Ezekből is lehet tanulni. Én mindig próbálom kielemezni mit csináltam volna másképp. És néha ordas hibákkal szembesülök. Egyik ismerős helyszinelt, majd valamelyik nap kifaggatom.
Ezek mind ilyen dolgok. Ezért tartom értelmetlen bűntetésnek egy ember halálát egy rosszul meghozott döntés miatt, de van aki ezekből se tanul. Szerencsére egy csomó dolgot megusztam amit az elején elbagatelizál az ember mert eddig simán ment minden, aztán azokon elgondolkodva egyre több mindent kezd el figyelni és számba venni hogy milyen veszélyei vannak egy sima előzésnek is. De ugyanilyen fontos a saját sávban maradás is adott esetben, nem belátható kanyarokban, bukkanókban.
Ha általában vesszük a balesetet és nem vesszük külön a halálos eseteket, mert azok úgy sem tanulnak már belőle, akkor számít annak, aki nem csak rágóguminak használja a monitort.
Én például tudom, hogy ha valamit csinálnék, bármit, fűrészelnék, ugratok, fát hasogatok, célba lövök és valaki mellettem áll egy kamerával, hogy felveszlek, milyen ügyes vagy, akkor tuti abbahagynám a cselekedetet, mert tuti történik valami, amivel az est fénypontja leszek a youtube-n.
:-)
Ergo megfigyelek és alkalmazom azt, ami elsőnek az eszembe jut. Ne menj gyorsan pl. Ne lődözzétek ki egymás kezéből a pet-palackot flóbert pisztollyal (azt mondjuk megúsztam hála a jó Istennek). A reggeliző kutyától ne akard elvenni a kaját a szájából (ezt nem úsztam meg). A permetezett szőlő nem jó (ezt sem úsztam meg). A sniccer átvágja a körmöt (ezt sem úsztam meg). Bemelegítés nélkül az 500 felülés sérvet okozhat (okozott).
Ezeket a hibákat az okos egyszer követi el, a még okosabb meg egyszer sem. Én sajnos csak okos vagyok.
Igen ez az eset kimondottan a gyorshajtás számlájára irható. Az egy résztvevősöknél szükül a kör. Maximum az út hibája játszhat még be, de a vadbalesetekkel sincs mit tenni. Állitólag az csak azon mulik hogy nem megy arra a vad.
Ilyenkor pár napig benne van az emberekben. Aztán kikopik. Ha megélt élmények társulnak hizzá amiket jóesetben megusztál beépül a rutinba. Nekem ez évek óta a keresztezödések és a dynomen helyzetek előtt a fékkészenlét és a visszalassitás kezelhető sebességre. De aki nem figyelt és kimegy az mindig a másikra fogja és legközelebb se fog másként gondolkodni. Ezt is tapasztalatam elmondásokból amikbe belekeveredtek emberek. Pedig a legtöbbet ezzel az egy dologgal lehetne tenni a besetek elkerülésére, és ha bosszankodik is az ember de nem az elsőbbséghez valo jogot szem elött tartani.
Jó, a városi legendákat azért kerüljük, de abból, hogy egy x tömegű testbe csapódik egy y tömegű "sz" szögben, "t" tapadással bíró gumi-aszfalt relációban, az azért olyan biztonsággal ad egy értéket, hogy a vizsgálat konklúziójához bőven elegendő lesz.
Több hozzáértő szerint- és egyetértek velük egyetlen szabályszegés vagy feltétel hiánya önmagában nem okoz balesetet. Szerintük általában három dolog elbaszása kell a legtöbb esetben egy balesethez. Itt is ha lassaban megy vélhetően elmarad az eset.
Az autós ha nem hajt ki a védett utra szintén elmarad az eset. Illetve ha nem hoz a motoros rossz döntést vélhetően elkerülhető lett volna a kimenetele.
ismerős az az út, mert néhány éve a közelben dolgoztam, a scania szerelőcsarnokot építettük. nem valami trükkös az a szakasz, se fa se bokor nincs arra, lehet verni neki bátran, inkább csak mindketten rosszkor voltak rossz helyen
Állítólag , ha műszaki szakértőre kötelezik a szemlét , egy görbe alátétből kiszámítja a sebességet , a saját balesetemkor említették ! Szerencsémre eltekintettek tóle , mivel nem okoztam másban kárt ! 🤔
Szerintem mindig több oka van egy balesetnek.
Nem, az esetek többségében egynél több oka lehet egy balesetnek. Az emberek nagyobb részében vagy egy nagy adag felelőtlenség, még bennem is. Sajnos soknak végleges, van pár, aki a véglegest választotta volna inkább mint ami jutott. Én amúgy csak- és kizárólag az ártatlanokat tudom sajnálni.
Majd a szakértő az autó oldalirányú elmozdulásából kiszámolja, nekik ez már rutin. Sőt, szerintem a közlekedési helyszínelő ránézésre megmondja, hogy a motor gyorsabban haladt-e a kelleténél, és most nem plusz 10-15 km/h-ról beszélünk.
Nulla ellenállása van. A régi sebességmérőket is egy mágnescsésze által a mágneses tér térítette ki a mostaniak meg sima deprez műszerek amiket szinte hajszálvékony rugók téritenek vissza. Ezért is vannak fenntartásaim a beragadt műszerekkel és az azokból hozott döntésekkel.
Ebben igazad van. És még ott a rossz döntés. Én mint irtam a helyzet, járművek helyzete, sérülések elhelyezkedése az autón feltätelezek egy rosszul meghozott döntést és valószinűleg értelmelen kikerülést gyorsitással fékezés helyett.
Na, hát lehet ezt az alkalmasságot szabályozni is.....mindenre van megoldás, át kell venni és egy alkalmatlanság kipipálva