Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem idáig egy dolog nem derült ki,hogy áll a xenon az UV fénnyel?
Mert ha az égőtest üvegje nem tartja vissza,vagy nyeli el az ívkisülés okozta UV fényt,az hosszú távon már okozhat gondot.
A legtöbb halogén izzón pölö rajta van az "UV free" felirat.
Bár ez nekem lényegtelen,nem használok xenont,csak jó fajta halogéneket

Hella és Osram izzókat.
A villanykörte-neoncső próba jó példa volt!
A gázkisüléses fényforrások kevés hőt termelnek. Hülyeséget mondtak neki. Komolyan mondom, néha csak ámulok, hogy aki a marhaságot mondja, járt-e egyáltalán fizikaórára.....
Röviden,félre beszélt
Úgy van ahogy mondtad,egyszerű fizika,ha valaminek a hatásfoka jó,az kevés hőt termel,ez a xenonra szerintem igaz.
Kétlem hogy 55W-s halogén helyére berakott 35W-s xenon (H7) több hőt termelne,és tönkre tenné a foncsort vagy a foglalatot.

Legközelebb kérd meg hogy tapizzon meg egy bekapcsolt 40W-s hagyományos villanykörtét,és egy 40W-s neoncsövet,határozottan érezni fogja a hatásfok okozta különbséget.
Köszönöm szépen a segítséget!
Ma voltam motoros boltba ahol egy kicsit kérdezősködtem! Azt mondták h tudjam meg hány wattos és hány H-s izzo van most benne! Jó ezt eddig is tudtam(mmint h meg kell tudnom ), de amin néztem, az az h azt mondták lehet h nem birja majd a foglalat a hőt! Mire én mondtam h nem értem, mikor a xenon kevesebb hőt termel mint a halogén és azt válaszolták h nem csak attol függ! Füghet a eattol is emrt h más milyen lehet...itt már nem teljesen értettem a dolgot, azért is nem tom normálisan elmondani!
Azt nem értem h ha ugyanolyan h_s és ugyanolyan wattos izzót teszek bele akkor az h olvaszatná meg a foglalatot, még ha müanyag is, h ha kevesebb hőt termel?
Tudnátok választ adni hogy is van ez?
Még 1 kép a trafóról!
Kutya!Megvan a beszerelés a zzr-be!Hát csináltam képeket,de nem sok látszik rajta,mert amúgy is van ott kábel.Nem tudtam másol elhelyezni a trafót,mint a vázhoz erősítettem.Remélem a váz melege nem árt.? Könnyű volt,1 óra,mert a tankot is levettem,meg hátul mindent,meg szépen akartam csinálni.A relés rész,ami az akksira megy rá,nem kell.A képen ez lóg az oldalára.Mert ugye ezen van kapcsoló a kormányon.Ha van kérdésed,válaszolok.Ennyi
mi van veled nigger?
Van egy tompított xenonom eladó. Akit érdekel 10é, írjon a TLbe.
és még valami

láttam egy R6-ost, ott megoldották, hogy 2 xenonizzót látott el 1 trafó - hogy mik vannak
mivel az ember színérzékelése, harmonizálása a színekkel teljesen szubjektív, mindenkinek javaslom, hogy előbb győződjön meg saját szemével a különböző színhőmérsékletek nyújtott teljesítményéről..
akinek a szeme jobban szereti a halogén színárnyalatát, az a 4300 K körüli értéket fogja választani, annak lesz egy "erős" halogén színű xenonja.. aki a kimondottan "fehér " fényt szereti, az választja az 5000 K jelölésűt... legtöbben a 6000 K értéket használják és ajánlják mint még elfogadhatót és sokak szerint a 8000 K még elmegy, de enyhén kékes beutése folytán a láthatóság szempontjából kiemelkedő szerepe van és ez a motoros esetében nem éppen hátrány ... az afölötti, az 5 számjeggyel jelölt színhőmérsékletű / kék, zöld, ibolya /xenonokat optikai tuningnak szokják használni, közúti közlekedésre nem alkalmasak
az úgy néz ki, hogy mikor elfordítom a gyújtáskulcsot, felgyullad ugye a tompított világítás..
ekkor a fedélzeti pc is lefuttatja az önellenőrzést, végigmegy a fordszámmérő mutatója, meg ciripel egyet az injektor vagy mi, ez is kb úgy 2 - 3 másodperc..

ez idő alatt a trafó felveszi a szükséges feszültséget, ami a stabil teljesítményhez kell, tudomásom szerint úgy néz ki, hogy 100 %-ról visszaáll 80 % fix teljesítményre.. akkorra a trafó jellegzetes sípoló hangja is elhalkul..

