Az ismeretségi körben is volt ilyen akinek fél évig tartott a történet. Volt olyan is, hogy a már 2 éve lerendezett, határidőre befizetett büntetés miatt állandóan kiszedték a határon a barátomat. Minden útra hozta magával a papírokat, de mindig pirosan villogott a személyije a gépben. Aztán egyszer meguntuk leordítottuk a horvát határőr nénit és szóltunk a magyar félnek is, hogy jöjjön mert most mindenkit megbaszunk. A magyar rendőrnek elmondtuk, hogy mi a gond, oda lett adva minden papír és, hogy 2 éve ez megy, most hívunk ügyvédet és feljelentjük a horvát rendőrséget, ok nélkül anyjukat baszogassák.
Nos a magyar rendőr zászlóssal odamentünk, az elmagyarázta a láthatóan unott nőnek, hogy mi az ábra és addig el nem mozdultunk onnan, amíg a nő ki nem szedte a rendszerből az elévült ügyet. Ez egy óránkba került, de megérte.
Igen Horvátország nagyon jó, de a rendszerük még tényleg balkáni.
😊
Összekötötték az EU-s informatikai rendszert a horvátokkal is. Címedre kiküldik a büntetést.
Jó tudni, hogy az EU és az EGT tagállamok (nem mindegyik EU tag!) már osztoznak az adatokon.
Ebben a közösségi rendszerben bárhol csinálsz bármi törvénybe ütközőt, megtalálnak.
Az a helyzet, hogy, ha igazán motorozni menne az ember a balkánra és horvátországba akkor időjárástól függően március-pünkösd és szeptember-október vége között lehet igazán csapatni. Közte teltház van, lakókocsik, lakóbuszok, stb.
E között csak túrázás nyugodtan és lassan.
Na ezekre jelzett a tomtom de gondoltam nem trafi mert rengeteg van belőle és jellemzően gyalogátkelőknél.
Amúgy nekem anno majdnem fél év volt mire küldték a levelet hogy a rendszámot gyorshajtáson kapták és válaszoljak ki volt a motorral. Aztán még pár hónap mire jött a csekk.
Karlobagnál, ha felmész a Cuba Urus kilátóba, utána mész tovább a 25-úton, van egy hosszú falu Brusane. A település elején/végén a villanyoszlopokra felszerelt kamerát találsz. De ezek csak térfigyelők.
Undorito volt ahogy a határőr reagált amikor kiderült hogy tartozásom van. Flegma volt, aztán kiderült hogy a legnagyobb baj az volt hogy nem tudott játszani a telefonon.
A timmelsjoch-on bármikor mentem kurvajót lehetett menni,az ötztaller strasset még meg kéne csinálnom özönvíz nélkül,a maltatal alsó része is jó csapatós,bár ott vannak lámpák oda-vissza.
minden fő völgyekkel merőleges út ami felvisz valamennyire magasra kanyargós.
Rengeteg a kisvárosok közti 4-10 km-es hirtelen szerpentin.
Ami túlzsúfolt nyáron az a főutak és a nagyvárosok aglomerációja.
Ott van a köflach-judenburg szakasz,vagy a vorau környéki fehér 4 számjegyesek.nincs messze a magyar határtol kisfalus sok a néptelen út emlékeim szerint.
Tervben van egy ilyen határ menti gyors kétnapos.
Meg a mejzi féle kétnapos glocner.Hátha nagyon fáj ennyit menni. 😂
Össze lehet rakni zsúfolt utak nélkül is,és mire odaér az ember késő lesz,elhúztak a turik.
Gondolom sok volt a panasz rájuk, mert a barátom és én már magyarul és horvátul is megkaptuk. Lefordítattam a horvát nyelvűt és összehasonlítottuk a magyarral, ugyanaz állt benne.
De most már nincs határ ellenőrzés. 😁
Plusz egy érdekesség.
Horvátországban 300 db ilyen traffipaxokat telepítettek kisvárosokba, falvakba.
Jellemző módon buszmegállók mellé, lakott terület előjelző tábla után, és lakott terület vége tábla elé, 3-4 méter magas rudakra szerelik fel.
Amikor beérsz egy faluba nézz felfelé és keresd.
