Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem nem illetve Te már abba kerültél bele amikor az integetés alap lett, nekünk még nem volt az és nyugati motorom is először talán 96-ban lett és azóta integetek a kerékpárosnak is.
Nincs olyan hogy türelem,nincs olyan hogy nyugodt ,nincs olyan hogy ingerült ................egyszerűen vagyok,most vagyok
Hasznos szabályok.

Te is ezekkel a sztorikkal találkoztál, gépekre csoportosítva?
Jawa:
- a 350-es vóóót a legjobb motor, a haveromé akasztotta a 100nyócvanas órát!
- a 250-es alapjáraton ment nyócvannal!

MZ:
- a 250-es vóóót a legjobb motor, haveromé 150-et ment, ja nem is, mert 160-at!
- egyém volt az országban az első tárcsafékes Mz (csak ezt 8-10 ember állítja, mintha ez valami privilégium vagy státusz szimbólum lenne...)!

Simson:
- nekem is vót, 80-at ment az N-es, 90-es az N-dúró!
- 2-esbe gázra jött egykerékre
- elvontattam vele a fijat únót...

Agymérgezést kaptam már ezektől és bárhol megálltam, mindig volt sztori, hakeee-hanem...
Ja, mostanra már csak a kozosségi érzés része. Persze egyre több akinek gőze sincs erről. De a régiek tartják még. Meg városban ahol percenként 10 motoros jön én is csak az elsőnek intek, mert valamikor a kormányt is fogni kell.

Amúgy amikor elkezdtem motorozni az öregek harom szabályt mondtak, tegeződünk, intünk és bukósisakot viselünk (még nem volt kötelező)
Meg mindig versenyeztek a Jawa 350-esekkel és fúúúú de otthagyta, meg jajjjj Istenem, mennyi ilyen baromságot hallgattam már végig, miközben ettem a tankra vagy az ülésre kipakolt szendvicsemet...
Ez a szoci motor hátránya, mindenki sztorizik.
Abból mindig kurva nagy hiszti van, mert az ő órája nem csalt, ne mondjam már meg neki, hogy a kamrában megsufnizott etz fizikailag képtelen a 180-as tempóra, nem értek hozzá és különben is, ment volna még, csak nem merte jobban húzni a bekötő úton.
Ja, ja neken is mindig előjönnek a 180al menő MZsek
Én meg csak ráhagyom, mert nekem is volt olyan órám ami ennyit csalt
Koze nincs a nyugati motorokhoz. Mondom, hogy pont a lepusztult szarok miatti bajtársiasság volt...nálunk.
Ahogy a tegezés is alap.
Én 2000-ben kezdtem, akkor is még bőven ment az integetés, de manapság műszaki-megbízhatósági okokból biztos nem fognak integetni. Ilyen szempontból már nincs kihívás vagy izgalom a motorozásban, hogy lemegyünk a bulgár tengerpartra Jawa 350-essel meg Mz 250-essel és vajon kibírja e. Felül az ember, megy és megérkezik, nincs már megbízhatósági kérdés, már csak úgy integetnek és kész.
Amúgy mire is jó ez az integetés, ha évről évre egyre több a motor az országban? Már nem réteg hobbi, hanem tömeg.
Azért csodálom az ehhez tartozó türelmed. A szoci motorjaimmal engem is betaláltak mindig az idősebb motorosok, eleinte mókás volt, de aztán elkezdett zavarni, hogy mindig idős férfiak jönnek oda.
10-re Fvárra jött a transfer értünk egy Sprinterrel. fel a Felvonulási térre,majd onnan a rendes busszal irány Görög. Makrialos,vagy hogy hívták. még Parália után jóval...reggel fél 7-kor szálltunk ott le a buszról. én már a plafonon is feküdtem. kint az egy hét alatt egyszer a Meteorákhoz mentünk,ez pár száz km,egyszer meg Athénba,az ezer+...
mikor indultunk haza,a sírás kerülgetett
még ejtőernyőztem,az egyik klubtársunk minden alkalommal elkésett...kurvára untuk,mert a reggel 8 megbeszélt helyett ilyen 3/4 9,meg hasonlók voltak nála. egyszer az egyik oktató 8 órát mondott neki,nekünk meg 9-et. így egy kicsivel előbb ért oda,mint mi. még hőbölgött is,hogy látod,nemcsak én kések. mire mondtuk neki,hogy mi a helyzet. erre meg megsértődött...

