Nekem idáig egy dolog nem derült ki,hogy áll a xenon az UV fénnyel?
Mert ha az égőtest üvegje nem tartja vissza,vagy nyeli el az ívkisülés okozta UV fényt,az hosszú távon már okozhat gondot.
A legtöbb halogén izzón pölö rajta van az "UV free" felirat.
Bár ez nekem lényegtelen,nem használok xenont,csak jó fajta halogéneket
A villanykörte-neoncső próba jó példa volt!
A gázkisüléses fényforrások kevés hőt termelnek. Hülyeséget mondtak neki. Komolyan mondom, néha csak ámulok, hogy aki a marhaságot mondja, járt-e egyáltalán fizikaórára.....
Röviden,félre beszélt
Úgy van ahogy mondtad,egyszerű fizika,ha valaminek a hatásfoka jó,az kevés hőt termel,ez a xenonra szerintem igaz.
Kétlem hogy 55W-s halogén helyére berakott 35W-s xenon (H7) több hőt termelne,és tönkre tenné a foncsort vagy a foglalatot.
Legközelebb kérd meg hogy tapizzon meg egy bekapcsolt 40W-s hagyományos villanykörtét,és egy 40W-s neoncsövet,határozottan érezni fogja a hatásfok okozta különbséget.
Ma voltam motoros boltba ahol egy kicsit kérdezősködtem! Azt mondták h tudjam meg hány wattos és hány H-s izzo van most benne! Jó ezt eddig is tudtam(mmint h meg kell tudnom ), de amin néztem, az az h azt mondták lehet h nem birja majd a foglalat a hőt! Mire én mondtam h nem értem, mikor a xenon kevesebb hőt termel mint a halogén és azt válaszolták h nem csak attol függ! Füghet a eattol is emrt h más milyen lehet...itt már nem teljesen értettem a dolgot, azért is nem tom normálisan elmondani!
Azt nem értem h ha ugyanolyan h_s és ugyanolyan wattos izzót teszek bele akkor az h olvaszatná meg a foglalatot, még ha müanyag is, h ha kevesebb hőt termel?
Tudnátok választ adni hogy is van ez?
Kutya!Megvan a beszerelés a zzr-be!Hát csináltam képeket,de nem sok látszik rajta,mert amúgy is van ott kábel.Nem tudtam másol elhelyezni a trafót,mint a vázhoz erősítettem.Remélem a váz melege nem árt.? Könnyű volt,1 óra,mert a tankot is levettem,meg hátul mindent,meg szépen akartam csinálni.A relés rész,ami az akksira megy rá,nem kell.A képen ez lóg az oldalára.Mert ugye ezen van kapcsoló a kormányon.Ha van kérdésed,válaszolok.Ennyi
mivel az ember színérzékelése, harmonizálása a színekkel teljesen szubjektív, mindenkinek javaslom, hogy előbb győződjön meg saját szemével a különböző színhőmérsékletek nyújtott teljesítményéről..
akinek a szeme jobban szereti a halogén színárnyalatát, az a 4300 K körüli értéket fogja választani, annak lesz egy "erős" halogén színű xenonja.. aki a kimondottan "fehér " fényt szereti, az választja az 5000 K jelölésűt... legtöbben a 6000 K értéket használják és ajánlják mint még elfogadhatót és sokak szerint a 8000 K még elmegy, de enyhén kékes beutése folytán a láthatóság szempontjából kiemelkedő szerepe van és ez a motoros esetében nem éppen hátrány ... az afölötti, az 5 számjeggyel jelölt színhőmérsékletű / kék, zöld, ibolya /xenonokat optikai tuningnak szokják használni, közúti közlekedésre nem alkalmasak
az úgy néz ki, hogy mikor elfordítom a gyújtáskulcsot, felgyullad ugye a tompított világítás..
ekkor a fedélzeti pc is lefuttatja az önellenőrzést, végigmegy a fordszámmérő mutatója, meg ciripel egyet az injektor vagy mi, ez is kb úgy 2 - 3 másodperc..
