Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

én a csónakot is mindig felbakoltam, hogy a tréler gumija ne mennyen szarrá. A nyári szezonban is amikor a csónak a vízen volt a tréler meg a kikötőbe mert csónak nélkül is nyomta volna a 150 kg minimum 7 hónapig egy helyben(kezeit széttáró)
Tehát adóoptimalizálásban gondolkodtál, és az a geci hivatal túljárt az eszeden?

:-)

Na de nézzük, gugli, az ELSŐ találat:
https://www.insura.hu/gepjarmu...
Amugy elég gyakran megfordulok a többséghez képest adásvétellel, ugyhogy nem szokott gond lenni. Két hónapja egy motorszállitó futóval szivattak, mert céges volt, a cég közben székhelyet meg nevet változtatott, ami nem lett bejegyezve. Na ezen teljesen megakadtak, egy másik okmányirodda szó nélkül átirta mert volt netjük és a cégkivonatból látszott minden. Ezek meg annyi papirt felirtak hogy hozzak az előző tulaj cégéről hogy egy cetlire nem fért rá. A mai világban nem minden ocsmányirodában van net és hozzáfárás a saját adabázisukhoz. katasztrófa.
Lófaszt.......A gyerek nevére vettünk motort, mint az előzőnél is. Akkor kiderült hogy gondviselőként nekme kell aláirni az adásvételit. Akkor oké volt, most mivel drágább be kell jelenteni a gyámügynél. Amit ha tudok kisebb összeget irunk az adásvételire. Ez az egy napom volt intézni, vagy két hétig biztos hogy nem. Mondtam a banyának is, ha most nem irja át akkor én itt voltam, szóltam de senki nem fog elbaszni még vagy két napot erre a tök egyszerű dologra. A gyerek pénze, félév mulva 18, a gyámügyről fogalma nincs senkinek aztán majd ha ide oda küldözgetnek biztos kell még valami papir. Ugyhogy ha az anyja nem intézi el én biztos nem fogom, majd májusban a gyerek átiratja magának.

