Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

az előzőekhez én is hozzá szólnék.
nézzétek meg a honda goldwinget... abba a ködlámpa és a fényszóró is gyárilag xenonos se fényszóró magasság állító sem fényszóró mosó nincs benne. Ha tegyük fel emberkénk a goldewinggel igazoltatva lesz a rendőr megbassza azért mert gyárilag xenonnal jött ki a motorja? Na ne nevettessük már ki magunkat. Ez 1 vicc kérem szépen... Én nem akarok 1 rendőrt sem lenézni meg leszólni őket, de ha olyan kedve van a jó édes anyámba is képes belekötni... még azt is megmagyarázza amit nem is lehet. szóval teljesen mind1 mit csinál a kedves motoros ha olyanrendőrt fog ki...
Eladó xenox szett, bontatlan dobozban. 2 db izzó, kábelek, 2 db trafó, és tartozékaik.

Ár: 10.0000. Ft.
"Tehát a motorkerékpár is gépjármű, azaz elméletileg vonatkoznának rá a 98. számú Előírásban foglaltak.
Azonban motorkerékpárok esetében gyárilag még nem alkalmazzák a gázkisülő fényforrással szerelt fényszórókat.
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR) 1. számú mellékletének 1/A., a gépkocsik jóváhagyási kötelezettségeit tartalmazó táblázat tartalmazza a gázkisüléses fényszórókat, ezzel szemben az 1/B. táblázat a motorkerékpárokra vonatkozóan nem.
Az MR alábbi előírásaiból ered a világító berendezésre előírtaktól eltérő műszaki jellemzővel rendelkező, illetve az E jóváhagyási jellel nem rendelkező izzólámpák alkalmazásának tiltása. "

szép fogalmazás: " azaz elméletileg "

szerintem a xenonon van jóváhagyási jel ..

megnézem én azokat a halogénes kitételeket, mert felkeltette az érdeklődésem..

ez a kresz egy annyira másodlagos meg harmadlagos keretjogszabály, hogy rettenetes
Visszaolvasva az elmúlt jó pár hsz-t,ez van, ezt kell szeretni. Vagyis lehet fölfele köpködni,meg magyarázni,de felesleges.
Ha igazoltatásnál el csipnek, akkor büntetés a vége.

(sportdob E jel és db killer nélkül,utólagos xenon,vágott slick gumi, stb)
Nem vitázok azzal, hogy sokminden nincs jól. Ebben igazatok van. De a xenonos ügy meg a mopedautó egyértelmű és világos, csakhát mivel nincs érte basztatva senki, vagy ha van a bíró lüke, így az emberek úgy gondolják lehet. Ha el van magyarázva, hogy nem akkor meg nem értik miért....... Zárjuk le......csak telik a topic baromsággal....
Az smkp is érdekes dolog, beszéltem a szlovák kollégákkal, mivel határ mentén dolgozunk, hogy mi van ha kidöcögök az 50-es smkp-val hozzájuk, a válasz az volt hogy az 500 eurós csekkel majd eldöcögök befizetni velük, mert náluk kell rá rendszám és leszarják, hogy nálunk nem kell........oda be ne menjen senki frsz nélküli smkp-val, mert az az ő országuk és ott kell. Innentől kezdve itt meg a mopedautó nem smkp csak pár megvezetett Bíró szerint.

Persze a szlováknak nincs igaza de ott az a helyzet, hogy kutyát nem érdekli a te ellenvetésed a jogtalan bírság kapcsán, nem tetszik nem kell oda menni.

például az 5 és 6/1990-es köhém nem vonatkozik rájuk meg a mi 35/2000-esünk sem......szóval érdekes dolgok ezek..
Sziasztok motorosok! Ebben az országban csak egy baj van !Amit el lehet qrni azt itt biztosan, amit nem lehet no AZT IS BIZTOSAN! Ha Brüsszelben rendelkeznének egy új adóformáról, azt 15 perc múlva a parlament nyálcsorgató bandája itt is bevezeti! Ha eltörölnek valami járulékot , itt még 6 év után is azon rágódnak ,mi legyen!Pl: az útalapba a benzin árban befizetett pénzről mikor lesz elszámolás? Hogy is van ez?
A mopedautó az kint is szgk. vagyis nem pontosan, hanem L2 kategóriájú könnyű személygépkocsi, tehát kint sem smkp. A quad az más tészta, szerintem nyugodtan módosíthatnák a szabályokat úgy hogy a 4 kerekű motorkerékpár megfogalmazásba beleférjen. persze ez nincs így jól, de az sem, hogy ennek ellenére ezzel közlekedni akarnak az úton....
Nem is az alkalmazással, vagy a balesetkor keletkező anomáliákkal van bajom.
A gondom az, hogy van egy EGYSÉGES UNIÓ, amibe állítólag beléptünk.
Amikor a határátkelők eltűntek, ezt fizikailag is megtapasztaltuk.
Ehhez képest, ha egy mopedautó Nickelsdorfból balra indul el (mondjuk 1-2ezer kilométert) akkor smkp marad, ha jobbra 6-700 métert akkor már rögtön személygépkocsi! Majd mi megmutatjuk!

Ugyanez quadokkal: az utcai kivitelű gépek szabadon (félig szabadon) járnak-kelnek európában (és Román/Szlovák megoldás is született már) míg nálunk a tökölődés, meg az okoskodás megy. Jelen pillanatban ott tart, hogy vizsgálják, milyen ürügy alapján NEM alkalmasak a közlekedésre... Én vagyok fura, vagy nyugaton ezt pont fordítva csinálják ?

