Na látod, azt nem tudom, enyémen még minden jó. 6 éves a motor (még) minden gyári rajta. De egy Alfában 10 esetből 9-szer nem fog 6 évig gond nélkül működni az elektronikai rendszer...
Enyémet asszem Spanyolban rakták össze. Na de akkor is Yamaha. Mellesleg több hsz.-re is válaszolva:
A mi Szuszkánk japán gyártmány. ;)
7 éves autó, eddig csak olajat, meg gumikat cseréltünk rajta. Biztos lesz majd baja. Minden, amit használnak, van baja. De meg kell nézni egy 20 éves Stiftet. Persze mindenki tudja, hogy szar biztonságtalan gané, egy Trabant biztonságosabb, meg egy egyes-kettes golf, stb. Ez köztudott mind. Na de kasztnijuk már elrohadva, minden szétpotyogva rajta, mivel céges swift. De beül aznap már a 18. alkalmazott, elfordítja a kulcsot, és megy! Elnyűhetetlen gépek. Na meg alapból a japán járművek nem olyan rosszak. Persze azért egy 6 hengeres bömbi hangja... Na meg V6-os Alfával mászkáltam keveset. Hát...
Lehet bós ekuja van. Naés. Ugyanott gyártják a fiat és a merdzsó kapcsolókat is. Csak más minőségi követelményekkel.
Persze a merdzsó sanszosan elöbb lesz elektronika hibás, mert pár nagyságrenddel több van benne, mint a fapad puntocsentóban.
Asszonynak is szoktam mondani, hogy tudja-e, hogy az ő audijában miért romlik el az elektronika, az enyémben meg miért nem. Hát azért, mert az enyémben nincs.
A kocsikban olyan stekkerek és elektronikai megoldások vannak, hogy villamosmérnökként, villamosmérnök ismerőseimmel beszélgetve néha csak ámulunk bámulunk, hogy működhet százezer kilómétereken át egy-egy megoldás. Mert ha mondjuk Zsolti cimborám az asztali erősítőbe építene be olyat, akkor hétszentség, hogy másnap álló helyzetében már beszarna. :)
Node digó ótót én sem vennék. De egyébként a digó ótógyártás és a japó motorgyártás kb ugyanarról szól. Dizájnos, ámde ócsó műanyagok. Ócsó és olyan is. :) Tudom, kapjam be.
Japó szervizekbe ma meg már azt mondják, hogy a japók is csak a nevükből élnek :)
De hát egyik közös ismerősünk édesapja is japózott, a mazda b2500-val, hiába mondtam, hogy az márpedig ford. Egészen addig, amíg elő nem került belőle egy ford feliratos önindító
Közeli ismerősöm Ford-nál szerelő(előtte Toyotánál volt), kérdeztük tőle mennyire megbízhatóak a mostani mondeok,focusok...szavaival élve: ha gondot akarsz magadnak vegyél fordot! Japánt kell venni,nm Németet bár még mindig jobb mint a Francia,akik csak borban meg sexben jók!
Tudod, a régebbiek amik sima adagolósok, azok kurva jók.
Ugye szinte semmi elektronika, semmi cécó, azok marha tartósak.
pl.:I-es, II_es golfok, vagy transporterek, vagy a régi Tranzitok.
Itt még nem foglalkoztak se a teljesítménnyel, sem az emisszióval.
Manapság meg ugye, minél kisebb ccm, és még több erő, nyomaték.
A magasnyomású szivattyú 2000bár körül fecskendez be.
Az azért már elég nagy nyomás, ott a legkisebb kosz is nagyon nagy kárt tud tenni a porlasztóban.
ha meg ugye, mint a PDTDI ami ugye egyben az "adagoló" is, ott még drágább.
Ezért szopó az "új" dízel, ha csak nem zsír újan veszed.
Akkor meg számolni kell azzal, hogy a benzines autó olcsóbb.
Na most jó sokat kell beleverni, hogy megérje a különbözet.
És ha már jó sokat belevertünk, akkor eladjuk kevés km-el.
És keződik amit fennt írtam...
Tisztában vagyok ezekkel (adagoló szeret meghalni, porlasztó csúcs eltömődik stb). A családomban volt már néhány használt autó és motor vétel, de még sosem volt gond egyikkel se (édesapám dízel astrájával se), de neked is teljesen igazad van, sokfelé mennek a lehúzások.
