Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

négyzetméterbe méred az átmérőt? 😆
na hoci ide fel a fotókat hagy lássuk a a dövalt másfeles és a parki nullhetvenötös vezetékeit meg a merevítőbordákra is kíváncsi vagyok ezek szerint neked vannak ilyenek szétborítva nem csak a hasadra ütsz(gondolkodós)
Egyébként valamelyik gépeket szedték szét a jutubon szóval azon ment a csodálkozás, hogy a drága márkás gépek mitől drágák mert kb. ua. mint a parki(fetrengős) De keresgéld meg vannak ilyen szétborítós videók(fetrengős)
Ráadásul, zotyát meg hol érdekli mi van benne? Most ezzel a képtelen hülyeséggel állsz elő mert más már nem jutott eszedbe.
leírja a csávó, hogy több dövalt gépe van mint neked ahány fogad és használja is őket párhuzamba a parkival. Azt írja, hogy a parki neki jobb. Ez a tapasztalat ezzel nagyon nehéz lesz vitatkoznod. Velem még csak tudnál nekem dövalt nem volt még a kezembe. Makita és milvókit próbáltam és nem estem hanyatt egyiktől sem. Nem éreztem benne azt a pluszt ami miatt annyival többe kell kerülni mint egy parkinak(kezeit széttáró)
Ártól függően max. 6 hónapig és ritka, hogy ilyen hamar a gyenge alkatrész is megmakkan legfeljebb a szerelési hibák derülnek ki na meg sokan alig mennek a járművükkel évente 4-5000-nél többet.
Azt tudod, ugye, hogy ez nem ingyen van? Bele van téve az új árába, garanciatartalék a neve. És nyilván cserélik, mert javíthatatlan, ugyanis eccerhasználatos bóvlinak van tervezve és gyártva.
Gondolj már bele, mi előállítási értéke lehet egy ilyen parki flexnek: gyártás, szállítás, árrések, ÁFA, és így kerül 25-be 😅
értelek de ha márka szerviz végez ilyen cserét az autón akkor mind1, hogy kicserélte vagy elkummantotta a cserét az ebből adódó későbbi károkért a felelősség az övé.(kezeit széttáró)
Szedtél már szét ilyesmit? Becsapós, mert mind csavarbehajtónak láccik, nyele van, a tokmány forog, átlag lúzer meg azt hiszi, hogy ő a parkival ugyanolyat vett, mint a döwalt, csak mivel ő okosabb, olcsóbban 😅
Szóval ahol az egyikben 0,75 m2 vezeték van, ott a másikban 1,5 m2, meg 1 mm merevítő borda kontra 5 mm, meg sorolhatnám vég nélkül. Az egyik egy olcsó kínai, a másik meg egy minőségi termék.
... aztán persze itt is (mint mindenütt) a felhasználó igényessége (meg a buxája) dönti el, melyiket veszi le a polcról. Pl. pipi ezé vesz parkit 😅
volt jó néhány hajeszem(kezeit széttáró) 150 ezrenként cseréltettem mindbe a vezérlést tokkal-vonóval. Én így vagyok nyugodt. Egy szíjszakadás csinál akkora kárt egy idősebb autónál, hogy már nem is éri meg rendbe rakni. Vagyis gtk. Akkor már inkább jobb odafigyelni(kezeit széttáró)
Írtam: ki hogy él, úgy ítél. És ha ezt azzal színezed, hogy megbízható, vagy legalábbis megbízhatóan ellenőrizhető helyről vásárolsz, akkor csökkenthető a kockázat - ha nem is nullázható le - olyan szintre, ami elfogadható.

