Nincs jelentősége......Mindenre ahogy léptem a korhatárt megcsináltam a jogsit, A-t 16 évesen. Etz 250 majd sokéves kihagyások után 1100 ccm és 150 Le. Semmi gond nem volt vele. Persze nulláról szerintem se egészséges egy erős és nehezen kezelhető motorral indítani. Bogyó pont jól csinálta, saját maga által megitélt képességeihez mérten választotta meg a léptéket, és úgy hogy örömöt is okozzon. Egyébként megvan azért a miértje annak is amiért 24 évtől már engedett a korlátlan. amikor ezt kitalálták, abban az időben addigra már komolyodtak az emberek. Manapság ez úgy vélem meglehetősen eltolódott felfelé, szerintem kb. 30-nak felel meg.
Ja hogy az V2? Na az meg a rángatóssága miatt fura araszolás közben. Jobban jártál volna valami Hornet 600-zal, ezek kevésbé rángatnak kis fordulaton. Kíváncsi leszek itt mi lesz a tanuló gép.
Ez egy V2-es, a blokkja ugyanaz mint az SV650-é. Kis fordulaton (nyolcasozás közben) rángat mint állat, kifejezetten ideges. Más motort meg nem választhattam (vidéki kisváros). Nulla motoros előélettel biztos megutáltam volna az egészet.
Látod hiába a régi korlátlan jogsi.
Több éves simsonozás, meg az mz etz jawák stb. a nagyok kimaradtak mert jött az autós korszak.
Meg akkor azok voltaka {nagyok}
Egy 600 körüli sor4-es naked amúgy a kifejezetten kezes kategória 7-8 ezres fordulat alatt kb semmi nem történik. Egy kezdőt egyedül a súlya vagy hangja ijeszthet meg, de amint elindul vele érezni fogja, hogy ezeket tényleg forgatni kell ahhoz, hogy történjen is valami.
Egy 600 körüli 1 hengeres légkalapács sokkal hirtelenebb.
Én 50 éves koromban (ha nincs előtte a bő 2 év / 18 ezer km 125-ösözés) rá sem mertem volna ülni a korlátlan jogsihoz való 650-es Suzuki Gladiusra. Kisebb - gyengébb motorral meg nem lehet manapság korlátlan jogsit csinálni. Ezért is jó, hogy 2 lépésben jutottam el idáig, hiba nélkül ment minden.
Jelenleg 65 ezer egy A1-ről A korlátlanra képzés, a gond az, hogy sok időmet fogja elvenni, jobban szeretek maszekolni vagy sportolni, mint egy ilyen csalingázós tanfolyamra járni. Motorozni úgysem tanítanak meg, az majd a Vez. Tech. Tréning feladata lesz.
Régen nem kellett vezetni órákat venni, volt a rutin ott 1 125 mz pöfögtettünk alapjáraton a rutinpályán.(ez kincstári volt)
A forgalmi viszga már a saját p21-l volt
Ha két évnél régebbi az A1 (vagy A2) jogsid, akkor most is elölről kezdheted a KRESZ-tanfolyamot is, ahogy én is jártam. Itt egy táblázat, hogy hogyan lehet kategóriát lépni:
Ez még abban az időben volt, amikor a Jawa 350 a királykategóriát jelentette gondolom.
Állítólag azért lett 3 kategóriára szétbontva, mert sok volt a baleset a túl erős motorok és a felkészületlen sofőrök miatt. Ez elméletileg indokolt is lenne, bár kötve hiszem, hogy aki 18 évesen hülye és 200 fölött akar száguldozni, az majd 24 évesen megváltozik és felelős, átgondolt motorossá válik.
Bár ahogy a mondás tartja, ha csak egy életet is megmentenek vele, már megérte.
Én azt várom mikor törlik el a "kategória bővítés"-t és kelljen újra és újra a minimum 120-140 ezres tandíjakat kicsengetni, mert érthetetlenül alacsony ez a 65-70 ezres átképzés.
Se Simson, se etz
Meg is látszik
i ez?Robert DeNiro?
Több éves simsonozás, meg az mz etz jawák stb. a nagyok kimaradtak mert jött az autós korszak.
Meg akkor azok voltaka {nagyok}
Egy 600 körüli 1 hengeres légkalapács sokkal hirtelenebb.
A forgalmi viszga már a saját p21-l volt
Állítólag azért lett 3 kategóriára szétbontva, mert sok volt a baleset a túl erős motorok és a felkészületlen sofőrök miatt. Ez elméletileg indokolt is lenne, bár kötve hiszem, hogy aki 18 évesen hülye és 200 fölött akar száguldozni, az majd 24 évesen megváltozik és felelős, átgondolt motorossá válik.
Bár ahogy a mondás tartja, ha csak egy életet is megmentenek vele, már megérte.
Én azt várom mikor törlik el a "kategória bővítés"-t és kelljen újra és újra a minimum 120-140 ezres tandíjakat kicsengetni, mert érthetetlenül alacsony ez a 65-70 ezres átképzés.