ez idő alatt a trafó felveszi a szükséges feszültséget, ami a stabil teljesítményhez kell, tudomásom szerint úgy néz ki, hogy 100 %-ról visszaáll 80 % fix teljesítményre.. akkorra a trafó jellegzetes sípoló hangja is elhalkul..
mivel én az eltelt 3 év alatt megszoktam, hogy első beindításkor járatom a motort, úgy 4-5 másodperc körüli időt saccolok a gyújtás és az indítás között, de ha gondolod lemérem :)
ez a folyamat a rövid leállásoknál lecsökkenhet, mert a trafó eleve töltött állapotban van a megfelelő gyújtásfeszültség indításához, ezért a motor melegen a fedélzeti pc önellenőrzése után akár indítható is..
a xenon megfelelő elektronikával rendelkezik, ha nem képes a gyújtásteljesítményt előállítani, egyszerűen nem világít, nem sípol..
akkor gyújtás off, majd on és go
3 év alatt 1 alkalommal kellett egy piros, 10 A biztosítékot cserélnem
eddig még csak a H4 xenon van benne, mert a H7 trafóját nem bírtam még elhelyezni, pedig piszkosul kíváncsi vagyok a fényére, már csak azért is, mert a H4 xenon tompított simán lenyomja a H4 halogén távolságit..
a jelenlegi trafóm az alsó villaösszekötőre van feltéve alulról.. tervezem a slim trafó beszerzését, mert az már elférne az oldalidom alatt..
8000 K színhőmérsékletű, fehér fényű. a kékes árnyalat felé
Hello
Kb mennyit vársz a beindítással miután ráadtad a gyújtást. Mert sokat vaciláltam rajta,hogy mit tegyek szereltessek be egy fényszóró kapcsolót, de annak meg van az a veszélye hogy elfelejtem felkapcsolni a villanyt, vagy a másik lehetőség hogy egy relét szereltetek be ami csak akkor engedi bekapcsolni a fényszórót ha töltőáramot kap. De ezek után valószínűleg én sem nyúlok a vezetékezéshez kipróbálom a te módszeredet:-D
Kutya!
Köszi,megjött ma a xenon.Megpróbálkozom berakni még a héten.Remélem nem lesz meghibásodás(nem a szerelés miatt),de kockáztatok,mivel a számlás-szerelő méreg .Remélem nem kell majd a flexhez nyúlnom
...A tuzhelyem villanyos, csak be kellett dugni a konnektorba...
Ez Magyarország. A mosógépem is "villanyos" , mégis: ha az eladó ragaszkodik a joxabályhoz (és nekem nincs számlám a bekötésről) akkor simán megtagadhatja a garanciát. Akár ő az Apeh, akár nem.
Pedig baromi nagy munka a mosógpet is bedugni a 220-ba, meg rátekerni egy műanyag hollandert.
Az viszont már az eladó hibája, hogy nem figyelmeztetett erre az 'apróságra' , nyugodtan tovább viheted a dolgot. Kötelessége tájékoztatni a garancia feltételeiről.
Nézhetjük innen is, hogy az én hibám mert, nem kértem számlát a beszerelésről, és nem turkáltam a jogszabályokban.
Saját semszögemből viszont vettem egy szettet, lepecsételték a garanciapapírnak nevezett papirost, szakember beszerelte, lepecsételte, a cucc tönkrement fél év után (tehát nem a beszerelés tette tönkre), majd mikor szerettem volna kicseréltetni elküdtek hogy nincs afas szamlam. Nem apeh ők hogy ilyet kérjenek. Mindig elfelejtem hogy ez magyarorszag :(
A tuzhelyem villanyos, csak be kellett dugni a konnektorba. Viszont van gázkazánom, a garancia alapja itt is a garanciapapir, nem pedig az számla.
Mert ha az égőtest üvegje nem tartja vissza,vagy nyeli el az ívkisülés okozta UV fényt,az hosszú távon már okozhat gondot.
A legtöbb halogén izzón pölö rajta van az "UV free" felirat.
Bár ez nekem lényegtelen,nem használok xenont,csak jó fajta halogéneket
Hella és Osram izzókat.