Nem,én a spring-id3 környéki járgányokat akarnék 3-4 milla körüli áron.
Azzal simán hipphop lecserélődne az autópark,és simán letérdelne a villanyszektor.
Már most nyomják a németek azt hogy mennyi mécsest gujtson a nyanya a cserép alá ha fázik és hívja meg a szomszéd csajt meg a kaffer bikáját hogy együtt melegedjenek a 4 mécses mellett. 😂
Pont ezt mondom mármint a vulkánt és, hogy mielőtt egyáltalán lejöttünk a fáról akkor is volt több száz éves aszály, jégkorszak, esőzések mint a középkorban és azoknak semmi közük nem volt az emberhez, biztos az utóbbi 1-200 évben volt ráhatásunk, de közel sem annyi ahogy most hirdetik.
Hát pont ez a "van miből" szemlélet miatt nem fog semmi változni, még vagy 50-100 évig biztosan - a többi meg nem érdekel 😅
A vellany energiát kapjuk a Zürből (napelem) vagy korlátlanul van itt a földön (szél, víz) a köolajacska meg véges. Annak a torkára lépünk nemsoká, és nemhogy benzin se lesz akkor, hanem műanyag se, vagyis susogó jogging se.
Pipi akkor meztelenül fog járni, tényleg ezt akarod? 😂
Nos,elg faramuci a dolog,mert bár kurvakevés az alkatrész,és minden villanymániás a motorok hatásfokával példálózik menyire fasza a hatásfoka.
De,van egy akkunk aminek az energiasűrűsége annyira lófasz még most is hogy csak úgy recseg.Nem véletlen mondja a papptibi hogy tehereatógumikorn fognak járni.
Mert ezt a kis energiasűrűséget úgy tudják kompenzálni hogy növelik az akku méretét ezzel a kibaszott súlyát az egész járgánynak.
Na szóval 120–350 wattóra/kilogramm a lítiumakku energiasűrűsége.
A benziné meg 12 000–12 700 Wh/kg,tehát ok,pazarlunk baszottul de van miből.
No,a másik kérdéses dolog hogy ha nem akarunk órákat gyorstöltő kell nem himihumi 50kw,hanem 300-350kw-os már most a 100Kwh-ás akkus járgányokhoz kibaszotterős folyadékhűtéses kábelezés kell,ha ezt növeljük 5-600Kw-osra meg paks2 szintű magasáramú rendszerek kellenek,az akkuk melegedése miatt hűteni kell töltéskor,és mindezek kiépítése mind gyártás,energiafogyasztás.
Szóval ha nem nyomi keicar szerű szarok akkor nincs értelme vergődni vele.Főleg ha tényleg 3 tonnás 800 lóerős villanysuvokkal próbáljuk decarbonizálni a légkört.
A villanyautókat kurvajó vezetni. Ha egy éjjel egy csodatévő tündér kicserélné a BMW-ben az amúgy jó kis 184 LE-s turbó benzines motoromat egy 150 LE villanyra, azt simán elfogadnám. Ha meg 250 lovasra cserélné, még reggel le is szophatna jutalmul 😅
Tudom: ha lesz még másik új autóm az életben (mondjuk 10 év múlva...), akkor az biztosan vellanyos lesz.
Viszont az anyagi lehetőségeimhez, és az éves futásteljesítményemhez (évi 6-8 ezer km, 90%-ban sima országúton, ráadául 3-400 km-es darabokban) úgy gondolom, hogy ez sokkal jobban megfelel, mint egy csoffadt, mínusz 2 csillagos töréstesztű, sánta tetű Dacia Spring. (Támogatással került annyiba, mint az enyém tavaly akciós, "teli" áron). Ráadásul ezt a kis gyöszt kimondottan jó vezetni, ezt a Dákóról valahogy nem tudom feltételezni... 😆
Akármilyen keveset fogyaszt, akkor is csak kb. 35-40% hatásfokkal üzemel - a benzinre vetítve, nem számolva bele a kitermelés, szállítás, finomítás, stb. veszteségeit. Azokkal együtt 20% sincs, szóval jócskán pazarolsz.
