Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor találkoztál két hülyével.
mert mondtak nekem olyat hogy cdi nélkül is megy csak nem olyan, nem úgy... De eddig két motor szerelő nem talált benne CDI-t, csak azt amit én is, +tekercs -külső jeladó, - CDI és mégis megy.
az egyik tekercsre lett rárakva még egy, egy sokkal laposabb és szépen el is fér, a motor járásával nincs baj. De olyan lehetséges hogy egyszerüen kiszedték belőle a cdi-é és anélkül menjen? csak egy az egybe van kötve a vezeték, nincs közbe iktatva a cdi. CDI nélkül mehet a motor? tehát azt az a feszültség amit termel egy tekercs az egyből a trafóba megy. Ez lehetséges? Mert msot ezt mutatja. és megy is, de ha megy anélkül is akkor meg csak kéne bele egy hogy jobb legyen...
nagy különbség nem lesz... egyébként nme árt elgondolni, hogy miért gányolták át... lehet a gyújtótekercs rossz, vagy a jeladótekercs... meg mi helyére raktak be mégegy tekercset? Nincs ott annyi hely gyárilag. Lehet jobban jársz egy komplett gyújtás alaplappal és a vezérlővel ha beszerzed... anyagilag nem fog megtérülni szerintem. Van valami probléma a motor járásával?
és akkr még egy kérdés, ha veszek rá CDI-t akkor az javít valamit, mivel az öszes vezeték megvan, meg a helye is, csak a külső jeladót helyettesítették (váltották ki) a lendkerék belsejébe rakott + 1 tekercsel. gondolom akkor csak kellene ehhez is CDI, mivel ha gyárilag van a motoron akkor csak kell, hiába van átkókányolva belső (jeladósra). Csak az az egy amit furcsáltam hogy ígyis beindult és ment is. De akkor csak jobban menne, (szebben) ha raknánk bele egyet.
Ez az, amit írtam. Egy egyszerű "impulzusos" gyújtást tettek rá. Mint pl az én Suzuki RG80-asomon is van gyárilag. Külön jeladó és kondit töltő tekercs nélkül nincs CDI. Ha lősz pár fotót a trafóról, és a buherálásról sokan okosabbak lehetünk.
egyébként az biztos hogy ez nem olyan trafó amibe bennen lenne a CDi mert ez a tarfób acsak két vezeték megy... a CDI-sbe pedig sokkal több megy, pl 4-5-6..
Egyébként az biztos hogy a CDI hiányzik kapcsolási rajzzon is végig lett követve a vezetékek is megvannak csak ahol lenne a CDi ott van 3 vezeték egybe kötve...
Na először is köszönöm a válaszod! az a lényeg hogy a jeladót kiszerelték belőle és a lendkerék belsejébe tettek egy tekercset + ba (a külső jeladó teljesen ki lett iktatva). na valahogy leegyszerűsítve ahogy látom ezt az utólagos átkókányolást, azt az energiát amit a tekercs termel azt egy az egybe van rákötve a gyújtó trafóra nincs közbe az amit írtál a kondenzátorba való tárolás, egy az egybe megy az energia a trafóba... legalábbis két motor szerelő is ezt mondta ezt látta...
Szerinted ez lehetséges? Mármint elég az a kevés energia amit termel a tekercs a trafónak abból a trafó tud termelni szikrát? :O
Vagy nem lehet az hogy maga a trafómba van beépítve CDI? mert vannak olyan tarfók is?
Az, hogy mennyire fontos: megszakítóshoz képest azért jobb, mert nincs benne kopó, beégő alkatrész, illetve nagyobb és stabilabb áramot ad le, már kisebb fordulaton is. Ez annyit jelent, hogy precízebb az időzítés, teljesebb az égés, nő a motor hatásfoka. Ja és mivel ez egy vezérlő, így minden egyes fordulatszámon más-más előgyújtást ad, ami megint csak növeli a hatékonyságot. Kisebb fordulatszám is elég az indításhoz többek között. Nagy hidegben is jobb.
