Miattam jöhet a poszkálás is. Tudom hogy most nem mondok hülyeséget így akár piszkálni is lehet.
De a legidegesítőbb az egész témában az hogy erről beszélgetünk március közepén miután reggel lapátolhattam a havat. Ez a legrosszabb az egész témában.
Na Gergő megúszta a piszkálást, a téligumi vita miatt.
Pedig a két tábor nincs olyan távol egymástól csak a felfogás más.
Jó a téligumi, de mellette nem ártana megtanulni rendesen vezetni is és nem ezekre hagyatkozni a tudás helyett.
Szóval ha valaki tud nyárival, ABS, ASR nélkül közlekedni télen, AKKOR lesz biztonságosabb neki téligumival, ABS-el, ASR-el menni, mert ezek kitolják a fizikai lehetőségeket.
Kétségtelen tény, hogy téli körülmények között minden paramétere jobb a téliguminak.
De régen nem voltak téligumik és akkor sem volt rosszabb a közlekedési helyzet. Most is ha leesik 2 centi hó aztán bedugul az ország a sok balesettől pont ugyan úgy mint régen, hiába tapadnak a téli gumik jobban és van menetstabilizátor, és ABS.
Ezek inkább csak kényelmet adnak, nem biztonságot.
De látod én sem azt mondom hogy felesleges. Mert stabilabb télivel. Csak ezt a pánikkeltést nem szeretem. Mármint hogy nyári abroncson mindenki meg pusztul. Pedig nem. Csak helyén kell kezelni az abroncsokat.
tavaly nekem sem volt téli gumim, nem tagadom, kibírtam; akkor is mentem, hóban, minden szaron és szarban , de azért illik és ajánlott lecserélni, ha lehet( és autókra ugyebár lehet) , motorokra ritkább eset, de én örülök, hogy tavaly lett végre gyártva megfelelő nekem.
Jah és azt elfelejtettem. A téli abroncs jobb. Sokkal jobb. De néha úgy adják elő az okosok hogy a nyári életveszélyes és mindenki meg pusztul és armageddon lesz ha télre fent marad.
Én vidéki gyerek vagyok. Van nekem téli abroncsom de volt hogy nem cseréltem le. Ha tudatában vagyok annak mik vannak alattam akkor ugyan olyan stabilan elközlekedek nyáron mint télin. Nem tudom mi ezen a vakítás. Oázis alap dolgot kell tudni és ennyi. Ha csúszol hosszirányba az nem nagy baj csak be blokkolni nem szabad. Télen szerintem az ABS nélküli kocsik jobban uralhatóak mert ha kell szál ki lehet keresztbe fordítani a kocsit hogy ekézhessek a kerekekekkel mert tükörjégen hóréteggel csinálhat az ember bármit az ABS csak látod a téli meg ugyan úgy csúszik mint a nyári. Ha sodródász akkor a sodródás irányába kell húzni mert az életben nem fognak újra tagadni a kerekek. Csak beforogsz. És nem kell pánikolni. Ennyi az egész. Én még annyit szoktam tenni hogy korábban váltok. Ott ahol nyáron 3-bán megyek ott télen ha lehet akkor 4-ben. Hogy ne legyen akkora a motorfék és ne legyen annyi erő hogy megsússzon a kerék. Ennyi. Én is vezetek már bő 10 éve és bár egy teherautóstól messze vagyok de egy 2-300.000 km-t levezettem kocsival volt hogy tükörjéken volt hogy fél méteres hóban szar régi autókkal. Sosem kellett kihúzni az árokból mert ezeket megtanultam és használom.
Ezt én is így gondolom. Nem is azért cserélem le mert nem tudok közlekedni nyárival, hanem mert télivel sokkal jobban tudom neki nyomni a gázt
Pont ahogy a Hondára én sem teszek Mitas gumit (sőt mostanában az MZ-re is Heidi RSW megy)
Valóban kevés az értelmes tartalom, de valakinek ez kell hogy jól érezze magát, tőlem csinálhatja.
Aztán meg ki tudja, lehet hogy te kellesz ahhoz hogy jó műsor keletkezzen, mert te tudod mitől szar a többi.
De a legidegesítőbb az egész témában az hogy erről beszélgetünk március közepén miután reggel lapátolhattam a havat. Ez a legrosszabb az egész témában.