Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja hát az tény hogy érdekes, de ez szokás kérdése szerintem.
Nem,nem
A bímer után egyszerűen nem volt fék a kawán!
Most elkezdhetünk elmélkedni a fékerőről,meg a dugattyúk által szállított folyadék mennyiségéről,de hidd el döbbenetes volt a különbség úgy ,hogy előtte s utána is elvoltam a kawával(amit imádtam)
Értem amit írsz csak így megélni ...........................érdekes!
Úgy van, főleg a rondán esztergált utángyártott dugó esetén.
Másik, hogy elég nagy hézag kell a dugattyú és a henger között, mert ha kicsi akkor nem húzza vissza eléggé, hamar megszorul.
Vagyis csak annyi volt a különbség, hogy az egyiken kisebb erővel kellet a kart húznod.
Persze van összefüggés, mert a tárcsa átmérő, növelése, a nagyobb felületű betétek, nagyobb fékezési teljesítményre képesek, és egyben ezektől lesznek harapósabbak a fékek.
De a fékezési teljesítmény alapból bőven elég. Melegedett el fékem, a CB-m híresen alulméretezett fékével a Hungaroringen, de akkor is csak annyi volt a gond, hogy a DOT4-es olaj megforrt. Évente cserélt DOT5.1-essel soha többet nem volt ilyen.

Szóval az alapján nem lehet megítélni egy féket, hogy milyen erővel kell húzni a csúszáshatár eléréséhez, hanem az érdekesebb, hogy mennyire adagolható, mekkora hőteljesítményt képes elvezetni, melegedéssel hogy változik a kezelhetősége. Ez alapján pedig az új CBR-emnek szarabb a féke a jó kis szinter betét miatt mint az MZ-nek.
Nekem a kereskedő mondta próba előtt, hogy ezen 320as tárcsák vannak brembo azért a parkolóban előbb próbáljam le. Mondom látod mivel jöttem ja ok akkor gyííí...
A fékmunkahengerben a dugattyút fel kellett polírozni,hogy ne bassza szét a karmantyút oszt száz év meg egy nap!
Egyszer elmentem egy BMW nyílt napra a gyönyörű,fasza GPZ 900R-emmel
Több bímer kipróbálása után az R 1200R lett a kedvencem s azzal mentem megint (elképzelhetetlen laza volt a dolog)
Majd elindultam haza s akkor konstatáltam,hogy az amúgy tökéletes állapotú,kibaszott jó kawámon tulajdonképpen nincs is fék
Persze 20 év volt a két történet között,de a kontraszt irdatlan volt4
Majd másnap ugyanúgy toltam 200+-al mint mindig s meg is álltam,nem öltem meg senkit,stb..........................de akkor is...........
*karbon betét*
Mondjuk tárcsával nekem nem volt bajom.
Azt a Brembo csinálta, csak a gagyi utángyártott alkatrészekkel lehetett elszúrni.
Illetve a főfékhengert kicseréltem egy kisebb átmérőjű Yamaha robiéra, meg fém fékcsőre és karbon harap ahogy kell.
Ki mondta hogy gyartanak?Veszik a japoktol.
Viszont ha jól fog akkor fog csak egyszer befog.
Van annál szarabb is : az MZ tárcsafék! (Amikor a fékfolyadék csorog mindenünnen a tárcsára, ezzel is "növelve" a motorozás kalandfaktorát...)
Van Babettám. A múltkor kiakadt az első fékbowdne azt a kereszteződésben jöttem rá, hogy az amúgy is bulla lassulás még feleződött! Füstölt a csájna kondim talpa de megúsztam.
Mondjuk az angolok híresek arról,hogy milyen időtálló elektronikát gyártanak!!!
Oszt van az öreg sámánnak három, abból kettő lábon harmadik meg alkatrasz!
Na ezt soha nem értettem, hogy mit össze vergődnek páran az ilyen olyan fékeken.
Próbáljátok ki az MZ dobfékét azt rájöttök mi a szar
A tied nekem nagy szerelem ,egyszer majdnem cseréltem egyet,de a Ninja-m túl szép volt,szegény CBX meg lelakott
Feszszabra a legjobb példa az sv1000 vs 650. A 650esen az ülés alatt van elsugva az ezresen viszont az első henger oldalán ahol éri a menetszél, a 650esen jellemzően elpukkan, az ezresen jellemzően nem :D
Mellesleg a drága szar ktm-hez 32000ft a feszszab míg a suzukihoz valahol 60fölött a gyári
Az akkor hengerfejes
Mert a hűtés kevés,ha arrébb teszed s + radiátor,akkor örök mint a szegénység!
Azt hiszel amit akarsz.
Nekem is eredeti a tárcsa...mondjuk pont emiatt bukott meg műszakin legutóbb, szóval pont cserélni kellett volna...inkább vettem egy másik motort
Ez lemaradt
A csokító bátyja.