A villany ezen a téren mindenképp jobb - lehet, ha a villanyt nem 10% hatásfokú szénerőműben termelik meg, hanem széllel, nappal, vízzel, esetleg max. atommal.
Az én xarom meg egy szögegyszerű ezres Clio (100 lovas), és benyából fogyaszt kevesebb mint 5,5-et. Pedig nyomom neki rendesen (szabályokat betartva 5,0-ból kényelmesen eljárna). És nem kormol, nem termel nitrogénoxidokat, nem kell rákot kapni tőle...
A környezetszennyezés a lényeg? Adjanak minden autótulajnak max anyagárba egy villanyost, a többit meg rendezze az aki szerint korunk legnagyobb problémája a benzin és a gázolaj.
https://index.hu/belfold/2021/...
Kik voltak? Összebarátkoznék velük 2-3napra 😃
Azzal simán hipphop lecserélődne az autópark,és simán letérdelne a villanyszektor.
Már most nyomják a németek azt hogy mennyi mécsest gujtson a nyanya a cserép alá ha fázik és hívja meg a szomszéd csajt meg a kaffer bikáját hogy együtt melegedjenek a 4 mécses mellett. 😂
https://twitter.com/i/status/1...
A vellany energiát kapjuk a Zürből (napelem) vagy korlátlanul van itt a földön (szél, víz) a köolajacska meg véges. Annak a torkára lépünk nemsoká, és nemhogy benzin se lesz akkor, hanem műanyag se, vagyis susogó jogging se.
Pipi akkor meztelenül fog járni, tényleg ezt akarod? 😂
De,van egy akkunk aminek az energiasűrűsége annyira lófasz még most is hogy csak úgy recseg.Nem véletlen mondja a papptibi hogy tehereatógumikorn fognak járni.
Mert ezt a kis energiasűrűséget úgy tudják kompenzálni hogy növelik az akku méretét ezzel a kibaszott súlyát az egész járgánynak.
Na szóval 120–350 wattóra/kilogramm a lítiumakku energiasűrűsége.
A benziné meg 12 000–12 700 Wh/kg,tehát ok,pazarlunk baszottul de van miből.
No,a másik kérdéses dolog hogy ha nem akarunk órákat gyorstöltő kell nem himihumi 50kw,hanem 300-350kw-os már most a 100Kwh-ás akkus járgányokhoz kibaszotterős folyadékhűtéses kábelezés kell,ha ezt növeljük 5-600Kw-osra meg paks2 szintű magasáramú rendszerek kellenek,az akkuk melegedése miatt hűteni kell töltéskor,és mindezek kiépítése mind gyártás,energiafogyasztás.
Szóval ha nem nyomi keicar szerű szarok akkor nincs értelme vergődni vele.Főleg ha tényleg 3 tonnás 800 lóerős villanysuvokkal próbáljuk decarbonizálni a légkört.
Viszont az anyagi lehetőségeimhez, és az éves futásteljesítményemhez (évi 6-8 ezer km, 90%-ban sima országúton, ráadául 3-400 km-es darabokban) úgy gondolom, hogy ez sokkal jobban megfelel, mint egy csoffadt, mínusz 2 csillagos töréstesztű, sánta tetű Dacia Spring. (Támogatással került annyiba, mint az enyém tavaly akciós, "teli" áron). Ráadásul ezt a kis gyöszt kimondottan jó vezetni, ezt a Dákóról valahogy nem tudom feltételezni... 😆
A villany ezen a téren mindenképp jobb - lehet, ha a villanyt nem 10% hatásfokú szénerőműben termelik meg, hanem széllel, nappal, vízzel, esetleg max. atommal.
https://www.spritmonitor.de/de...