Na ja. Az aksi 2 éves, nem hinném, h avval van a gond. Meg aztán a Teve 954-ébe is ezt csinálta. Furi
Hát ez nem igazán így van. Amikor feszt kap a tápegység mivel kapcsoló üzemű ezért hirtelen nagyon nagy áramot vesz fel(feszültség marad állandó), és töltődnek benne a kondik(kell a nagyfesz generálásához), aztán amikor feltöltöttek akkor meghúzza az ívet a nagyfesszel és begyújt. Aztán elkezdi csökkenteni a tápegység a nagyfeszt az ívfentartáshoz.
Ameddig viszont a kondik töltődnek hirtelen nagy áramot vesz fel(5,86A), amikor feltöltöttek, akkor kezd visszaesni(4,2A).
Na ezt kéne kiküszöbölni, h hirtelen ne tudjon a tápegyság ilyen bazi nagy áramot felvenni. Az ívet csak akkor húzza meg ha fel vannak töltődve a konik. Evvel nem csinálunk neki rosszat, sőt még jó is, ha lassabban töltődnek fel.
Meg kell majd mérnem 1 sima 55W-os H7 bekapcsoláskor mekkora áramot vesz fel, és mennyire esik vissza. Elméletileg 4,2A, de mivel hideg az égő meg az izzószál, meg a gáz benne, ezért az pár miliszekundumig több.
Érdekes dolgokat produkál az biztos,érdemes lenne az áramfelvétellel egyidejűleg a fesz.esést is mérni az aksidon. Lehet hogy már nincs a toppon az aksid,és ezért csinál újraindulást a AC pumpád?
A xenontrafó begyújtáskor nagyon lehúzza a feszt.
evvel amu még nincs is gáz, hanem inkább avval, h nagyon megszívja az Ampereket, amikor bekapcsolod. Mivel kapcsoló üzemű táppal működik. Erre akarok kitalálni valamit...
Lehetőségek vannak hogy honnan lehet jelet másolni,főleg ha valaki ért az elektronikához. Pl CBR olajnyomás lámpájáról elég jó lehetőség van jelet lopni,indítás után járó motornál kb. még 2 másodpercig világit.
Mindegy hogy leállt és azonnal indítod,vagy előtte már régóta állt,1-2 másodpercig világit.
Ezért jobbak az öreg mocik mint az enyém... van lámpakapcsoló... Bár akkor is csinálok bele egy elektronikát, h ne induljon újra a rendszer ha nem jár a motor...
Egy 2005-s Yamaha R6-ba raktunk xenont,annál már nem kellett semmit trükköznünk, a világítást csak indítás után,járó motornál kapcsolja.
Hogy ez most gyári,vagy már az előző gazdája be épített valami okosságot, azt passzolom.
Bocsi, nekem van a mociba most kötöttem be. Szóval én már láttam! És Jozef nem a nagyfesz vezetéket akarja elvágni mert nem hülye(mint aki azt hiszi, h azt ) hanem a trafó tápját akarja megrelézni... AMI 12-13 VOLT....
Édesapám! felejtsd már el a húszezer voltot. Ahol a xenon megkapja a tápot(13,8 V) oda teszem a relét. A xenon vezetékeit minek bántanám? De ugye a tápfesz kell neki, különben az életben nem világít!?
A xenon áramkörében a gyujtáson kívűl nincs 20 000 V .A relét meg az egész elé kell tenni,oda ahol a tápfeszt kapja. Gondolom azért valahogy csak rákötik.
Nekem van. Nem kell belevagdosni a motor elektromos rendszerébe. És az sem teljesen komplett, aki a 20.000V-os váltóáramú xenon kábeleibe kötöget bele. AZ írásod mutatja, eddig mennyit raktál be. Elméleti szakemberből sok van Mo.-on. Kárt is okoznak rendesen.
Hát ez nem igazán így van. Amikor feszt kap a tápegység mivel kapcsoló üzemű ezért hirtelen nagyon nagy áramot vesz fel(feszültség marad állandó), és töltődnek benne a kondik(kell a nagyfesz generálásához), aztán amikor feltöltöttek akkor meghúzza az ívet a nagyfesszel és begyújt. Aztán elkezdi csökkenteni a tápegység a nagyfeszt az ívfentartáshoz.
Ameddig viszont a kondik töltődnek hirtelen nagy áramot vesz fel(5,86A), amikor feltöltöttek, akkor kezd visszaesni(4,2A).
Na ezt kéne kiküszöbölni, h hirtelen ne tudjon a tápegyság ilyen bazi nagy áramot felvenni. Az ívet csak akkor húzza meg ha fel vannak töltődve a konik. Evvel nem csinálunk neki rosszat, sőt még jó is, ha lassabban töltődnek fel.
Meg kell majd mérnem 1 sima 55W-os H7 bekapcsoláskor mekkora áramot vesz fel, és mennyire esik vissza. Elméletileg 4,2A, de mivel hideg az égő meg az izzószál, meg a gáz benne, ezért az pár miliszekundumig több.
Oksi, jóéjt! Nekem még van pár óra melóm...