Az, hogy mennyire tudok elindulni hóban-sárban az az én dolgom, pl. a motoromra előre lehetőleg valami ragadósabbat igyekszem tenni míg a hátsó annyira nem borzongat, olyan amilyen jut mert hát a kanyarokban és elindulásnál tudok vigyázni ha épp eszembe jut, de mikor hirtelen kell fékezni akkor nincs választás, hogy majd óvatosabb leszek mert hát szar a gumim (persze a hátsó is belejátszik ebbe nem annyira mint az első) és a télivel is így vagyok.....amúgy aki használta mindkettőt annak egy ilyen polémia felesleges, itt legfeljebb pénzről lehet szó, telik rá vagy nem?
Kb annyit ülök autóban egy évben. A tapadása jobb hideg flaszteren a télinek még száraz körülmények között is. Ez a Hankook amik most fent vannak jól tapadnak.
lehet hogy természetes, de sok esetben felesleges
engem is lehülyéztek amikor a 15+ fokban feltettem a nyárit
most hezitáltam hogy visszategyem-e a hétre a télit, de a lustaság győzött
majd pénteken megnézem mit jósol a hétvégére aztán ha még lesz esély a hóra akkor felteszem mert kicsit több mint 700km kell menni 3 nap alatt
szerintem nem avval van a baj hogy a nép nem tudja eldönteni hogy a téli jobb-e a hóban vagy sem, mert a téli jobb a hóban
inkább az bosszant fel sokakat hogy kb már bűnösnek van elkönyvelve aki nem tesz fel téli gumit ha bejönnek a hidegek
Ezen a téligumi ”kell vagy nem kell” dolgon nem lenne szabad vitatkozni!
Olyan mint a biztonsági öv.
Majd szépen eldönti mindenki, hogy használja vagy nem.
Röviden ennyi.
Az jó. Nekem a régi astrám alatt nem volt blokk alatti műanyag így ha ilyen havon mentem a hó fele feljött a motorház alá. Működött meg minden de ha kinyitottam a motorháztetőt olyan volt mintha egy óruási hógolyót rakott volna valaki a motorháztető alá. :-)
felénk 6-7 éve volt ilyen hófúvásos év se előtte se utána
a motorháztető felett ért a hó, szerencsére puha volt és eltúrta az astra
pedig akkor nem volt téligumim, csak mentem neki a buckáknak nagy bátran lendületesen, szerencsére a nagy buckák csak ilyen 5-10 méteres szakaszokban voltak
Ez csak természetes. https://totalcar.hu/magazin/te...
Én pontosan ezt mondtam.
Az hogy értelmezési nehézségeid vannak és beleképzelsz mindenfélét, az nem az én problémám.
Az idő gyakran megszépíti az emlékeidet. 2013-ban itt mifelénk olyan tél volt, hogy napokra lezárták több 10 kilométeres szakaszokon a 85-ös főút Sopron-Csorna közti részét. Egyetlen ilyen esetre sem emlékszem akkoriból, mikor még "volt tél".
Ezzel nincs is gond amit kifejtettük, hanem azzal, hogy a propaganda azt nyomja a téli gumi mindenre megoldás, és jön az armageddon ha fennmarad a nyári 7 fok alatt.
nekem van egy szett téli meg 2 szett nyári felnin
szinte semmivel sem jobb a tükör jégen a téligumi, egy kicsivel jobban indul de ha fékezel ugyanúgy csúszik
lehet ha abs lenne az optimálisabban fékezne és érződne
egyedül a hókásás latyakos úton lehet észrevenni hogy lényegesebben jobb a nyári egyből csúszik alig érsz a fékbe a téli meg nagyon tutin megáll ugyanez indulásnál is
idén nem próbálgattam mert nem sok hó volt azt hisze múlt évben teszteltem a gumikat
a tükör jég parkolóból a vadi új téli gumival se volt könnyű kiállni volt pár keréknyom ugyanúgy vitte a kocsit mindenfelé
Ahogy nyáron meg többségével a nyári gumikkal esnek az árokba, de ez nem jelenti azt, hogy a nyári gumi az alkalmatlan a nyári közlekedésre. A téli gumi nem ment meg mindentől télen, de kijjebb tolja a használhatóság határait. Néha pont ez a kis határkitolás elég ahhoz, hogy ne tartsd fel a mögötted jövőt egy dombon, amin te már nem, de ő még igen. Aztán mindig lesz olyan, aki ezen a határon is túlmegy, de ez még nem ok arra hogy ne toljuk ki a biztonságos közlekedés határait addig amíg csak lehetséges.
sokan ezt hiszik hogy jobba téli télen hó nélkül is