"....Égből pottyanó zongorára viszonylag ritkán kell számítani..."
Azt te csak hiszed: elém már esett le előttem haladó Suzuki Ignisről cukorspárgával tetőcsomagtartóra kötözött kanapé a 4-es főútvonalon. A Yarissal voltam, szemből kamionok sora, így egy blokkoló fékezés után fékpedál felenged, és jobbra, a szerencsére - azon a szakaszon - nagyon lejtős árokba kormányoztam a kocsit. Semmi bajom nem lett, a kocsinak sem, csak a sárból autómentőnek kellett kirángatnia, mert fenéklemezig besüllyedtem. (A Suzukis állta a költséget természetesen). Három éve történt a dolog, Debrecenből haza felé jövetben, még Karcag körül.
Oké van olyan eset amikor minden összejön, pl. amit te is írtál. Tavaly a Dobogókő felé menő úton velem is volt ilyen, pedig ismerem a szűkülő kanyart. Ezért lassabban mentem mint ahogy adta volna, így is meglepett, de még ez sem lett volna gond, de pont az íven hosszanti repedés volt az úton, erre rá kellett korrigálni, és akkor jött egy autó szemből átlógva, na az mondjuk meleg volt picit.
Égből pottyanó zongorára viszonylag ritkán kell számítani, de azért egy kanyarba úgy bemenni, hogy ne tudj megállni a belátható szakaszon, az tipikus vakvezetés.
Ez nem olyan szigorú dolog hogy 5km/h-val kelljen menni, de tisztában kell lenni azzal hogy tudsz megállni kanyarban haladva. Legtöbb ember nem tudja, illetve gyorsabban megy mint ahogy meg tudna állni. Ez is tanulható, gyakorolható, de aki nincs tisztában a képességeivel, azzal előfordulhat hogy elkottázza.
Illetve amikor idegen helyen megyek, mindig óvatosabb vagyok, mert nem tudhatom milyen az út minősége, hol van kőfelhordás, ilyesmi.
ez így igaz, de akkor kb mindenki 5km/h tempóval venne minden kanyart
románba meg számítani lehet hogy ló-tehén-helyi erő az úton téblábol
amúgy nem úthiba volt hanem a bejavított úthiba csak a javítás széle nem az ívbe esett, plusz azért nem volt teljesen egyenletes, aztán elvitte a seggét
amúgy szerintem írtam is hogy ez saját hiba volt
pedig úgy az átlagtól lassabban kanyargok, mert nem szeretem a szerpentint
az csak robogóval volt fasza, ha felfele nem 25el tudott volna csak menni mentem volna még egy kört lefelé
Meg eccer a Kopasz nemrég láttam abban a kanyarban ugyanígy lemenni egy autót, meg egyszer egy 206 cabriopőzsó a másik irányból ment le Ott nyújtózkodott benne a fasz hát hatalmas volt
Eddig két murván áthajtást basztam el,mindkettő figyelmetlenség.
Meg kezdőként 11 éve a szokásos nem figyelés és besokallás nem döntés után lementem az út szélére és persze hogy elfektettem.
5 évenkénti egy pofavizit van.
Ezt azért nem mondanám hogy hiba nélkül.
Rosszul mérted fel a kanyart, a motor és saját képességeid relációjában, vakon mentél bele.
Most nem arról beszélek amikor kicsit korrigálni kell, mert ha tudsz korrigálni akkor az azt jelenti hogy hagytál magadnak mozgásteret arra, de ha elkottázod akkor, abban a motoros a hibás. Kivéve ha valami olyan hatására, amire nem igazán kellene számítani. Pl. te sávodben szemből érkező autós (bár én bizonyos mértékig erre is számítok), olajjal fellocsolt kanyar, durdeffekt, vagy más váratlan műszaki hiba.
Az úthibákat, kanyar ívet, kőfelhordást lehet látni, lehet számítani ilyesmire, tehát ennek fényében kell a sebességet megválasztani.
nekem volt olyan hogy kanyarodtam és éreztem nagyon határon van a gumi,de még nem mászik el, aztán egy útjavítás csíkja pont annyival megvezette hogy éreztem hogy a hátulja elmegy (elég lassú kanyar volt erdélyben)
aztán ki kellett egyenesíteni egy kicsit a motort de utána meg nem jött meg a kanyar íve...... egy másodperc alatt felmértem hogy inkább nekimegyek az út széli beton oszlopnak mert az biztos megfog mert elég mélynek tűnt a szakadék
meg is fogott az oszlop, még el sem estem, csak herével benyomtam egy kicsit a tankot mert felcsúsztam rá meg eltört valahogy a kuplung konzol
egy kis szigszalagos erősítés után lehetett folytatni a menetet
szóval elég lehet egy kb ujjnyi vastag hiba is az úton, nem kell hülye autós aki átlóg félig a záróvonalon
így is jártam már erős döntés, aztán ki kellett azt is egyenesíteni mert tuti beleakadok a visszapillantójába, akkor szerencsére nem volt határon a gép sikerült a kanyart befejezni
de minden hiba nélkül is jártam úgy hogy 3x kellett feljebb emelni a motort a visszafordítóban mert nagyon ment a bütykös gumi kifelé...ott a padkán fejeztem be a kanyart, itt se sok hiányzott ahhoz hogy leessek
Ez azért elég ritka.
Ismeretségi körömben egy ilyenről tudok.
Túlnyomó többségük figyelmetlen autósok áldozata lett, és nagyon kevés aki elkottázott valamit (és be is vallotta )
Ami érdekes szinte egyikünk eszébe sem jut, hogy miért is kottázza el a motoros. Mindenféle ötletelés van de esetlegesen az, hogy mondjuk kap egy agyvérzést, infarktust, stb.... éppen motorozás közben...
Azt te csak hiszed: elém már esett le előttem haladó Suzuki Ignisről cukorspárgával tetőcsomagtartóra kötözött kanapé a 4-es főútvonalon. A Yarissal voltam, szemből kamionok sora, így egy blokkoló fékezés után fékpedál felenged, és jobbra, a szerencsére - azon a szakaszon - nagyon lejtős árokba kormányoztam a kocsit. Semmi bajom nem lett, a kocsinak sem, csak a sárból autómentőnek kellett kirángatnia, mert fenéklemezig besüllyedtem. (A Suzukis állta a költséget természetesen). Három éve történt a dolog, Debrecenből haza felé jövetben, még Karcag körül.