Ez hihetetlen baszki.
Az NKH-ban továbbra is szakértőket fizetnek, és szóvivőként (szócsőként?) alkalmazzák őket...
Mit tudsz hogy néz ki a GYAKORLATBAN mindez ? Mer' autónál Ok, hogy fizikailag látszik a mosó hiánya.
De egy motorban miből derül ki, hogy építhető -e (vagy eleve gyárilag) xenonos ?
Csak a te kedvedért Dr.agy megkérdeztem az NKH főfőfőhadiszállást az ügyben, a tisztánlátás érdekében, bemásolom válaszukat:
Tisztelt Pohánka Úr!
Motorkerékpár fényszóró átalakítás tárgykörében az alábbiakról tájékoztatjuk.
AZ ENSZ-EGB 98. számú Előírásának címe:
„EGYSÉGES FELTÉTELEK GÁZKISÜLŐ FÉNYFORRÁSSAL ELLÁTOTT GÉPJÁRMŰ FÉNYSZÓRÓK JÓVÁHAGYÁSÁRA”
Az Előírás alkalmazási területe:
„Ezt az Előírást alkalmazzák gépjárművek fényszóróira és gépjárművek olyan megosztott világító rendszereire, amelyek üveg vagy műanyag lencséket tartalmazhatnak, és amelyeket gázkisülő fényforrással szerelnek fel a fényszóróban vagy a megosztott világító rendszer külön fénygenerátorában.”
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 1. számú függelék II., a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak alapján:
„j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.”
Tehát a motorkerékpár is gépjármű, azaz elméletileg vonatkoznának rá a 98. számú Előírásban foglaltak.
Azonban motorkerékpárok esetében gyárilag még nem alkalmazzák a gázkisülő fényforrással szerelt fényszórókat.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR) 1. számú mellékletének 1/A., a gépkocsik jóváhagyási kötelezettségeit tartalmazó táblázat tartalmazza a gázkisüléses fényszórókat, ezzel szemben az 1/B. táblázat a motorkerékpárokra vonatkozóan nem.
Az MR alábbi előírásaiból ered a világító berendezésre előírtaktól eltérő műszaki jellemzővel rendelkező, illetve az E jóváhagyási jellel nem rendelkező izzólámpák alkalmazásának tiltása.
„37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.
38. §
(3) A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzólámpát szabad alkalmazni.”
Az utólagos átszerelésre gyártott gázkisüléses izzólámpák nem rendelkeznek a halogén üzemű berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel, továbbá nem rendelkeznek az ENSZ-EGB 99.számú Előírása (Egységes feltételek gépjárművek jóváhagyott gázkisülő fényszóróiban használatos gázkisülő fényforrások jóváhagyására) szerinti jóváhagyással.
Fentiek alapján a motorkerékpárok halogén izzólámpáival szerelt fényszóróinak átalakítása is szabálytalan, tiltott, és balesetveszélyes.
hidd el, hogy tudnak.. csak nincs már elég szabad férőhely a " körszállókban", mert a kisebbség többsége visszatérő vendég.. lassan már a téli koszt-kvártély ellátásért is harcolni fognak, az állam meg ellátja őket az adónkból.. hiába születnek letöltendős-bevonulós ítéletek, azokat is szabad férőhely hiányában felfüggesztik.. szóval tudnak mit csinálni, de nem minden rajtuk múlik..
Annyi a lényeg, hogy velük nem tudnak mit csinálni,
Te meg "utolérhető" vagy és téged meg tudnak büntetni és behajtani rajtad a pénzt. Ez a fő szempont.
A xenon kiszereltetéssel marhára nem értek 1et. A rendőr foglalkozzon azzal, hogy pl mint nálunk is a cigányok szakadt mercivel meg ivecoval rendszám meg világítás nélkül közlekednek. Nem tudom melyik a veszélyesebb 1 kivilágítatlan kisteherautó vagy 1 jól kivilágított motor erről ennyit.