Nem akarlak bántani, de ebből a HSZ-ből az jön le nekem, hogy nem vágod a dízelt.
Szerinted, mért veszi meg az ember a dizelt?
Mert csak 5000-t akar menni évente?
Na és mikor beleszaladt a 400.000., akkor mit csinál?
Órát teker, szépen 120.00-ra.
Te meg megveszed, mert dízel és húdejó, 3l/100km, aztán mikor PD elemeket meg hasonlókat kell cserélni, akkor jobban jártál volna a benzines 8l100km-rrel.
A mi Szuszkánk japán gyártmány. ;)
7 éves autó, eddig csak olajat, meg gumikat cseréltünk rajta. Biztos lesz majd baja. Minden, amit használnak, van baja. De meg kell nézni egy 20 éves Stiftet. Persze mindenki tudja, hogy szar biztonságtalan gané, egy Trabant biztonságosabb, meg egy egyes-kettes golf, stb. Ez köztudott mind. Na de kasztnijuk már elrohadva, minden szétpotyogva rajta, mivel céges swift. De beül aznap már a 18. alkalmazott, elfordítja a kulcsot, és megy! Elnyűhetetlen gépek. Na meg alapból a japán járművek nem olyan rosszak. Persze azért egy 6 hengeres bömbi hangja... Na meg V6-os Alfával mászkáltam keveset. Hát...
Persze a merdzsó sanszosan elöbb lesz elektronika hibás, mert pár nagyságrenddel több van benne, mint a fapad puntocsentóban.
Asszonynak is szoktam mondani, hogy tudja-e, hogy az ő audijában miért romlik el az elektronika, az enyémben meg miért nem. Hát azért, mert az enyémben nincs.
A kocsikban olyan stekkerek és elektronikai megoldások vannak, hogy villamosmérnökként, villamosmérnök ismerőseimmel beszélgetve néha csak ámulunk bámulunk, hogy működhet százezer kilómétereken át egy-egy megoldás. Mert ha mondjuk Zsolti cimborám az asztali erősítőbe építene be olyat, akkor hétszentség, hogy másnap álló helyzetében már beszarna. :)
Node digó ótót én sem vennék. De egyébként a digó ótógyártás és a japó motorgyártás kb ugyanarról szól. Dizájnos, ámde ócsó műanyagok. Ócsó és olyan is. :) Tudom, kapjam be.
Japó szervizekbe ma meg már azt mondják, hogy a japók is csak a nevükből élnek :)
De hát egyik közös ismerősünk édesapja is japózott, a mazda b2500-val, hiába mondtam, hogy az márpedig ford. Egészen addig, amíg elő nem került belőle egy ford feliratos önindító
Tény és való.
De nem tudom, nem akarok hülyeséget mondani, de biztos, hogy olasz volt a beszállító, aki a cuccokat szállította a kocsikba?
A motorod milyen gyártmány?
Majd ha 15-20éves lesz, beszélünk róla.
Viszont ettől a francia, német japán stb-től hánynom kell.
Ez szerintem akkor faszság.
Suzuki milyen márka?
Ugye szinte semmi elektronika, semmi cécó, azok marha tartósak.
pl.:I-es, II_es golfok, vagy transporterek, vagy a régi Tranzitok.
Itt még nem foglalkoztak se a teljesítménnyel, sem az emisszióval.
Manapság meg ugye, minél kisebb ccm, és még több erő, nyomaték.
A magasnyomású szivattyú 2000bár körül fecskendez be.
Az azért már elég nagy nyomás, ott a legkisebb kosz is nagyon nagy kárt tud tenni a porlasztóban.
ha meg ugye, mint a PDTDI ami ugye egyben az "adagoló" is, ott még drágább.
Ezért szopó az "új" dízel, ha csak nem zsír újan veszed.
Akkor meg számolni kell azzal, hogy a benzines autó olcsóbb.
Na most jó sokat kell beleverni, hogy megérje a különbözet.
És ha már jó sokat belevertünk, akkor eladjuk kevés km-el.
És keződik amit fennt írtam...
Szerinted, mért veszi meg az ember a dizelt?
Mert csak 5000-t akar menni évente?
Na és mikor beleszaladt a 400.000., akkor mit csinál?
Órát teker, szépen 120.00-ra.
Te meg megveszed, mert dízel és húdejó, 3l/100km, aztán mikor PD elemeket meg hasonlókat kell cserélni, akkor jobban jártál volna a benzines 8l100km-rrel.