Pont így jártam de én nem kaptam képet, 70-es tábla, 128 amit lekerekítettek 121-re azthiszem. Nekem egy értelmezhetetlen levelet küldtek, próbáltuk lefordíttatni szerbiai magyarral. Kaptam egy üres csekket és egyet ami ki volt töltve. Befizettem azt ami ki volt töltve és azt hittem ennyi. Aztán amikor mentem következőre, határon nem engedtek tovább. Szotyiék segítettek ki pénzzel. Nekem 7000kuna lett az a gyorshajtás.
Tetves gecik ezek is. Bunkó fasz egy nép a horvát, vagyis inkább csak az északabbi tájakon mert lent délen ezerszer jobb fejek.
Apropó büntetés.
Hét éve járok külföldre motorozni és tavalyig megúsztam büntetések nélkül. Pedig, hát legyünk őszinték, ki nem csapatja Horvátországban, vagy Szlovákiában, az arra alkalmas utakon. Azokból meg elég sok van arrafelé.
Tavaly az egyik horvátországi túrán húztuk neki rendesen és Crikvenica után a 8 - as úton (sehol senki egy kisebb emelkedő, kihalt terület, balra hegyoldal, jobbra a tenger és egy 60 -as tábla után nem sokkal a lakott terület végét jelző tábla) egy buszmegállóban állt egy ezüst színű Audi, betolatva a sövényre. Ahogy elvillantunk mellette még egy pillanatra ösztönösen rányúltam a fékre és oda is néztem de nem láttam semmi különöset. Haza érkezésünk után 1 héttel az egyik barátom kapott egy csekket mert 137 -tel mérték be. Abszolút beazonosítható volt a fotók alapján a hely. Ott mértek az Audiból. Én csodálkoztam mert nekem nem jött semmi, pedig együtt voltunk stb. Aztán nekem is megérkezett. 60 -as táblánál 167 km/h, úgy, hogy virított a féklámpa a fotón. 😄 Az volt a gond a gyorshajtáson kívül, hogy ez még lakott területen belül történt sajnos.
A levélben az állt, hogy 5000-25000 Kunáig büntethetnek, de, ha 8 napon belül elismerem és befizetem akkor lefelé kerekítenek: alapból 10%-ban pontatlan a műszer, plusz elengedik a felét a büntetésnek, de az államigazgatási költséget állni kell. Összességében átszámolva 207.000 Ft-ot kellett befizetnem. Úgy fogtam fel, hogy az elmúlt 7 évért kaptam.
Pár infot kaptam, hogy milyen autókra kell idéntől figyelni a krobótoknál:
Autópályákon:
- Ford Focus, kombi megkülönböztetett jelzéssel (fényhíd a tetőn) és kamerával ellátott, matricázott klasszikus megjelenésű járőrautók.
- BMW 3 330i sedan típusú, mobil kéklámpával és kamerával felszerelt fekete és/vagy ezüst civil járőrautók.
Főutakon:
- Audi A3-A4 20 Tfsi sedan típusú fekete és/vagy ezüst mobil kéklámpás, kamerával felszerelt civil járőrautók.
A kamera és ami egyben sebességmérő eszköz, igen kicsi alig észrevehető. Elöl-hátul felszerelt és hátrafelé is mér. Az első a műszerfalra van szerelve a hátsó random helyre, kalaptartó sarkai, közepe, hátsó szélvédő sarkai.
A mérőműszer/kamera típusa: GATSO RS-GS 11. Ez egy kis méretű de nagyon hatékony cucc, fix dobozokba is szerelhető mobilizálható kamera.
Ilyet használnak az angolok a németek is és egyre elterjettebb lesz.
Plusz a horvátok előszerettel használják még a kézi lézeres mérőt is.
Egy helyi ismerősöm aki arrafelé valamennyire bennfentes azt mondta, hogy lakott területen belül és a tábláig be kell tartani a km korlátozást. Lakott területen kívül azt csinálsz amit akarsz, csak az útközbeni 60-as korlátozásokat figyelni kell. Aki ismeri, a 8 -as úton több szakaszon is kint van a "motoros szerpentin" tábla (Senj és Karlobag között pl.), ott csak a korlátozott szakaszokon mérnek, máshol nem.
