Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ramaty kadét volt az első motorkám 6300ért a ferrovilból (mutter ott dolgozott) amiből hűtőházi nyári melóval megkerestem 3ezret. Egy ezressel olcsóbb volt mint a vasműszakiban.
geráppá!!!!!!!!!!!!!!!
Aztán amikor megunta tologatni, akkor lett a kék NS 51es simson. Az nagyon bevált.
Nekem jóval gyengébb jutott elsőre. Anyámnak volt egy ilyen komárja.
Az ám. Első motoros élményem 11évesen egy 250es jawa volt a valamikori cseszkóknál. 4,5 voltos batrival indítottuk mert nem volt benne akku. Elsőre ment, igaz akkor is nyúlánk voltam már így leért a patám. 😊
Most visszagondoltam, (jó messzire) anno Szimó, és utána MZ - ETZ mekkora királyság volt.
Az én motorom is leszólták már páran, de nekem nagyon megfelel. Ja és nem is kívánok jobbat.
Ez a beszéd. Valahogy így kellene Sok mindenkinek, sok mindenhez hozzá állni. 👍️
Ugye, hogy ugye. Nekem mindig szarjaim voltak és lesznek, de legalább rohadtul elégedett vagyok velük. 🤗
Na meg úgy gyakorlatilag mindennel. 😇
Amire azt mondják hogy szar, az is jó valakinek. És ugyanez fordítva is igaz. 🤣
Szia Druszám! Szombaton egy laza lődörgés ebéd után?
Ráfingok az új hodda ülésére. 😁
Amit tud a motor,ahhoz elég a segédberendezés.Könnyed krúzolás,némi kanyargás,semmi sietés.
Hamar kimotoroztam,de visszagondolva újrakezdéshez jó volt.
Most akkor minden motor szar, vagy minden motor jó? 😋
Hát,köszi,megnyugodtam hogy nem kell vennem bulldogot.
Akkor olyan mint egy átlagos japán motor 😅😂
Főképp az, igen. Cirkálóba való blokk annak minden "hátrányával", egyszerűen nem illik a kasztniba. Vagy neked kell herélt lóhoz hasonló vérmérsékletűnek lenni. 63 ló, 250 kiló, magas súlyponttal. Megvan a maga szűk rajongótábora, de Zaporozsec fanklub is van, ugyebár.

Ezeken felül a futóműre is simán rá lehet szórni pár százast. Egy Öhlins gátló 1000-1200 euró, progresszív rugó + gold valve még 2-300 ercsi. A fék tűrhető, de elbírna egy jobb munkahengert és normálisabb betéteket.
Mibaj a bulldoggal?
Már azon kívül hogy egy csopper v2 hajtja.
Ami a BT1100 Bulldogon van, az egy jó szerkezet. Kár, hogy a vas többi része nem annyira az :D
Biztosan van jó bowdenes is csak szarnak rá a gyártók, hogy megcsinálják precízen, szar helyen van a fogáspont, fityeg a kar összevissza, nem állítható… a hidros általában sokkal precízebb.
Pedig könnyebb a hidraulikus kuplung.
Egész egyszerűen a legjobb bowdennek is nagyobb a súrlódása mint a hidraulikának.
Plusz a hidraulikánál egyből az áttételezés is megvan, nem kell mindenféle szerkezet bele, közvetlenül is tudja nyomni a kiemelőt.
Mondjuk bowdenessel sem volt még bajom, de a mai hópihe társadalomban azon is megsértődnek hogy a féket erősen kell húzni két ujjal is, ha erősen akar fékezni 🤣 MZ dobféknél meg izomból kellett teljes marokkal, de emelte is a hátulját 😁
Mert tömítésboltba vegyél.
Van minden féle anyagból. Pl. vitonból is, azok bírják.

Régen még nem volt ekkora választék, de legalább olcsó fos volt minden. Akkor azt csináltuk hogy vettünk mindegyikből 10-et, beledobtuk abba a folyadékba amiben használni akartuk, és amelyik másnapra még egyben volt, azt használtuk 😁
mi a 30-40 bar rendszerekbe is már csináltattunk poliuretánból karmantyút is meg minden egyebet
nagyon húzós árak vannak
Az a baj, már a minden csapágyboltban kapható O-gyűrűk is olyan szarok, nem bírnak sokat, biztos kínai fos 1 centért. Jobb spec. bótban venni, leginkább netről, olyantól, aki mindenféle hidraulika-pneumatika tömítést forgalmaz, valami márkásat. Igaz, nem 200 lesz, hanem 600 😀 de biztosan tartósabb.
300 bar-os levegő pumpámba 5 használat után cserélni kell a kínait, szétmorzsolódik ☹️ pedig tükrös felületen fut. Nem nagy kaland, meg nem is pénz, de akkor is bosszantó, hogy állandóan szarakodni kell vele - pont, mikor pumpálnék 😡
Olyan ez, mint a hidrotőkés szelepmozgatás. Nincs vele dolog, önbeálló, csendes. Cserébe nyilván nem olcsó.
Ugyanakkor tökre lehet élni nélküle.
Csak jó bowdenest.