Először is: Milyen típus és milyen évjárat? A CDI az maga a gyújtásrendszer elnevezése (Capacitor Discharge Ignition - Kondenzátorkisütéses gyújtás). A CDI gyújtásvezérlő a kis doboz, amire gondolsz. A szerepe az, hogy a lendkeréknél lévő jeladó alapján (mikor van felső holtpontban a dugattyú) és a fordulatszámnak megfelelő előgyújtással egy tirisztor segítségével áramot adjon a trafóra (azt az energiát, amit korábban a gyújtótekercs termelt, azt raktározzuk egy kondenzátorban, ameddig a tirisztorral rá nem engedjük a trafóra mindet).

Ha neked a vezérlő nélkül is megy a motor, akkor:
A gyújtást megszakítósra vagy valami egyszerűbb impulzusosra cserélték ki úgy ahogy van egyben, vagy pedig átrakták a vezérlőt máshova. Esetleg rosszat néztél, lehet nem is a vezérlő hiányzik, hanem valami totál más egység, ami hasonlóan néz ki.
Hali mindenkinek. Egy fontos kérdésem lenne! Mi az a CDI? mert nincs ilyen a motoromba, de így is indul és megy. Két dolgot tudok róla az egyik hogy a gyújtás vezérlő egysége, a másik meg hogy nekem nincs ilyenem. De sehol sem találok olyan oldalt ahol ezt leírnák, hogy mi a szerepe a gyújtásban, vagy mit csinál, vagy menyire fontos hogy legyen a motoron. Amit látok hogy az előző tulaj 3 vezetéket kötött direktbe (abból a 6 vezetékből ami a CDi be menne). Ez így nem káros a motornak? Vagy mire kell a CDI? Aki tudja kérem írja le. Nagyon fontos lenne! Előre is köszönöm!
szevasztok van egy eladó yamaha dragstar kipufogóm 650re. brutál hangja van visszadurrog szép mély hangja van a ffolytás kivan belöle hegesztve. 25000ért eladó
Nem letölteni nem sikerült, hanem neked belinkelni nem......
Már régóta dolgozom ezekből a manualokból, ami neked újdonság.
Szia, amikor kiválasztod a típust amit le szeretnél tölteni.... rákatintasz.... közép tájon mindíg van egy kis képecske mint a szervízkönyv lapjai... mindig ugyan az ! A képecske alatt nagyon apró betűvel ott van hogy letöltés ..... rányomsz és már jön is lefelé ! Én személy szerint csináltam egy mappát és oda bontom ki mert általában rar kötegegbe van csomagolva.... amit a Win rar progival ki tudsz csomagolni... vagy a Total Commanderrel... viszont fent kel legyen a gépeden egy progi ami meg is jeleníti azt.... a legegyszerübb ha leszeded a magyar nyelvű Abode Reader X -et Ennél egyszerűbben nem tudtam leírni nektek... remélem sikerrel jártok !
DT80LC2-nek hány Nm-rel kell lehúzni a hengerfejét.?
Ez nem sikerült.......:D
Manual oldal.
Szevasztok.
Esetleg valaki nem tud Yamaha dt 125 r-re első felnit, jó áron ?
Elsősorban küllőset szeretnék, 17 es méretben, lehetőleg gumival.
Köszi a segítséget előre is :)
Sziasztok ! Letölthető kézikönyvek sok sok típushoz itt : http://www.manualedereparatie....

Remélem hasznos a számotokra... én letöltöttem egypárat ami érdekelt, ha segítség kell hozzá szolj bátran ! De nem egy bonyorúlt dolog !
Bejelöltem a képen néhány precíz nyíllal
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy az alábbi képen az aksi negatív kábelének a vastagabbik felét hova kell csatlakoztatni? Már nagyon rég szedtem szét és a képeken nem látszik amiket készítettem a szétszedés előtt. A motor önindítós.
Köszi!
Dánke
110-es!
Sziasztok.
80-as dt-be mekkora a gyári főfúvóka?
Köszi
Sziasztok!
Keresnék jó állapotban lévő 125cc Dt-t!
olyan 200 körül!
szállításban ha tudsz segíteni előny! :)
vargagabesz86@citromail.hu
ide várom az ajánlatokat és itt tudjuk egyeztetni a részleteket!
köszi!
Üdv! Gábor