Összességében korrektek voltak, lefelé kerekítenek és adott szakaszokon azt csinálsz amit akarsz, hiszen nem érdekük elvenni a kedvedet hogy oda járj és ott költsd el az Euróidat.
A kilátás nagyon jó,egy hétvége alatt megvan de lihegős,Az odautat le lehet szervezni egy mariazell,wildalpen,turacher strasse,a fapatkányos nockalmal.
Hazafele meg a 69-es lavamünd után.
Bár ez így olyan sűrű hogy ha leves lenne megállna benne a kanál.
A lényeg hogy delután 4 fele már csitul a turi invázió.
Amúgy ha jól tippelek a balkán is kezd kurvára túlzsúfolt lenni. 🤔
Ez igaz, de ha már hire van akkor valamiért csak lett. Igaz, először én is azt hittem hogy az a sláger, de aztán az idők során ha jössz mész rájönni hogy vannak szebbek jobbak. De kár kihagyni. Lehetőleg kisforgalmú időszakban feljutni na meg jó időben. Akkor nem elvesztegetett dolog
Fene tudja. Háromszor voltam fenn, egyszer tudtam tiszta időben egyszer meg szar esősben, na az nem volt jó. A másik kettő fasza volt. Át szoktunk menni a másik oldalra, ott parádés az út.
Nem kell oda terepgumi, elkezdett oda is begyűrűzni a fejlődés. Mindenhova aszfaltutat csinálnak.
Ahol le tudod rakni az emberkét a guglimapszon ott biztosan aszfalt van, ahova nem, ott szinte biztosan murva.
Azt kell megtanulni hogy a szemetet nem veszed észre, nem tudom, hogy meg fogjuk e élni hogy ne szemeteljenek. Ezen kell átnézni és a nagyvárosokat próbálni elkerülni mert embertelen körülmények lehetnek, rohadt kukaszag és ott árulják a kaját.
Nagyon szép helyekre lehet menni, szinte turisták nélkül, bemehetsz bárhova, nem kérnek belépőt. Megmaradt még az az érzés hogy te fedezed fel.
Montenegro is elesett az én szememben(a frekventált helyek). Mindenhova autópálya minőségű út épült, sok helyen és többször jegyet kell venni. Barátnőm nem volt még Kotorban, mondom sétáljunk fel a várba. Aha 8euro/fő a belépő hát a kurva anyátokat. Úgy hogy előtte fentről megnéztük az egész öblöt ingyen… Lovcen kilátóba is jegyet szednek, előtte pedig a parkba belépéskor is jegyet szednek. Amikor voltam 2014-bel itthon még azt se tudta az átlag ember merre van Montenegro, zergebaszta ösvényeken motoroztunk, alig fért el egy autó meg a motor, na itt most 3sáv széles utal lettek.
De csak BMW-vel lehet oda felmenni, mert csak az elég jó hozzá 😁
Az meg senkit ne zavarjon hogy a Jawa350-el, meg a Trabanttal is voltunk ott. (1-esben minden felmegy) Igaz akkor még nem volt olyan zsúfolt, főleg nyáron, mert a téli időszak volt a szezon.
Sőt, fejtem ezt ki úgy. Ha felteszed a kérdést a motorosoknak hogy mondjanak egy túracélpontot, azonnal a glocknert mondja. Semmi mást nem tudnak. Talán a stelvio még ilyen. Pedig dugig van az alpok, balkán ilyen helyekkel.
Csaló vagyok mert nem voltam fent, de nem is fogok felmenni soha. Az egy tipikus hely. Egy tipikusan szar hely az emberek miatt. Mindenki oda kell menjen mert ha voltál már ott akkor egy igazi hős túramotoros vagy.
Undorodom az ilyen helyektől.
Nos a magyar rendőr zászlóssal odamentünk, az elmagyarázta a láthatóan unott nőnek, hogy mi az ábra és addig el nem mozdultunk onnan, amíg a nő ki nem szedte a rendszerből az elévült ügyet. Ez egy óránkba került, de megérte.
Igen Horvátország nagyon jó, de a rendszerük még tényleg balkáni.
😊