de volt a cégnél egy csávó,alig 3-400 méterre lakik a cégtől. csak ő késett el minden reggel.a főnöke elkezdte írni a peerceit. hó végén,percenként 500 mínusz....hamar megtanult felkelni...
hajrá.
Egyszer voltam,8 kor győrből indulás,szombatthelyre,ott az utasok második fele felszáll majd egy kis idő után le,mert a vendéglátóink étteremben ebédeltettek minket,ezután irány velence mellett valahova,ipari körzet.80-al.Délután kettő után.

Este 9-10 közt valahol az autópályán megint étterem mert úgy dukál.
Mire odaértünk a panziós is mérges volt,felzavartuk éjjel 2 kor.
Soha többet buszkirándulás.
Oda nem szabad busszal menni. Valami atok lehet, mert mi is bestiptuk anno osztálykiránduláson. Hajnalban ellepte a buszt a füst azért csak keretünk valahogy kétszer annyi idő alatt.
100. de az sem sokkal jobb. a legszebb,hogy ez a velencei út a karneválra volt. ergo február. a busz fűtése beszart. én a legelső ülésre kértem a helyemet,mert szeretem látni mi történik.leghátul az ablakra fagyott a pára,nekünk elöl meg minden szendvics megromlott a 38 fokban.este haza ugyanez. megfogadtam,soha többet buszos kirándulás. kiváltképp ilyen messzire...na,nemsoká nyertünk egy buszos kirándulást Görögországba...
Érdekes, emzével, gyerekkel (vagy egyedül) vagyok mindenki integet odalép, megszólít..... csodálatos beszélgetéseket élek meg.... Olyan történeteket idéznek fel 60-70+ éves emberek, asszonyok hogy öröm hallgatni egy könyv már kijönne a sok mesélt kalandból
A buszkirandulas igazi szivas.
80 al teker a jargany?
Buszos kirándulás Velencébe. Éjfélkor indulunk Székesfehérvár Csanádi térről. Az első cigi és pisiszünet Székesfehérvár Palotai út, Bőrgyár utca sarok, Shell kút. Így telóról lusta vagyok a térképet ide befényképezni, nézzétek meg. Eddig tartott nem bunkóznom. Elmagyaráztam, hogy ez így geci sokáig fog tartani...
A kombájnos kollégák minden szembejövetelnél intenek egymásnak. Az naponta simán három számjegyű intés per fő. Megmaradt a régi időkből bennük, mikor nem volt cb, meg telefon, így tudták csak jelezni a másiknak, hogy ha valami bajt láttak. Hogy ég a hátulja, vagy füstöl, vagy folyik...
Suerintem meg nem innen alakult,indult ki.a köszöngetés. Más országokban is szokás, nem hinném hogy ők is nyugati motorra üléssel egyidőben kezdtek.el integetni.
80-tól motorozok és voltam 81-83 között motoros tviratos a belvárosban és még a kollégák közól is csak annak intettünk akikkel jóban voltunk az idegenek észre sem vették egymást, amit írsz pont azt erősíti amit ém írtaö a korkülönbség miatt, mikor Te motorozni kezdhettél a 90-es évek elején addigra már kezdtek nyugati gépek is lenni és az akkori még jelentős szoci motoros tábor is ki akrta az integetéssel fejezni, hogy közéjük tartoznak csak hát akinek akkortájt futotta nyugatira az többnyire leszarta a csövesebbeket.
Csak a Sárgafekete!
Szép napunk volt! Jó ez a holiday
Ma már a sunázást is lusták leírni, így csak dobnak egy kúrólájkot!
http://youtu.be/toaNXYVLUGw
Elég sokat kapott!