igaz nekem azért ilyen kevés mert pár óráért nem baszakodok a napelemes fűtéssel szóval volt pár nap hogy teli volt az akku aztán nem fogyasztottam ki
szóval a 30 helyett lehet jött volna 40 is, de még el is lófasz, majd januártól lehet fűteni rendesebben napról akkor 5-7 órákat is tekeri a légkondit ha süt a nap
Nekem 107kWh, de nem nagyon láttuk a napot ebben a hónapban, viszont még vége.
Alapvetően amikor sütött a nap 21-én lejött 13,5kWh. Érdekesség hogy 1-én még 15kWh jött le egy tiszta napon. Nagyon látszik a nappalok rövidülése a termelésen, de amikor süt a nap, akkor kényelmesen elég ilyenkor is. Amikor meg nem süt akkor vissza kell állni hálózatra. Nem éri meg emiatt akkura költeni.
Jó volna valahogy szintetikus üzemanyagot gyártani a nyári túltermeléssel, és akkor ilyenkor be lehetne indítani róla egy aggregátort aminek a hulladékhőjével még a házat is lehetne fűteni 😁
nekem 45 fokos de még nem kellett takarítani, max a galambszarokat lepöckölni ha túl sok van
mindig rajta héderelnek a dögök, valami tüskés baszt kellene csinálni a tetejére
Kínaiak csinálják. Megvan rá a lehetőség, de én annyira nem hiszek abban hogy ezen keresni fognak.
A másik, hogy minden autónak egyformának kéne lennie ahhoz. Szóval nem nagyon tud ez általánosan szabványossá válni mint a PB palack.
Aztán most derült ki hogy a Tesla Model3 a legtakarékosabb autó, nagyautóként megdöntve a Dacia Spring rekordját. Ami azért vicces, mert ha megnézed hány kiló a Spring, meg hány kiló a Model3...mag aztán hogy hány kiló a többi hasonló autó, akkor megint jól mutatja hogy nincs ennek akkora jelentősége, sokkal inkább hogy melyik gyártó mennyire veszi komolyan a feladatot.
Van itt egy cég aki ilyesmiket csinál.
Redőny a napelemre, meg automata mosó rá.
Csak olyan drágán adják hogy pont nem éri meg senkinek felrakni ezeket, mert a napelem meg olyan olcsó. A por csak néhány százalékot számít. Jön egy eső le is mossa. 30fokos leejtésnél meredekebbnél már öntisztuló a dolog. A jeget is elég jól bírja, ha meg nagy ritkán mégis bebassza, még mindig olcsóbb mint a redőnyrendszer 😅
nekem a december hozott 30kwh áramot eddig
szóval ha a háztartást kellene ellátni csak napelemmel kellene kb 8x ennyi panel ami most van, meg két nagy tesla akku a pincébe
én még mindig a cserélhetős akkus autóban hiszek, de nem a töltőállomáson cserélősnek hanem annak hogy elvan az ember akkora akkuval ami neki napi használatra kell, aztán ha megy a nagymamához 300+km távra akkor egy szervizben alábasznak egy akkora akkut (igaz ehhez az kellene hogy valamiféle egyen akku lenne a kocsik alatt)
aztán az év 350 napjában nem kellene cipeni a nagy akkut ami azért érezhető fogyasztás csökkenés lenne
a francba(állát vakargató) Épp azon agyaltam, hogy csinálok oda kintre egy napelem panel poroló kft-t. NPP Kft néven(kezeit széttáró) Akkor ezt buktam(szemeit körbeforgató)
hát ez túl hosszú ahhoz, hogy végigolvassam de egy valamit mindig elfelejtenek a belsőégésű fanok. Amikor tönkre megy egy autó akkumlátora az nem a kukába megy, hanem felújítás után megint 5-10 évig egy autót fog hajtani. kb. úgy lehet elképzelni mint a cserélhetős szódát. Amíg a tűzelőanyag meg elég és megy a világba szerte szét. (kezeit széttáró)
még a sátras lékhorgászatot is bevállalnám
https://www.google.com/search?...
szóval a 30 helyett lehet jött volna 40 is, de még el is lófasz, majd januártól lehet fűteni rendesebben napról akkor 5-7 órákat is tekeri a légkondit ha süt a nap
Alapvetően amikor sütött a nap 21-én lejött 13,5kWh. Érdekesség hogy 1-én még 15kWh jött le egy tiszta napon. Nagyon látszik a nappalok rövidülése a termelésen, de amikor süt a nap, akkor kényelmesen elég ilyenkor is. Amikor meg nem süt akkor vissza kell állni hálózatra. Nem éri meg emiatt akkura költeni.
Jó volna valahogy szintetikus üzemanyagot gyártani a nyári túltermeléssel, és akkor ilyenkor be lehetne indítani róla egy aggregátort aminek a hulladékhőjével még a házat is lehetne fűteni 😁
https://www.youtube.com/shorts...
mindig rajta héderelnek a dögök, valami tüskés baszt kellene csinálni a tetejére
A másik, hogy minden autónak egyformának kéne lennie ahhoz. Szóval nem nagyon tud ez általánosan szabványossá válni mint a PB palack.
Aztán most derült ki hogy a Tesla Model3 a legtakarékosabb autó, nagyautóként megdöntve a Dacia Spring rekordját. Ami azért vicces, mert ha megnézed hány kiló a Spring, meg hány kiló a Model3...mag aztán hogy hány kiló a többi hasonló autó, akkor megint jól mutatja hogy nincs ennek akkora jelentősége, sokkal inkább hogy melyik gyártó mennyire veszi komolyan a feladatot.
Redőny a napelemre, meg automata mosó rá.
Csak olyan drágán adják hogy pont nem éri meg senkinek felrakni ezeket, mert a napelem meg olyan olcsó. A por csak néhány százalékot számít. Jön egy eső le is mossa. 30fokos leejtésnél meredekebbnél már öntisztuló a dolog. A jeget is elég jól bírja, ha meg nagy ritkán mégis bebassza, még mindig olcsóbb mint a redőnyrendszer 😅
szóval ha a háztartást kellene ellátni csak napelemmel kellene kb 8x ennyi panel ami most van, meg két nagy tesla akku a pincébe
aztán az év 350 napjában nem kellene cipeni a nagy akkut ami azért érezhető fogyasztás csökkenés lenne
http://youtu.be/jhPIKbkhIHA