Ha másért nem de az emlékekért vissza, még akkor is ha csak virágtartónak lenne már jó. Még dobfékes volt elől, az első 250-es ETZ kivitel, de már a fordszámmérős lux kivitel, OV 43-35 volt a rendszáma, ismerték a rendőrök is.
Nekünk nem volt Gileránk, az egy vizes 50-es Aprilia volt, de az is nagyon ment a ccm-hez képest. Most CB-je van, a kis retrós 125 R, vadi új, idén tavasszal vette, de én még nem láttam mert 1200km-re lakik tőlünk Ausztria túlsó felén. Amúgy nem igazán motoros típus, munkábajárósnak vette és sokkal jobban szereti mint egy robogót. Kocsiból viszont csak egy jöhet nála szóba, a sokat emlegetett hárombetűs márka, amikor bejelentette hogy kint próbál szerencsét nem vettük komolyan, akkor jöttünk rá hogy nem viccel, amikor eladta a 328-ast, pedig az volt a mindene.
Na akkor te is megkapod egy körre, hogy jobban emlékezz
Jawa350 lazán otthagyta az ETZt, már csaka a nagyobb ccm miatt, de LEben is több volt, valamint a dupla bölcsőváz is stabilabb volt, mint az a hipermodern hídváz.
Ennyi.
Nekem ezért voltak olcsó motorjaim.
Hitelre ment volna ahogy a többieknek az új, de hitelt akkor sem akartam, és utóbb kiderült, értéktelen szarok esetén nem lehet érv, hogy kell a pénz
Hiteles haverokból már csak alig motorozik valaki.
Hááát, óra szerint akkoriba a /1-es 125-130, az aluhengeres Jawa 350 azt hiszem a 638-as volt az is kb 135 a 634-es 125 körül tudott az első etz250-ek 130, a tárcsafékeseknél (én is az elsők között vettem a kálvin téri keravillban újonnan egy másnak félretettet csak elnézte az eladó ) néha a 135 is ment (persze szigorúan óra szerint igazából a fene tudja) A P20-21-ek ezeknél valamivel többet tudtak, de inkább a gyorsulás ami akkoriban nekem "rémisztő" volt és alázólag lehetett fellépni a haverokkal szemben.....persze csak addig amíg hajlandóak voltak beindulni és menni.
Ja, voltak ilyesmi sztorik.
Legitóbb a szomszedommal.
Kicsit megjárattam az Etz-t. Jött hogy neki is volt, és a puntó vontatáson kívűl mindent elmesélt. Én csak bólogattam rutinosan. A végén odaadtam, hogy menjen egy kört. Jön vissza hogy hű, ez nagyon megy.
Ja, hát pályára van hangolva.
Hű és mennyi a vége.
120
Látom hogy rájött, mi szerint nem túl hihető az ő sebesség rekorder gépe...
...de pályán rövidebb áttételt használunk...homloka kisímul....azt meg nem tettem hozzá, hogy ez végsebességen semmit nem változtat
Az volt a király.....volt 4db 20-21 és úgy mentek ahogy a többiek még véletlenül sem csak hát többet szereltem mint utaztam rajtuk......az mz-etz pedig akkoriban a világból kiment különösebb gondok nélkül, persze mára mind 30 éves és nyilván vannak gondok, de a jawa-nál megbízhatóbbak voltak. Nem véletlenül volt a postánál is kis csúzli (mz125) mert hát az volt a legstrapabíróbb. Érdemes benézni az RD topicba, ott olyanok irogatnak akik megélték a hőskort a P20-121-ekkel. Volt még P10-em, azzal kezdtem, de az már akkor is szar volt, oldalkocsis T5, hát az is csak az ütközést bírta, a haladást kevésbé ..........mz hegyekben volt mindenféle-fajta és 350 jawa új-használt és persze czetka is......
....vannak történetek, de én ritkán fárasztok vele bárkit főleg aki nem kíváncsi rá .....de azért egyre "büszke" vagyok, eltörtem a Drapál fejidomját .....a Parádi hegyi felfutón 82-ben vagy mikor az egyiken (akkoriban kurva sok verseny volt és azokon bárki indulhatott utcai meg mindenféle géppel, ez hiányzik nézőként) mikor lefelé gurultak a verseny után (valamiért megint nyert) mi meg ott sertepeltétünk a parkolóban a busza körül mikor egy haver rám szólt, hogy vigyázz mire félreugrottam, de rossz irányba és hátulról pont elkapott persze szinte lépésben, viszont eltört a fejidomja, de nem, hogy ordibált vagy lebaszott volna hanem a buszába hívott és pár kérdést feltehettünk Neki......azé' ilyesmi élmények manapság sajnos nem nagyon érhetik az átlagpolgárt, akkoriban ez elég természetes volt, ma a hringre is alig jut ki valaki no meg alig van verseny vagy bármi.....