mivel én az eltelt 3 év alatt megszoktam, hogy első beindításkor járatom a motort, úgy 4-5 másodperc körüli időt saccolok a gyújtás és az indítás között, de ha gondolod lemérem :)

ez a folyamat a rövid leállásoknál lecsökkenhet, mert a trafó eleve töltött állapotban van a megfelelő gyújtásfeszültség indításához, ezért a motor melegen a fedélzeti pc önellenőrzése után akár indítható is..

a xenon megfelelő elektronikával rendelkezik, ha nem képes a gyújtásteljesítményt előállítani, egyszerűen nem világít, nem sípol..

akkor gyújtás off, majd on és go

3 év alatt 1 alkalommal kellett egy piros, 10 A biztosítékot cserélnem

eddig még csak a H4 xenon van benne, mert a H7 trafóját nem bírtam még elhelyezni, pedig piszkosul kíváncsi vagyok a fényére, már csak azért is, mert a H4 xenon tompított simán lenyomja a H4 halogén távolságit..

a jelenlegi trafóm az alsó villaösszekötőre van feltéve alulról.. tervezem a slim trafó beszerzését, mert az már elférne az oldalidom alatt..

8000 K színhőmérsékletű, fehér fényű. a kékes árnyalat felé
Hello
Kb mennyit vársz a beindítással miután ráadtad a gyújtást. Mert sokat vaciláltam rajta,hogy mit tegyek szereltessek be egy fényszóró kapcsolót, de annak meg van az a veszélye hogy elfelejtem felkapcsolni a villanyt, vagy a másik lehetőség hogy egy relét szereltetek be ami csak akkor engedi bekapcsolni a fényszórót ha töltőáramot kap. De ezek után valószínűleg én sem nyúlok a vezetékezéshez kipróbálom a te módszeredet:-D
ahoj vastársak

nekem lassan a 3. éve van xenon a motorban, gsxr 750 k5, és eddig semmi bajom vele

az sem zavar, ha gyújtásnál felkapcsolódik a villany is, mert megvárom míg a trafó felveszi a szükséges feszültséget és csak aztán kapja az indítózást
Nah akkor vanrá esély hogy teszek énis a motorba
Nissan navarába lassan 2éve benne van és semmi baja. pedig azt terepen is használva van. Semmi gond nem volt még vele. Tied vizet kapott vagy mi?
Ok.De csak hétfő körül lesz időm,majd készülök..
Az főleg attól függ, hogy milyen izzó van eredetileg a fényszóródban.
Egyébként 1o ropi alatt.
Ok, a beszerelésről/működésről ha küldenél pár képet azt megköszönném !
Kb mennyibe fáj egy xenon szett? lécci vki írja le! köszi
Kutya!
Köszi,megjött ma a xenon.Megpróbálkozom berakni még a héten.Remélem nem lesz meghibásodás(nem a szerelés miatt),de kockáztatok,mivel a számlás-szerelő méreg .Remélem nem kell majd a flexhez nyúlnom
Azt javasolnám, hogy menj el a fogyasztóvédelmi felügyelőségre és kérd ki a véleményüket erre az esetre.
Hat igen. Kiszedtem aztán mert vittem muszakira az autót, utána pedig eladtam az autómat is.
...A tuzhelyem villanyos, csak be kellett dugni a konnektorba...

Ez Magyarország. A mosógépem is "villanyos" , mégis: ha az eladó ragaszkodik a joxabályhoz (és nekem nincs számlám a bekötésről) akkor simán megtagadhatja a garanciát. Akár ő az Apeh, akár nem.
Pedig baromi nagy munka a mosógpet is bedugni a 220-ba, meg rátekerni egy műanyag hollandert.

Az viszont már az eladó hibája, hogy nem figyelmeztetett erre az 'apróságra' , nyugodtan tovább viheted a dolgot. Kötelessége tájékoztatni a garancia feltételeiről.
Nézhetjük innen is, hogy az én hibám mert, nem kértem számlát a beszerelésről, és nem turkáltam a jogszabályokban.
Saját semszögemből viszont vettem egy szettet, lepecsételték a garanciapapírnak nevezett papirost, szakember beszerelte, lepecsételte, a cucc tönkrement fél év után (tehát nem a beszerelés tette tönkre), majd mikor szerettem volna kicseréltetni elküdtek hogy nincs afas szamlam. Nem apeh ők hogy ilyet kérjenek. Mindig elfelejtem hogy ez magyarorszag :(

A tuzhelyem villanyos, csak be kellett dugni a konnektorba. Viszont van gázkazánom, a garancia alapja itt is a garanciapapir, nem pedig az számla.