Örülök neki és javasolnám, hogy szerezd be magadnak tartaléknak tied mellé én is megdícsérem a tiedet, mert nagyon szép és ígényesen lett átalakítva, egy időben én is gondolkodtam rajta, hogy megeszközölöm rajta a tiedhez hasonló módosításokat, de valahogy mégsem jött össze
Sziasztok!
Van pár cuccom eladó DT-hez, ami eladás után maradt, akit érdekel és szeretne jó áron hozzájutni valamihez közzülök jelezzen emailben: fcbarca007@citromail.hu címen
Szerintem az 500Ft-ot megéri, hogy új, bontatlan, szennyeződésmentes fékfolyadékot vegyünk. Ki tudja, mennyi ideig volt nyitva a flakon, és hol. A fékfolyadék cserénél a legjobb megoldás az, amit az autóknál is alkalmazunk! Főfékhenger tartályából kiszívni a régit, feltölteni újjal, majd a légtelenítő csavaron kiengedni a régit, közben folyamatosan utána tölteni az újat. Ha már kijött annyi, hogy biztos elég, akkor lezárni és kész. Semmi pumpálgatás meg ilyenek! Egyrészt, mert a gyors pumpálás apró buborékokat képez ott, ahol eddig egy nagy volt, és akkor lehet órákig légteleníteni, ahelyett, hogy kimegy a levegő és kész. Másrészt meg ha behúzzuk a kart, akkor a karmantyú lezárja a tartály nyílását és nem folyik le a cucc. Azt meg könnyű elbénázni rutin nélkül, amit leírtál légtelenítést, aztán az egész munka semmit se ért. (Hát még ha előtte is pumpálgatva volt, mielőtt megtelt a rendszer) Pumpálni még akkor sem, ha eddig üres volt a rendszer. Be kell tölteni, és ENYHE vákuummal szívni a légtelenítőn a cuccot egy jó hosszú, áttetsző csővel. Közben utántölteni fent folyamatosan. Ha már megjelent a folyadék, még hadd jöjjön, egész addig, ameddig semmi buborék nem jön már ki. Ügyelve a kormány és a motor helyes állására. (Ne arra dőljön, amerre a légtelenítő lentebb esik) A legtutibb és leghibatűrőbb módszer.
Üdv
Nem tudná valaki megmondani hogy lehet-e kapi motorosboltban 80-as dt hez első főfékhengert és első féknyerget, és ha igen akkor kb mennyibe kerülhet. Gondolom lehet de előbb megkérdezem itt. :D
Szia, igen a fékfolyadék határozottan nedvszívó, de a lezárt dobozba azért nem fogja berántani a Balatont :)
A légtelenítés abban a sorrendben amit írtál szerény véleményem szerintem nem jó. Tartály feltölt max.értékig, pedál lenyom, nyomva tart, ekkor légtelenítő csavar kiteker, fékfolyadék-levegő távozik és a pedál eléri a véghelyzetet, ekkor pedál ott tart /egy picit sem engedhető vissza/ ,légtelenítőcsavar elzár, pedál lassan visszaenged. Majd újra, sok sikert!
Ne add fel, mert egyszer egy Aprilia Leonardo első fékével /kb ugyanaz mint a dété/ többm mint 1 liter folyadékkal, és vagy 1.5 órás munkával sikerült lelégtelenítenünk. Viszont azóta kiválóan orra lehet vele esni.
Szia. Nem akarok beleszólni,de a légtelenítés folyamata a következő.Először a fékpedált nyomod le,kb 3x,majd lenyomva tartva kinyitod a légtelenítő csavart. Megvárod,míg az olaj kijön/néhány csepp/majd elzárod a légtelenítőt. A pedált csak ezután engeded fel.Ezt jó néhányszor el kell játszani vele,míg teljesen légmentes lesz.
Viszont nekem is lenne kérésem.Sajna úgy néz ki,hogy csapágyazni kell a blokkot,mert erős "suhogó" hangot ad pár napja.Ha már szét kell szednem,akkor szeretném az összes csapágyat kicserélni benne.Ehez kellene segítség: AM-6-os blokkba milyen csapágyak vannak?/2004-es yamaha dt AM-6-al szerelve/A száma és a márka skf,fag,koyo,mit ajánlottok bele.Motorokhoz nem negyon konyítok,ilyen blokkot még nem szedtem szét,ezért jó lenne,ha valaki,valakik segítenének,mire vigyázzak,mi a menete a blokk széthúzásának.Illetve összerakásnál,hova milyen tömítés,vagy tömítőpaszta/fbs,szilikon stb/kell.Válaszokat előre is köszönöm.Ide,vagy a merkava01@citromail.hu-ra is írhattok. Köszi.
Nem, a bowden teljesen jó. Megnéztem a blokknál a tőkénél nincsen szálkásodás és a kuplung karon sincs. Ha behúzom a kart, a blokknál a kuplung alig mozdul 1 centit.
Fogalmam sincs, hogy mi lehet vele.
Igen, így már mindjárt képben vagyunk, mert a hátsó fékhez nem kar van hanem pedál.
A pedál nem hajlott el, nincs eldeformálódva. A járása is szabad, nem ütközik sem a deklinek, sem másnak.
Ahogy észrevettem a rúdon sem történt semmi változás az előzőekhez képest.
mumi-DT: A főfékhenger is a helyén van, szivárgás folyás nyomokat nem látni rajta. Egyébként sem a fékcső mentén, sem a féknyeregből.
Elképzelhető, hogy a fékolaj annyira bebuborékosodott volna, hogy többszöri légtelenítés után sem tud felkeményedni a pedál? Kb. 3-4x játszottam el, hogy légtelenítő szelep kinyit, pedál lenyom, szelep vissza...
Olvastam azt is, hogy nem szerencsés már felbontott fékolajjal utánatölteni a rendszert, mert szereti felvenni a környezetéből a nedvességet. Lehet amit rátöltöttem már az is rossz volt, mert pár évet tuti állt már?
Az 50-esnek
Két lamellás a kuplungja, a 80-asnak pedig öt (ha jól emlékszem...).
Üdv G.