Ez sem a legjobb megoldás, mert ha megfigyeled már inditózás alatt elalszik az olajnyomás lámpa. Az akksi az indítás alatt kapja a nyakába még az izzó terhelését is. Én most tervezek valami egyszerű elektronikát, ami akkor kapcsol fel, ha az akkufesz 13V felett van, az már tuti a töltés.
Ha letelik a garim, utána át is fogom köttetni egy villamossági szerelővel az enyémen olyan módon, hogy az olajnyomás gomba fogja felkapcsolni a világítást. Magyarul, ha ráadom a gyújtást semmi fény, önindító, és ha beröffent a moci, akkor világítson. Amúgy a xenonszetteket az teszi idő előtt tönkre, amikor ráadod a gyújtást, akksiról begyújt, az áramfelvétel éppen csúcson, ekkor önindítózol, ami megszívja az áramot, a világítás kialszik, a motor beröffen, ismét jön az áram, ismét begyújt a világítás. Ezt a rövid időn belüli be-ki-be kapcsolgatást nem nagyon szereti.
Jaja. A Teve is beszívta a CBR-jével. Nekem még így jó, h kapcsolhatom. Bár azt sem tudom, h miért van ez, mert 1 55W-os izzó is bekapcsoláskor minimum 5A-t megeszik...
A 2005 utáni motorokon már sajnos a világítást le se lehet kapcsolni, ahogy ráadod a gyújtást, világít a tompított. Ez pl ott tud megszopatni, ha az akksid döglődik és pont ez a fény viszi el az önindító elől azt a maradék áramot.
Na ja, ráadásul akkor még a kondik is üresek.
Én is meglepődtem amikor beépítettem, és felnyomtam a lámpa kapcsolóval. Mondom fasza! Aztán kikapcs, piros gomb RUN-ba, szikronizál a gép meg stb, rárakom a xenon-t, aztán megint szinkronizáló hangja volt. Na mondom ez igen csak nagy áramot eszik.
Megmértem, 6A, aztán szépen ahogy bemelegszik vissza esik 4A-re.
Most mér kezdem megszokni, h motor beindít, és csak ha jár akkor nyomom fel. De akkor is ez elég dúrva. Aszem csinálok hozzá egy 0 Ohm-os ellenállást...
most úgy van bekötve, hogy akkuról világít, és az akkut tölti a generátor
ha nincs akku benne akkor alapjáraton alig világít
egyenlőre tervezem csak mert még 8 felé világos van, de eljön az az idő amikor kevés lesz a fény
hirdetnek 9 pénzért is xeon szettet akkor az nem ér semmit?
egy 35w xeon kb mennyi áramot vesz fel kompletten?
Felhívom a figyelmeteket arra a dologra, hogy a xenont működtető elektronika bekötése előtt mérjetek áramfelvételt! Vagy csak minőségit vegyetek, ne valami bóvlit.Azt vessétek össze a generátor teljesítményével. Meglepetések elkerülése végett!
hát, műszaki vizsgűára én sem xenonnal viszem majd, de megnézném azt a rendőrt, amelyik nekiáll szétszerelni a lámpát a minősítő jel megnézése miatt...ne vakítson, aztán hajrá.
Amúgy az érettségi követelményt most akarja Drazsé eltörölni, mert kevés a rendőr.....hát ja, érettségivel már jobban keresnek mint a járőr.
A rendőrök olyanok, mint a többi ember. Ott is van ilyen is olyan is.Régen aki sehová nem volt jó , az rendőrnek ment! most legalább az érettségi követelmény. képzeljétek ha ez nem lenne
van amelyik kötsögöl van amelyik nem...
szerencsére többsége nem
múltkor szegeden egy motorosyard direkt azért fordult vissza hogy megkérdezze mi a gond, mert az út szélén üldögéltem száraz tankkal
tehát akkor a xeon csak a hozzá illő fényszóróval használható?
mint anno az 1200as zsiguli, amelyik lámpában nem volt h4es felirat, halogénizzóval nem ment át a vizsgán.......
Tőlem Kaposváron a zöldkártyát követelte mindenáron... motorra.
Máig nem derült ki, hogy egyszerűen érdekelte a motor nemzetközi biztosítása, vagy akkora fasz volt, hogy nem tudta: a motorra (még) nincs környezetvédelmi igazoló lap.
Ha a rendőr akar úgyis megbas...z. Ha jössz a jogszabályokkal még jobban megbas..z Mondjuk nekem egyik sem szólt a xenon miatt. De az alap,hogy bukó le,jó napot kívánok az Uraknak és úgy meglepődik ,meg örül,hogy nem baszogat.
régi motort kell venni
nekem legalább van a világításhoz kapcsoló.....
sőőőt 2 is
Én is meglepődtem amikor beépítettem, és felnyomtam a lámpa kapcsolóval. Mondom fasza! Aztán kikapcs, piros gomb RUN-ba, szikronizál a gép meg stb, rárakom a xenon-t, aztán megint szinkronizáló hangja volt. Na mondom ez igen csak nagy áramot eszik.
Megmértem, 6A, aztán szépen ahogy bemelegszik vissza esik 4A-re.
Most mér kezdem megszokni, h motor beindít, és csak ha jár akkor nyomom fel. De akkor is ez elég dúrva. Aszem csinálok hozzá egy 0 Ohm-os ellenállást...
tehát 7-8A töltésnek kell lenni
megmérem valamikor
5A? 60Wot vesz fel? nem kevés
ha nincs akku benne akkor alapjáraton alig világít
egyenlőre tervezem csak mert még 8 felé világos van, de eljön az az idő amikor kevés lesz a fény
hirdetnek 9 pénzért is xeon szettet akkor az nem ér semmit?
egy 35w xeon kb mennyi áramot vesz fel kompletten?
Amúgy az érettségi követelményt most akarja Drazsé eltörölni, mert kevés a rendőr.....hát ja, érettségivel már jobban keresnek mint a járőr.
szerencsére többsége nem
múltkor szegeden egy motorosyard direkt azért fordult vissza hogy megkérdezze mi a gond, mert az út szélén üldögéltem száraz tankkal
tehát akkor a xeon csak a hozzá illő fényszóróval használható?
mint anno az 1200as zsiguli, amelyik lámpában nem volt h4es felirat, halogénizzóval nem ment át a vizsgán.......
Máig nem derült ki, hogy egyszerűen érdekelte a motor nemzetközi biztosítása, vagy akkora fasz volt, hogy nem tudta: a motorra (még) nincs környezetvédelmi igazoló lap.
mert a lámpa még nem is halogén izzós, hanem az 1000éves körte izzós