Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De nem is én számoltam banki kamatot!
Es ez a 300 wh/kg fole nemigen fog menni.
Eladni viszont el tudjak a kvotat,ami ugyanaz.
Király!
Így érthetőbb számomra, hogy eddig miért nem terjedt el.
Jó, most az egyszer, csak most a te kedvedért, 2.6millióért megkapod a képzeletbeli autódat
Elégetni el lehet, a hidrogénnek a tárolás a nyűgje.
A BMW csinált hidrogén benzin hibrid autót vagy 20 éve. 200km volt a hidrogénes hatótáv, szóval így motorban elégetni nincs értelme.
Tüzelőanyag cella hatékonyabb, de vagy kriogenikusan tárolod, de a lehűtése rengeteg energiát igényel és folyamatosan szivárog az üzemanyag, vagy 700bar-os tartályokban tartod, de akkor meg nem fér el sok. Konkrétan az akkuval nagyobb hatótáv tehető meg, mint sűrített hidrogénnel. Egyszerűen a tartályok sok helyet foglalnak, és összességében nem is könnyebb egy ilyen rendszer mint az ugyan ilyen képességű akkuk.
Kamionoknál tüzelőanyag cellával van realitása a kriogenikus tárolásnak, így elérhető szép nagy hatótáv, és a folyamatos használat miatt a szivárgás sem akkora gond, de ezeknek is csak ott van értelme ahol nagyon nagy távokat kell megtenni.
Ahol elég az akkus megoldás tudása, oda az jóval olcsóbb megoldás.

Plusz a hidrogént főleg földgázból csinálják jelenleg. Emiatt ha a földgázt mint CNG-t tankolod a meglévő kocsiba, az is hatékonyabb mint hidrogénnel közlekedni, miközben nem szennyezőbb semmivel, és tárolni is egyszerűbb, mert elég neki 200-250Bar nyomás.

Hidrogénnek úgy lesz létjogosultsága, amikor vízbontással gyártják a túl sok napelem csúcsidőszaki teljesítményével, lényegében felesleges ingyen energiából előállítva.
Márpedig a téli kisebb termelés miatt muszáj lesz túlméretezni a napelemek mennyiségét, hiszen a nyári termelést nem lehet eltenni télre. Akkuval ez irreális lenne, hidrogénnel kevésbé, ennek folytán én számítok a hidrogén térnyerésében is, de nem fogja kiszorítani az akkus technológiát.
Tökéletesen leírtad amire én várok annyi kiigazítással, hogy az árán faragnék még egy kicsit.
Igen. A környezetvédelmi szabályok. Lehet háborogni, de ez van. Képtelenek teljesíteni olcsó belsőégésűvel.
De a Renault csoport elég jól áll kvótákkal, nincs szüksége veszteséges autók gyártására, mert ők tudnak nyereségesen is villanyautót eladni, hiszen nem hisztiztek a szabályokon hanem előre menekültek, és nevető harmadikként piacvezetők között vannak európában a Zoe-val.
Hidrogén.......ahogy az lpg úgy a hidrogénnel is elmegy a mai járművekben is, kamionokban a villany nem jött be eddig amit kísérleteztek, most a hidrogént vették elő újra pár cikk szerint, annak még kisebb a co-ja és a por már ha egyáltalán van neki bármi is a vízen kívül az lpg-nél is pedig az igen jó e tekintetben.
A spring is kvotakocsi,max eladjak masnak a kvotat.Es a szabalyok nyirtak ki a kiskocsikat.
A springen sincs nyereseg.
Egy Diesel X6 is 2tonna feletti, de egy nem akkus autó is 1200-1500kg jellemzően a Bogyó féle biztonsági mánia miatt, meg a kocsi méretek növekedése miatt. Nem az akku a nagyobb tömeg egy autóból, (250-350kg) de az hogy böszme nagy autókat szeretnek az emberek, nem bizonyít semmit.
Ellenben az hogy ki tudott jönni egy Spring kategóriás villanyautó amit nem a kvóták miatt csináltak, elég jól mutatja a fejlődést, hogy már nem csak a túlárazott autók kategóriája bírja el az akku felárát és tömegét.
Tömeggel problémázni is kár, mivel a villanyautóknál sokkal kevésbé számít a fékerő visszanyerés miatt, de ez is csak azt mutatja hogy a Wh/liter-ben számított energia sűrűség drasztikusan javult, hiszen a 24-es Leaf akku méretében már 62kWh-s akkut kapsz. A doboz nem változott csak a benne lévő cellák.

De ha a tömegnél maradunk a régi Nissan akkuja 157Wh/kg volt.
A mostani legjobb autóba gyártott akku a Maxwell-Panasonic-Tesla 4680-as 300Wh/kg felett jár.
És ez strukturális része az autónak, vagyis még nagyobb arányú tömegcsökkenésre lehet számítani mint ami a szimpla energiasűrűségből adódna.

Ehhez pedig a kezdeti 1200$/kWh akku ár, mostanra lesett 100$/kWh alá. Egyes találgatások szerint olyan 84$/kWh lehet a Tesla új akkuja, és a nagyobb gyártók is versenyben vannak, szóval nem csak a Tesla fejlődik.
ez másképp vicces
a gépzene után fura de ez a szám egész bohókás és tetszik
http://youtu.be/sGI2Tdj04QI
van néhol olyan feladat hogy derékszöghajtással kell csavart kitekerni a fúróval, itt néha eltekerem azt a nyomatékos bigyót, és ha nem figyelek szar vele utána fúrni
persze ez ritka de megesik
mondjuk az tényleg elkerülhetetlen, de azért valljuk be ez nagyon ritka, gondolom nem tudott a hölgy 65-ig gyorsulni
mert pl útkereszteződésben ilyen nem történhet meg a kreszt betartva mert ott nem állhatsz a kersezteződésben
Ha kiszedik neked sem lesz olcsóbb. Ez egy filléres plusz szolgáltatás, azért rakják bele.
Ha fúrni akarsz akkor rátekered a rögzített állapotra, és nem old le.
Ja meg te vagy az aki hazudozol egyfolytában. Én mindent konkrét adatokkal alátámasztottam, te meg jössz a hasadra ütött kamuval, csúsztatásaiddal, mellébeszéléseiddel.
Szóval ezt anyádnak tartogasd.
Sajnos kb. már oda jutottunk - legalábbis az újautó eladásokat tekintve. Ha nem lenne velük túlzottan macerás a parkolás a nagyvárosokban, még többen olyat (SUV-ot, stb.) vennének.
Ha bogyokam ebben hisz hulyebb mint gondoltam,pedig az se piskota.
Viszont nyernek es bekussol az mar megerne,es ha belekezd,lemegyek kalocsara a kek holapatommal.
50%-os eltérést nem mondanám nagyságrendileg azonosnak.
Én ettől a cégtől vásároltam. Nem hülyítés. Ennyi és jó cuccokat ad.
Aztán oda jutunk ahova az amcsik hogy mindenki erre hivatkozva teherautókkal jár.
Kocsisorban araszolva parkolóból jobbról, mi főúton oldalról belénk jött nem tudom mit nézett a hölgy. Előttünk mögöttünk sorban autók...