vas-vaskarbid
Anyagismeret tanár egész évben nyomatta.Ez volt nála mindennek az alapja.Egyébként jó fej volt.
Felelésnél mindig megkérdezte mi az amit tud az elítélt,utána mi az amit tuti hogy nem.Ebből a két témakörből sosem kérdezett.A maradékból is meg tudott szivatni bárkit.
A helikopter csak annyival tud többet hogy hamarabb eljuttatja a sérültet A-ból B-be,de az illető már halott volt,azt már nekik nem kell vinni sehova.Egyébként az egy jó szopós rész.
Ha nem is pont ezek, de volt mivel bosszantani a tanárainkat, igen
Érdekes, a ráspoly nálunk pl. elfogadott elnevezés volt.
A német elnevezésből származó elnevezéseket nem szerette valamiért.
De amúgy bírtuk, és ő is tudta hogy csak bosszantásból mondjuk. Ilyenkor büntetésből kiküldött egy doboz cigiért, néha meg a vas-szén állapot ábrát kellett felrajzolni
Az hagyján, hogy A soroksári úton egymás után egykerekezik két motoros, mondjuk ha egy csatorna fedélen megbillen szépen bevágódik a szemközti kocsisorba.
Sárga a lámpa, három sáv lassít. Én közepen. Látom a tükörben, hogy hmcs (helyi menő csávó) cikkázva előzgeti a lassító autókat.Pont mögém ér amikokr már hallom a gumik csikorgását és látom, hogy nem fog mögöttem megállni. Nagy gáz és beugrottam a pirossal védett űtkereszteződésbe (még szerencse, hogy nem jött semmi) éppen elfért mögöttem és a balra lévő autó előtt. Ha nem indulok el, lazán belémcsattan hátulról...
Helyi rendeletben tilthatják, de amúgy reggel 8 és este 8 között általában lehet.
Nálunk is mindenki hétvégén veszi elő a flexet, motoros fűkaszát. Be is baszna, ha nem lehetne füvet nyírni hétvégén.
A legtobb esetben szetnez, nincs senki, felcihelodik es ott van, sokkal kisebb es gyorsabb mint azt barki gondolna a motor.
Tovabba, olvastam egy tanulmanyt.
Az emberi agy a beerkezo infokat szelektalja, es mivel rohadt sokaig zsakmanyallatok voltak a szempar latvanyara gyulladt ki a veszjelzo, mast egyszeruen kikukazza.
Ezert van az hogy mondja a motoros ramnezett, es kijott....... Nem lat?
Autoknal ket lampa van ott elobb bejon ez az oszton.
Az utat jól ismerem gyakran járok arra.Belátható enyhe bal kanyar van Aszófó-Tihanyi elág.között.Nem merek a körülmények ismerete nélkül állást foglalni,de egy biztos:egy baleset általában két emberen múlik.Nekem az oktatóm annak idején azt mondta hogy a mások hulyeségét (is)neked kell kivédened.Mégegyszer mondom nem tudom ki hibázott nagyobbat,az autós aki kihajtott elé,vagy a motoros aki nem számított arra hogy kihajtanak elé.
ma voltam egy kis túrán a szlovák határig meg vissza, rengeteg motorost láttam, nagyjából fel tudom mérni a sebességüket, és azért többnyire mind "gyorsan ment"
a hatos út nagyjából kivétel volt mert ott mindig sunyiskodnak a mérővel a yardok(olyan faszán elrejtik hogy kb 50 méterről se látszik
szóval kicsi motor, sötét ruha(egy embert láttam szürkében többi kb mind fekete) és egy pici gyorshajtás és már meg is van az hogy kurvára nem látni a motorost, vagyis azt hogy motoros van közel és nem egy kocsi jóval messzebb
ezt a buzi nappali fényt kellene a kocsiknál megszüntetni, és csak a motorok világítsanak akkor jelentősen feltűnőbb lesz a motoros
Kemeny a japcsi mint a kad szele, ha ezzel a koreai billego badogbudival meg a tyukollal a platon nyomja le az utat amit tervez, de a legjobb az agyracsbol kiallo valtokar meg az elforditott fakocka ajtozar, ha ideteved a szemit kilopjak a svedek.
A faszé nem lehet szétnézni.....illetve inkább ha látja hogy jön motoros mér kell csakazértis kifordulni, hisz tudja hogy hamarabb odaér mint egy auto, mert benne van a köztudatba hogy a gyökér motoros meg mint az állat......ha csak ez eszébe jutna.....
Ma holnap még Balatonfővenyesen pecázok....
Szombattól meg meló...