A bajom a már élő/létező rendszer megerőszakolása.
Egyébként voltam bent a helyi NKH épületében 1 hete és a falra kihelyezett hirdetmények között kint volt, hogy a mopedautókat miért csak szgk.-ként fogják forgalomba helyezni.....pontos jogszabályozás le volt írva, ha arra járok majd lefénymásolom, most nem volt rá idő.
Nem az a baj, hogy nincs értelme a mopedautónak meg a quadnak, hanem az, hogy jogszabályilag nem illik bele a rendszerbe, és amíg nem módosítanak a jogszabályon addig ez van. Mondom, nem az én okoskodásom miatt, hanem esetleges balesetkori beminősítéskor vannak gondok és ha mondjuk halálos akkor nagyon nem mindegy, kinek miért mit hogyan rónak fel... És ha józan ésszel nézzük nehogy már a mopedAUTÓ smkp. legyen, mindenki belátja ha kicsit normálisan akar gondolkodni, hogy az bizony szgk.
Nekem nem elég, hogy látnak, én látni is szeretnék, sokat megyek este is. És mióta benne van motorban azóta engednek a kocsik, nyílik a kocsisor, ami azért valljuk be nem mindegy. A többit meg már leírtam párszor.....
Ha szembe jön velem ilyen parasztxenon-os, aki többszáz méteren keresztül vakít (nem csak engem), annak azt szoktam kívánni, hogy vakítson el egyszer egy török kamionost, aki aztán felkapcsolja neki a tetőre szerelt 8-10db fényszóróit. Asszem hírtelen megnőne a várakozás a szemdokik rendelőiben.
Alapvető baj, hogy belesz@rnak a lámpa beállításába (nagy többség).
Így az eleve vakító szórt fény, sokszorosára erősödik, amikor a xenont belerakja a paraszt.
Ahogy a zöldkártya kötelező, úgy simán azzá tenném a futóműállítás/lápaállítást is évente...
Ha ne ma Magyar példáról lenne szó, el is hinném hogy így van. De egy olyan hivatalban mint az NKH, ahol a dolgozóknak kétféle szakértelme van ( egy saját, és egy hivatali ) és ahol a mopedautó az személygépkocsi, a quad pedig nem jármű, ott egyéb csúfságokat is el tudok képzelni...
Hát igen és ez sajna a sok xenonosra a legjellemzőbb, pár pillanatra egyszerűen megvakulsz miattuk, egy elefántot nem látnál ha eléd kerülne...... Sokan nem értik meg, hogy azért mert ő jól lát pont a másik végletbe kerül a szembejövő. Ennyi erővel akkor mehetnék távolságival is folyamatosan én jól látok vele (vagy 5x5 percig álligattam a lámpát míg tuti lett, meg mentem jópár próbakört) a szembe jövő meg le van sz...va.
Kicsit ez is olyan, mint az egyszeri magyar túrista, aki ha nem értik meg külföldön, hogy mit mond magyarul, akkor egyre hangosabban kezdi el mondani ugyanazt, ugyanúgy magyarul.

A legtöbbször attól nem látok jobban, hogy nekem erősebb a lámpám. Attól viszont jobban látnék, ha a sok szembejövőnek is rendesen, szabályosan lenne beállítva a fényszórója, ugyanis a véleményem szerint a legnagyobb veszélyt éjszaka a szemből elvakító fényszórók okozzák.
Én? Minek, nem elég, ha engem látnak?
Neked nem xenon kell, hanem szemüveg .
Maci leírja a szabály:

„37. §
(4) A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni.

Tehát halogén lámpatestbe halogén izzó való.....ennyi....... Xenon lámpatestel meg nem adtak ki motorkerékpárt ezért nincs nevesítve a dolog jogszabályilag, ha adnak ki mocit xenon lámpatesttel akkor majd beleteszik a jogszabályba, mint ahogy a nappali menetlámpa is belekerült.......tudod ami az audiknál jött be a "ledes csíksor"
Ja, csak nem látsz velük......
Még jó, hogy se a kocsimba, se a motoromba nem vettem, pedig karácsony környékén nagyon gondolkodtam rajta.
A motorban marad a xenon töltésű kínai izzó, szép, fehér fénynel, meg asszem a Lagunában is, egész jó fénye lett a 400ft-os égőkkel.
Na azért ez a válasz is csak az ő álláspontjukat tükrözi. Nem írja le a szabály, ezért tilos.
Itt nem a mosóról van szó, hanem arról, hogy halogén lámpatestbe tervezett halogén izzó a szabályos és a halogán lámpatestbe berakott xenonizzó szabálytalan. Ennyi és pont. Nem érdekel nem fogok ilyenért büntetni, de erről vitáztunk itt többen én azon az állásponton voltam, hogy szabálytalan pontosan ezért amit leírtam, mások szerint szabályos. De megkérdeztem hozzá értőktől, mert feleslegesen ne vitázzunk úgy hogy mindenki a magáét mondja, mert úgy nem mennénk semmire. Ha megértitek okés ha nem akkor sajnálom. Én csak jót akarok mindenkinek, azt hogy tisztában legyen a dolgokkal, mivel én is szeretek tisztában lenni ezekkel a szabályokkal még ha kicsit bonyolultak is.
Nem gondolnám. Hiszen autóban is gyakran előfordul (ugyanabban az évjáratban) xenonos / halogén lámpával szerelt modell.