Akkor a honda gold wingel mit csinálna? kiszedeti a gyári xenont még a ködlámpából is? Azt sem tudják mibe kössenek bele. csak büntetni tudjanak. Nyáron én is rakok xenont a hondába és nem érdekel ki mit mon
ha rosszul van beállítva a fényszóró, annyira tökmindegy, hogy halogén vagy halogén + 50 % vagy xenon vagy LED... óhatatlanul vakít... utas szempontjából is teljesen mindegy ugyanezen ok miatt, hogy mi szolgáltatja a fényt...
egy a lényeg, aki jobban lát tőle, használja...
akit jobban látnak tőle, használja ...
akinek meg van balesetes tapasztalata, az tudja, megéri a plusz költség, mert nem kell majd késöbb olyanokon gondolkodnia, hogy mi lett volna ha...
érdekes ez a kiszereltetik dolog is.. az R1 blokkját sem vetetik ki, ha gyorsabban hajtasz a kelleténél
"2. számú melléklet a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
Az Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB előírások
(45. 48. 98. számú előírások)
45. Fényszórótisztító
48. Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése (kivéve a motorkerékpárokat)
98. Gázkisülésű izzólámpás fényszórók
A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét (az R 48.-ban utalás található az R 45.-re)."
Most nem lesz időm kikeresgetni, de ha valaki ráér, az Ensz/Egb világítóberendezések bekezdésében van a táblázat.
Ott a gépjárművekre kötelezően előírja a magasság-szabályozást és a lámpamosót, kivéve a motorkerékpárokat.
Hali!
Nekem is sikerült beszerelni egy igen jó minőségű xenon szettet (H4bixenon) sokat motorozok este is , uh kellett. namármost eddig 1x tudtam kipróbálni, világosban mentem elkezdtem előzni egy sort és láttam, h az autósok húzódnak ki h előzzzenek, majd amikor meglátták,h jövök visszahúzták a kocsikat igen feltűnően.Na ez eddig nem nagyon volt így me simán kijöttek, h ők beférnek mellém stb... persze lehet h ez véletlen volt, de sötétben már magáért beszélt, gyönyörű szép fehér útszakaszok, refin meg hát...még a szembejövő forgalom árkában is észre lehet venni akár egy sünit Amúgy most fogom vinni 1-2 hét múlva műszakira a mocit, majd beszámolok mi volt.! De addig is tényleg jó lenne ha valaki belinkelné azt a paragrafust
Az, hogy "téged jobban észrevesznek" az egyben azt is jelenti, hogy az illetőnek több fény jut a szemébe a lámpádból. A xenon sokkal több szórt fényt ad, ami a szembejövőt zavarhatja. És sokszor tapasztalom sajnos, zavarja is. Többször jövök szembe szarul beállított lámpájú járművel és azonnal meg is kapja tőlem a reflektort. A jobb láthatóság természetesen jobb látást is jelent, ezt nem vitatom.
Csak egy dolgot ne felejts el. Ha a mocidra utas ül, a lámpád abban a pillanatban magasra fog világítani, és a szembe jövők majd reflektorral fogják honorálni a xenonodat. Amúgy nem sárga fos, nappali fény van előttem így is. Bőven elegendő, nem szenvedek szürke vakságban.
Így van. Amúgy nekem sem villognak, csak ha rábaszom a refit. Normálisan van beállítva. A cél nem az, hogy vakítson, hanem hogy lássanak. Egyszerűen a sárga fényre nem figyelnek az autósok.
Ha elolvasnád a rendeletet akkor motornál nem tiltja semmi. Kocsinál kell a fényszórómagasság-állítás és a lámpamosó, motornál nem. Ennyi.
A különbség a te és az én motorom közt, hogy engem meglátnak, és lehúzódnak, míg te előbb-utóbb valahol megszorulsz a sárga fos miatt.
Bár ezeknél az okos emberkéknél nem lehet tudni...