Nekem anno 16 évesen motorm volt, 17 évesen autóm és nem kellettek anyámék sehova, nemhogy gyámügy
Olvastad volna el, hogy milyen dokumentumokat kellett volna időben benyújtanod, hol aláírni, nem lett volna baj.
Én speciel mindig olvasok és betartom, egyszer volt baszakodás, de sajnos akkor is nekik volt igazuk...
A lánckenés-tisztítás miatt a hátsó (nincs középsztender) kellett, no meg olajcserénél sem árt.
Az első esetében úgy voltam, hogy a szőnyeg/beton/gumi nekem magas, de abban hiszek, ha sokáig áll egy helyzetben, az nem használ Az autógumit is így ajánlják tárolni, hogy oldalára fektetve, ergo ne egy ponton állítva.
A lánckenéssel úgy vagyok - bár én nem megyek rengeteget - hogy tavasszal kegyetlenül elcsutakolom, esőben akkor haladok, ha útközben elkap, földes úton alapból nem szeretek menni, ha van aszfaltos út is, tehát idényben csak kenem kb. 4-500 km-enként, pontosabban zsírspray-al fújom. Azt most nem tudom milyennel, de láncra kértem, azt adták.
Köcsög okmányiroda meg a magyar bürokrácia megint jól felbaszott, olyan freelaccosan.......
Nálam ez esélytelen. De eddig egyik gumi se panaszkodott a puritán környezet miatt...
Mondjuk én a lánckérdésben is az egyszerűségre törekszem,nincs mosogatás meg lófaszkodás, fujni is akkor fujom amikor eszembejut vagy fényes a lánc, mégis 50 ezer alatt nem kell cserélni. Bár most a ducati azt mondta 36 ezer már sok egy láncnak, de mivel se a beszállitót se a tipust nem tudták megmondani inkább cseréltettem velük, bár még szerintük se volt szar. Viszont egy lánc szakadást mégse merek kockáztatni határon kivül.
azért lehetnek meglepetések egy egyszerű betét cserénél is
majdnem átfordult....
ha ez nem jön ki akkor lehetett volna belehegeszteni egy imbuszkulcsot
vetettem kb 5 percig légkulccsal mire megindult
ettől többet egy csavarral se szívtam még beletörés nélkül
ezt a csavart már nem kell kiszedni többet
Nemrég még azzal kampányoltál hogy te azért fizetsz mert te nem akarsz hozzányúlni,meg nyomod a gombot aztán vigyék csinálják......most meg már egy fékbetét cserén szarrágóskodsz.
Kamionban a textar volt anno a majdnem legolcsóbb így sokat használtam és semmi bajom nem volt velük, mostanában a legaljától 1 fokkal jobbat veszek a kocsikba oszt jónapot, ha szerpentineznék velük nyilván jobbat vennék, de a mostani tempómra még ezek is túl jók. 😆
Nekem az előző bömbiben is ez volt, semmi bajom nem volt vele 30 ekm alatt - ezért vettem most ezt. Volt vagy 2-3 féle olcsóbb fajta, Brembo ugyanennyiért, ATE meg 2x drágábban.
ja és az astra nemhogy elpusztíthatatlan hanem önyógyító is
elkezdett kopogni, kb mint az egyes golf, nézem az olaj szintet, vagyis nézném mert teljesen száraz volt a pálca
volt itthon még 1 liter belevaló olaj beleöntöttem aztán szűk negyedig lett a szint
kopogott még egy ideig de pár nap alatt elmaradt a kopogás
szóval megjavította magát, jó kocsi ez, még szerelő se kell hozzá 😂
kíváncsi vagyok fog-e csikorogni
nekem is textar van az opelben és teljesen fasza, akartam a terepjáróhoz is rendelni textart aztán haver lebeszélt róla mert azt mondja csikorog, valami mást hozott már elfelejtettem a nevét, még a textartól is olcsóbb volt aztán ez állítólag nem csikorog, eddig nem is csikorgott igaz kemény 150km távot mentem vele ebből 50 km 20 centis sárban
Ezek az elméletek kb. fele sztem hülyeség... betony kiszíjja, kemény felület helytt szőnyeg 🤣 hisz a gumi ennél sokkal többet "kap" útközben.
Engem mondjuk nem érint a probléma, van középállvány, háccsó a levegőben, az elsőt meg kb. 20 kg-al nyomja, úgy van kisúlyozva.
A gumiszőnyeggel az a baj, hogy alatta szinte mindig nedvesség van, a puci betony meg kiszárad magától.
A BMW-ben hátsó fékbetétet kellett cserélni. A BMW szerviz 150 eFt-ot mondott rá - ha nem kell tárcsát is cserélni (tárcsával meg se mertem kérdezni) Elmentem a Bárdiba, megvettem a Textar betétet 15 ezerért, egy óra alatt betettem. Na jó, én valamit értek hozzá, eszközeim is vannak.
Az érdekes az, hogyha 70-et mondanak, elviszem hozzájuk - de azért na... Havernak ugyanezt sufni műhely 50-ért csinálta: tele áron a bárdis betét meg 1 féktisztító spray, meg 20e munka - de a haver segghülye az autószereléshez.
ezeket laboratóriumi környezetben lehet bizonyítani aztán kezdődhet a paraszt vakítás
nagyjából a "megérdemled" a "motorod megérdemli" szint
nem fog ártani de gyakorlati haszna ezeknek nincs a való világban.......
Én felemelem elöl-hátul.
Phancba......bonthatom fel.........
A csempe negativ előjellel tendál.....
Valaki modosithatna a kondiciokon hogyha csempén all a motor felig allvanyon mer ugy kevesebb helyet foglal es nincs elso, hogy modosul a gumi degradácioja? 😆
Háát ezekre nem is gondoltam pedig van benne ráció, na pont Kawának nem lényeges ha évente lefut a gumi, de egyébként igen. 😁
Hát nekem a kawa az vason van mert azt kerwsztbe kell forditani a kocsi előtt és csak oldaltámasza van. A garázs meg fütött. A ducati deszkán mert annak a mäsik garázsfélben az akna jutott. Gumi meg egy évnél tovább nincs fent, van amikor a téli állás miatt 8 hónap. A kawa most kevesebbet megy most cserélem a harmadik éves gumit. Ugyhogy ma gumizós nap van. Három motoron csinálom reggel óta
Hat, erre tobb elmelet / magyarazat van.
- Az egyik szerint ha szaraz es hideg betonon all a gumi, a beton szaritja es kemenyiti a gumit az erintkezesi feluleten.
- A szonyegen a gumi nem egy rideg, kemeny feluletre nyomodik, a szonyeg a tomeget jobban elosztja es az segit a lehetseges deformaciot megelozni.
- Ha nem eleg szaraz a helyiseg a motor ala tett szonyeg valamelyest segit a lecsapodo para kordaban tartasaban.

Van, aki odaig megy, hogy felemeli elol-hatul, hogy a gumikra ne egy ponton essen nyomas honapokig.

En gumiszonyegen tartom, de fokepp azert, hogy az olajcsere, fekfolyadek macera, stb. okozta szutykot konnyen fel lehessen takaritani. Ugyanigy, ha nemi sarat hoz be a gumi, 2 perc eltuntetni.

Hogy a fentiek mennyire "tulovatoskodasok" vagy mennyire altudomanyos jelleguek, nem tudom, mindenki dontse el maganak. Nyilvan ha palyanapos motor, akkor lehet van ertelme megemelni, de ha kb. evente vagy ketevente lejarod a gumit, ketlem, hogy egy tel alatt egy relative friss gumi annyit amortizalodna, hogy lenne ertelme a nyomas ellenorzesen kivul tobbet pocsolni vele.
Az miért fontos egy motornak, hogy télen szőnyegen álljon?
Csak mert én a büdös életbe nem tettem alájuk szőnyeget, de ha fontos akkor veszek alá, de akkor nyáron is alatta lesz😆