"Szerintem ket even belul megepitik a ruszkik a kina fele meno gazvezetekeiket,osszekotik a sajat kozponti rendszerukkel es onnan kakukk europanak.
Most azert vannak megszopatva mert az europai piacra szant gazmezoik nincsenek kapcsolatban a tavolkeletiekkel.
Hibadzik egy kicsi szakasz a sziberiai es az europai rendszeruk kozt.Ugy par ezer km.
Ha ez meglesz a budos eletbe nem fognak eladni ide."
Szén csak az olajnál és a gáznál olcsóbb.
Atomnál, és az összes megújulónál sokkal drágább, ezért csak ott használják ahol ez másként nem helyettesíthető.
De azért érdemes megnézni a szén felhasználásának alakulását a németeknél, ahol ugye visszaindították az atomerőművek leállítása után a sok szénerőművet: https://villanyautosok.hu/2021...
A gaz max LNG-ben jon katarbol,ausztraliabol meg az USA-bol.
Szerintem ket even belul megepitik a ruszkik a kina fele meno gazvezetekeiket,osszekotik a sajat kozponti rendszerukkel es onnan kakukk europanak.
Most azert vannak megszopatva mert az europai piacra szant gazmezoik nincsenek kapcsolatban a tavolkeletiekkel.
Hibadzik egy kicsi szakasz a sziberiai es az europai rendszeruk kozt.Ugy par ezer km.
Ha ez meglesz a budos eletbe nem fognak eladni ide.
Max a torokokon keresztul.De annak meg keves a kapacitasa,es rohadtul sebezheto a feketetengeren ukrajna kozelsege miatt.
Ez igaz írták is, a lényeg, hogy a nagy zöld villanyozásban a szénhasználat jelentősen nő és úgy fest jó pár évig nőni is fog a világban. Vissza jön a gáz előbb utóbb bár ahogy azt is írták a szénnek az is az előnye, hogy könnyű és olcsó vele bánni na meg van dögivel.
A cikk amit linkeltem a szénről nagyjából erről szól, a szén felhasználás erősen nő a villanyfogyasztás növekedése miatt főleg kínában illetve térségében, de a németeknél is.
Na jó de a kéribaromtöketlenlaci az elektromos autók nagykövete itt a fórumon,pont úgy ahogy a covid idején az oltások nagykövete volt,aztán azóta már kiderült hogy az állításainak minimum a 80%-a baromság volt,szóval az elektromos autós jövőképét is inkább fenntartásokkal kezelném.
Mivel a szintetikus es egyebb uzemanyagok csak par eve kerultek latoterbe az akkusnak van 10.ev fejlesztesei elonye.
Vard ki.
Egyenlore szar az akkus,tul draga,tul nehez,tul sok ido tolteni es a toltok se szabvanyosak.
Es a tesla 3 is tul feher. 😆
Hol ne legyen szennyezés? Ahol valamit elektromos árammá konvertálok, vagy amibe beleülök? mert az, hogy 1-ból B-be jussak a gyalogláson kívül szinte minden szennyez.
Most is vehetnél hidrogénest, meg szintetikus üzemanyagost, meg tököm tudja mit.
De nem véletlenül nincs az utcákon ilyesmi. Nem tiltja senki, csak épp nem is éri meg.
A tiltás sem úgy szól hogy csak elektromost vehetsz. Vehetsz mást is, csak ne legyen szennyező 😁
Az az alig szennyezés azért sántít, mert az Euro akármennyit azért fúrták meg mert semmi szigorítás nem volt benne, csak annyi hogy a valós használatban történő szennyezést nézték volna, azt meg mint kiderült egyik belsőégésű sem tudja, csak a mérőpadon.
Dehát pont így van.
400V körüli a legtöbb autó akkuja. Most kezdik a 800V-osokat terjeszteni.
Aztán vannak olyan projektek is, ahol a használt autó akkukból csináltak energia tárolókat. A gond ezzel csak az, hogy nincs használt autó akku annyi.
"Szerintem ket even belul megepitik a ruszkik a kina fele meno gazvezetekeiket,osszekotik a sajat kozponti rendszerukkel es onnan kakukk europanak.
Most azert vannak megszopatva mert az europai piacra szant gazmezoik nincsenek kapcsolatban a tavolkeletiekkel.
Hibadzik egy kicsi szakasz a sziberiai es az europai rendszeruk kozt.Ugy par ezer km.
Ha ez meglesz a budos eletbe nem fognak eladni ide."
Gondolom ezért