltó impulzus keltése más módszerrel történik.
Próbáld már meg megérteni:

CDI = Kondenzátorkisütéses gyújtás.

Ezen kívül lehetne még akkumulátoros-mechanikus
Akkuulátoros elektonikus
Lendkerékmgneses megszakítós

A tiedben Lendkerékmágneses Elelktronikus gyújtás van, az CDI egység nélkül NEM MŰKÖDIK.