Kíváncsi lennék, hogy mit szövegelnél akkor, ha egy megfelelően karbantartott autó vásárlása esetén ez a kőkorszakbeli felfogástól hajtva belefutnál egy olyanba, ahol vagy trógerságból, vagy egy rossz szériából származó alkatrészt építenek be, és attól hibásodna meg az autód, míg a vásárláskor benne lévő még bírná az előírt szervizintervallumig. Vagyis bírta volna.
nálad 60 ezer km az asztmával kb. 15 év(gondolkodós)
Itt nem te voltál a hülye(kezeit széttáró) Hanem az aki neked kölcsönadta a gépet (fetrengős)
Inkább az asszonyt adom kölcsön mint bármelyik parkimat 😅
Hát én meg úgy vagyok vele, hogy ha veszek használtan egy autót leszarom ki mit mond(kezeit széttáró) Volt olyan haver aki a fasza fiat típoját mutogatta büszkén 2 hónap múlva meg lehervadt a mosoly az arcáról amikor odalett a vezérlés. (kezeit széttáró)
Szóval én a vezérléscserével kezdek de nem csak szíj hanem az összes görgő ami velejárója. Aztán az olajak meg még a fagyálló is, mint ahogy lentebb írtam. Nekem ez az autó null pontja(kezeit széttáró) Tudom, hogy mikor lettek ezek megcsinálva az autón. Aztán a napellenzőm belső felére fel van írva mikor kell motor, váltó és diffi olajat cserélni és vezérléscsere napja mikor jön el. Minden cserénél felírom az óraállást és a dátumot. (nem túl bonyolúlt olajat 15 ezrenként szoktam akkor átfutom a többit mi mikor lesz aktuális(kezeit széttáró) Bár most per.pill más a helyzet mert a lehúzós garis szervizeket nyomom még 3 évig(kezeit széttáró)
Reménytelen eset vagy, ezért most bele se kezdek... 😁
A mindig elromló szar béjemvében 230-nál még az eredeti vízpumpa van. Meg persze láncos, az is eredeti ugye 😃
Hát biztos nagyon sírnánk is a végén 😅 Na mind1 frílac ugy csinálja ahogy akarja azt előbb-utóbb folytatja a te drámádat tovább... 😅
Nem érdekes, csak francia 😄 Tévecc, a szíjnak pont ugyanakkora terhelése van, sőt igazából a lánchajtás vesztesége még növeli is.
Mondom, francia 🙁
Például márkaszerviz nyilvántartása, vagy a jobb autók elektronikus szervizkönyve.

Ne mond, hogy hamisítható, mert igen, de ha eleve így nézed, akkor viszont átverhetnek akkor is, amikor vétel után odaviszed, hogy végezzék az ilyenkor "szokásos" cseréket.
Azt se, hogy haverhoz viszed és ott állsz a háta mögött a csere alatt.
Meg kell nézni, milyen a szakadás. mert nem biztos, hogy szíjszakadás volt az oka, lehet, az már csak következmény. Ha repedezett, akkor igen, de ha hosszában szálasan szakadt, akkor lehet, a veztengely akadt meg, a főtengó meg forog ugye, olyankor az új szíj is elszakad. Himbatörés csinál ilyesmit legtöbbx.
Mi nálad a megfelelő dokumentáció?
Az én megbízható szerelőm a Hiace karbantartásánál mondta, hogy csak szíjat cserél, mutatta a gyárit olyan 80-90 ezernél, hogy hibátlan (igaz, én nem is rúgom egyik eszközömet sem), és nem cserél vízpumpát, mert Hiacén még soha nem kellett neki, a görgő meg olyan, hogy SOHA nem úgy romlik el, hogy menet közben pakk és vége, hanem annak füllel halható előzményei vannak...
És 143 ezernél - én hülye - úgy adtam el, hogy gyári féktárcsa, fékbetét, feszítők, kuplung, csak szíj volt cserélve egyszer.
Nem, nem basztam ki a vevővel, az autómat a katonatársam építési vállalkozónak adtam el, naponta-hetente látom, ültem benne, a haverral néha együtt bizniszelünk, és a megbolondult riasztón kívül semmi baja azóta.
