Nem,nem
A bímer után egyszerűen nem volt fék a kawán!
Most elkezdhetünk elmélkedni a fékerőről,meg a dugattyúk által szállított folyadék mennyiségéről,de hidd el döbbenetes volt a különbség úgy ,hogy előtte s utána is elvoltam a kawával(amit imádtam)
Értem amit írsz csak így megélni ...........................érdekes!
Úgy van, főleg a rondán esztergált utángyártott dugó esetén.
Másik, hogy elég nagy hézag kell a dugattyú és a henger között, mert ha kicsi akkor nem húzza vissza eléggé, hamar megszorul.
Vagyis csak annyi volt a különbség, hogy az egyiken kisebb erővel kellet a kart húznod.
Persze van összefüggés, mert a tárcsa átmérő, növelése, a nagyobb felületű betétek, nagyobb fékezési teljesítményre képesek, és egyben ezektől lesznek harapósabbak a fékek.
De a fékezési teljesítmény alapból bőven elég. Melegedett el fékem, a CB-m híresen alulméretezett fékével a Hungaroringen, de akkor is csak annyi volt a gond, hogy a DOT4-es olaj megforrt. Évente cserélt DOT5.1-essel soha többet nem volt ilyen.
Szóval az alapján nem lehet megítélni egy féket, hogy milyen erővel kell húzni a csúszáshatár eléréséhez, hanem az érdekesebb, hogy mennyire adagolható, mekkora hőteljesítményt képes elvezetni, melegedéssel hogy változik a kezelhetősége. Ez alapján pedig az új CBR-emnek szarabb a féke a jó kis szinter betét miatt mint az MZ-nek.
Nekem a kereskedő mondta próba előtt, hogy ezen 320as tárcsák vannak brembo azért a parkolóban előbb próbáljam le. Mondom látod mivel jöttem ja ok akkor gyííí...
Egyszer elmentem egy BMW nyílt napra a gyönyörű,fasza GPZ 900R-emmel
Több bímer kipróbálása után az R 1200R lett a kedvencem s azzal mentem megint (elképzelhetetlen laza volt a dolog)
Majd elindultam haza s akkor konstatáltam,hogy az amúgy tökéletes állapotú,kibaszott jó kawámon tulajdonképpen nincs is fék
Persze 20 év volt a két történet között,de a kontraszt irdatlan volt4
Majd másnap ugyanúgy toltam 200+-al mint mindig s meg is álltam,nem öltem meg senkit,stb..........................de akkor is...........
Mondjuk tárcsával nekem nem volt bajom.
Azt a Brembo csinálta, csak a gagyi utángyártott alkatrészekkel lehetett elszúrni.
Illetve a főfékhengert kicseréltem egy kisebb átmérőjű Yamaha robiéra, meg fém fékcsőre és karbon harap ahogy kell.
Van Babettám. A múltkor kiakadt az első fékbowdne azt a kereszteződésben jöttem rá, hogy az amúgy is bulla lassulás még feleződött! Füstölt a csájna kondim talpa de megúsztam.
Feszszabra a legjobb példa az sv1000 vs 650. A 650esen az ülés alatt van elsugva az ezresen viszont az első henger oldalán ahol éri a menetszél, a 650esen jellemzően elpukkan, az ezresen jellemzően nem :D
Mellesleg a drága szar ktm-hez 32000ft a feszszab míg a suzukihoz valahol 60fölött a gyári
A bímer után egyszerűen nem volt fék a kawán!
Most elkezdhetünk elmélkedni a fékerőről,meg a dugattyúk által szállított folyadék mennyiségéről,de hidd el döbbenetes volt a különbség úgy ,hogy előtte s utána is elvoltam a kawával(amit imádtam)
Értem amit írsz csak így megélni ...........................érdekes!
Másik, hogy elég nagy hézag kell a dugattyú és a henger között, mert ha kicsi akkor nem húzza vissza eléggé, hamar megszorul.
Persze van összefüggés, mert a tárcsa átmérő, növelése, a nagyobb felületű betétek, nagyobb fékezési teljesítményre képesek, és egyben ezektől lesznek harapósabbak a fékek.
De a fékezési teljesítmény alapból bőven elég. Melegedett el fékem, a CB-m híresen alulméretezett fékével a Hungaroringen, de akkor is csak annyi volt a gond, hogy a DOT4-es olaj megforrt. Évente cserélt DOT5.1-essel soha többet nem volt ilyen.
Szóval az alapján nem lehet megítélni egy féket, hogy milyen erővel kell húzni a csúszáshatár eléréséhez, hanem az érdekesebb, hogy mennyire adagolható, mekkora hőteljesítményt képes elvezetni, melegedéssel hogy változik a kezelhetősége. Ez alapján pedig az új CBR-emnek szarabb a féke a jó kis szinter betét miatt mint az MZ-nek.
Több bímer kipróbálása után az R 1200R lett a kedvencem s azzal mentem megint (elképzelhetetlen laza volt a dolog)
Majd elindultam haza s akkor konstatáltam,hogy az amúgy tökéletes állapotú,kibaszott jó kawámon tulajdonképpen nincs is fék
Persze 20 év volt a két történet között,de a kontraszt irdatlan volt4
Majd másnap ugyanúgy toltam 200+-al mint mindig s meg is álltam,nem öltem meg senkit,stb..........................de akkor is...........
Azt a Brembo csinálta, csak a gagyi utángyártott alkatrészekkel lehetett elszúrni.
Illetve a főfékhengert kicseréltem egy kisebb átmérőjű Yamaha robiéra, meg fém fékcsőre és karbon harap ahogy kell.
http://indavideo.hu/video/Honda_1
Próbáljátok ki az MZ dobfékét azt rájöttök mi a szar
Mellesleg a drága szar ktm-hez 32000ft a feszszab míg a suzukihoz valahol 60fölött a gyári