Nem is lehet egy lapon említeni az elődjével a per egyesel ! Az etz sokkal jobb volt , több volt a felőmlő és már 12v gyújtás is megtalálható volt rajta . Generátoros volt amíg a /1 dinamos 6v !
Úgy fest be is akar előzni, jövő szezonban motorossá akar válni, februárban iratkozik be A korlátlanra, eleinte a Kawasaki Ninja 250-es volt a kedvence, de már az ER-6-okat nézegeti.
Kis Ninja-ra próbálom rábeszélni, azt sokat vezettem, könnyű, kis sor2-es, tökéletes kezdő motor és úgy megy 140-50-nel, mint a szél, bőven elég egy nőnek.
Bepillantottam a képeid közé, tényleg pofás volt az MZ-d, azért tényleg kár. Ha fel tudnád hajtani, hogy hol van, rátalálnál egy fáskamrában, visszavásárolnád?
A nagy fiadnak meg Gilera Kz125-öse van? Az vagány, erős kis gép. Csípi a srác?
Az enyém azért morgolódik, hogy minél nagyobbat vegyek már végre és húzzunk már a francba motorozni, bármire hajlandó, csak hogy felülhessen mögém és tűz. Kawasaki Kle 500-assal elvittem egy 30-40 km-es körre, le se volt hajlandó szállni, imádja.
Ilyet én is meséltem, de akkoriban abból a "pitiáner" összegből kifutotta egy pótkocsis szerelvény sóder és valamennyi cement... az akkor jelentős volt, mert ahhoz hogy kapjunk kölcsönt a banktól fel kellett mutatni valamit.
Mondjuk én nem károgtam utána, de a szívem megszakadt amikor elvitték. Jó motor volt, egyedi, piros színű, oldalán fekete csíkkal... az volt az első nagymotorom és meghatározó időszaka az életemnek. "Motorozol még?", a 20 éves osztálytalálkozón az volt az első kérdés attól akivel 20 éve nem találkoztam. Sokat tudnék mesélni, de ebben a mostani világban nem érdekes az, hogy mi volt 25-30 éve...
Najó ezzel dunát.... meg azzal is (már én is tervezem hogy veszek oldalkocsist) mióta 20 éve mondom mi így éreztük és vettem két hét alatt....... Hmmm látom tündérbogarakna
Az egy dolog, ha ritka típusokról vagy legalább érdekes, valós sztorikat mesél, azt még hümmögve elhallgatom, miközben majszolom a szendót. De mikor a fiatal koráról regél, űrrakétának beállítva ezeket a kivénhedt kétütemű helyváltoztatási eszközöket, akkor már jajjjj.
Epik kedvenc még:
- úúúúúú ez kettőötvenös emzééé, nekem is vót, fúúúú de kár hogy eladtam, életem legnagyobb hibája, jajjj de kár volt eladni...
- akkor minek adtad el?
- hááá jött a gyerek, meg házfelújítás, meg...oszt eladtam, na.
(biztos jobb lett a gyereknek is azzal a pitiáner összeggel, amit kaphatott érte, meg biztos ebből épült az emelet a házra )
Eskü 10-ből 9 volt Mz tulaj azt mondja, hogy jajjj de kár, hogy eladta.
NDK-ból haza utak majd vissza,balatoni jövés menés....történetek....ill napokban egy trabantos bácsi mesélt olyan dkw ill mz trabant tipusokról hogy nem is hallottam láttam olyat pedig a 250 ts-sel kimotoroztunk az mz gyárba múzeumba drezdába.......első pár mondat után eldől hogy kommunikáció alakul vagy fecsegés..utóbbiban ügyesen nem vagyok jelen és ezt érzi a páciens....majd odébbáll
Nekünk nem volt Gileránk, az egy vizes 50-es Aprilia volt, de az is nagyon ment a ccm-hez képest. Most CB-je van, a kis retrós 125 R, vadi új, idén tavasszal vette, de én még nem láttam mert 1200km-re lakik tőlünk Ausztria túlsó felén. Amúgy nem igazán motoros típus, munkábajárósnak vette és sokkal jobban szereti mint egy robogót. Kocsiból viszont csak egy jöhet nála szóba, a sokat emlegetett hárombetűs márka, amikor bejelentette hogy kint próbál szerencsét nem vettük komolyan, akkor jöttünk rá hogy nem viccel, amikor eladta a 328-ast, pedig az volt a mindene.