Igaz, ez még békebeli 2000-es évjárat volt.
nekem ilyen 50-60 ezrenként kell cserélni az astrában mert valami mindig kihal benne ennyi idő alatt, vagy a vízpumpa vagy a feszítő kezd el visnyogni
ennyi idő alatt a használt szíj szinte ugyanúgy néz ki mint az új, a húzott felén a vorda sarka kicsit gömbölyűbb mint a másik felén aztán ennyi a különbség
legutóbb szerviz cserélte mert nem vollt időm rá az kicserélte a szimeringeket is mert állt az olajban a szíj aztán kb semmi baja sem volt
akkor is a vízpumpa kerepelt
van itthon 2 garnitúra használt szíj is ha valakinek kell vigye mert ezek még örök életre vannk tervezve 😁
a hülyeség miatt is kellhet
pl kölcsön kértem egy lidl fűkaszát mert derékig ért hátul az akác susnyó
hozza az ember, a kés van rajta, azt mondja így használja amióta megvette mert a damil drága, meg ez a kés mindent visz
elkezdem vágni a bozótot vitte is szépen aztán az egyik elvágott törzsről lefordult egy jó nagy csomag rőzse, aztán letörte a védőburkolatot
miután letörte már láttam hogy rajta van az hogy késsel használva a gépet le kell venni 😆
na ilyen esetben jó dolog hogy tudsz venni hozzá alkatrészt mert ez nem garanciális probléma, a hülyeségre max biztosítás van garancia nincs
De ennek ellenére nem mentegetem magam mert tényleg az én faszságom volt, hogy nem cseréltettem le a vezérlést, 1.5 éve vettem a kocsit így volt rá időm bőven.
Nem feltétlen mert pl. kollégám épp tegnap mondta, hogy a g astrájában vezláncot cseréltek, de rá 10000 km-re megint bontani kellett fagyálló folyás miatt a motort és a szerelő mutatta neki, hogy az új vezlánc annyira megnyúlt, hogybérdemes lenne megint cserélni, sikerült belenyúlni egy rossz gyártmányba vagy szériába, a psa benzines motoroknál is van ma is olyan gond, hogy a vezszíjat megeszi az olaj 60000 alatt és tönkrevágja a motort pedig 160000 a csere intervallum.
9hz, lehet, hogy hajt mást is igazából nem láttam még csak a fényképet küldte el a szerviz a szakadt szíjról és a görgőről, de majd hétfőn beszélek velük vagy be is nézek. A motorkód elvileg a környezetvédelmi besorolás miatt más, de a bontók szerint maga a motor gyakorlatilag ugyanaz.
Én amikor vetem Caddyit rajta volt hogy mikor volt komplett szíj csere 😐️ amugy 180.000 km-rel vetem .
Na mondom még belefér számításom szerint simán 60.000 km
Na mondom bejelentem a szervizbe eljött az idő cserére . Erre az a nyüves kis szíj ( 1.4 benzin 16 szelep ,két szíjas ) 236.000-nél nem lefogazódót 😭 nem volt vissza szervizbejelentésből 10 nap ..........................mondom ez világi .
Na most meglett állapítva hogy tényleg történ csere rajta és mindent ki is cseréltek kivéve kis szíjat mert gyanús hogy ott elfogyott a szakértelem 😖 ez egy nagyon szomorú történet ........................ha filmet csinálnánk belőle a dráma kategóriába lehetne meg nézni
En naiv, amikor megbizhato embertol veszek autot? Inkabb rad mondanam, hogy remeket latsz. Igaz, ki hogy el, ugy itel. Nekem nem celom az emberek atkurasa, leht, ezert is kapomvissza en is ezt.
A velemenyem em jelenti azt, hogy nind olyan, aki hazudik, csak olyantolnem veszek autot meg jellemzoen semmit, es igen, az sem lehetetlen, hogy minden joszandek eseten is hibas alkatresz miatt romlik el a jargany.