Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Érdekes ez a gondokodás mód. Rengetegszer találkozom vele a napelemes őrület kapcsán. Egyfajta laikussággal mindenképp párosul és addig jut el a tudatig a szajkózott marketing, hogy ingyenenergia. Na ehhez képest rengetegen (csak a szűk környezetből saját tapasztalat) mert van pénzük tehát ingyen lesz, az addigi 12 ezer forintos villanyszámlájukhoz mérten elkezdenek milliókért ingyen napelemet felrakatni huszonkilowattos nagyságrendben. Mert ingyen van. Aztán nagynehezen megértik, hogy a felesleget majd mire használja, hát vesz villanykazánt mert fűtés ingyen lesz, de rájön az első télen hogy már decemberben nincs több plusz energia. A másik banda meg elkezd mindenféle energiapazarlásba, és mindenféle elektromos kütyüt veszegetni, mert hát lett egy rahedli ingyen energia és az jó. Ha más nem csináltat egy medencét és elfűti a felesleget. Szóval azt látom hogy az eddigi normális fogyasztású háztartások elkezdettek ordenáré módon energiapazarlóvá válni, aki villanyautó töltésre használja az még az értelmesebbek közé tartozik, de bárhogy számolsz, nincs ingyen még más összehasonlítási alapokat keresve se. Gazdaságossági szempontok szerint igazad van, ha az egyébként is tervezett megvalósitásokat erre optimalizálod akkor kevesebb kiadással párosul a beruházás. Az ingatlan értékének növelése is csak akkor realizálható ha el akarod adni, egyébként csak egy elméleti szám az is. Tehát a zsebedben nincs több tőle.
a lényeg az, hogy lemaradtál és kimaradtál. A mostani bekerülési árakhoz képest tulajdonképen nekem már ez az egész rég meg is térült(puszit küldő) Abban igazad van lehet,hogy már nem ingyen van, hanem ezek a befektetéseim termőre fordultak és hasznot hoznak amíg a te elhibázott döntésed a saját háztartásodban meg nem 😂 A házam tetejének felpanelozásával többel növeltem meg az ingatlanom értékét, mint amennyit befektettem rá(kezeit széttáró)
"mert igazából nincs rossz válasz (legalább is sütő olajhoz és autógumihoz senki nem ragaszkodott még"

...mert nincs amerikai olvtársunk. Márpedig az autógumi és a dízel kocsiba való olaj nagy dili odaát :D
Megint hosszan irsz valami faszságot amit nem vagyok hajlandó végig bogarászni zűrös okfejtésed okán. Ha szerinted ingyen van legyen, de biztos hogy nincs ingyen, aztán később ha a szaldó kivezetésre kerül vigyoroghatsz mert akkor még fizetned is kell az ingyen mellé.
Azért mert a műtét sem segített megtanulni gondolkodni(fetrengős) Valószínűleg mert nem a haj alatt műtöttek oda azért még lenne egy köröd 😆 Ini azért gondolja, hogy nincs az áram ingyen mert ki kellett fizetni a beruházás költségét, hogy azok a fekete szarok beborítsák a háztetőt(kezeit széttáró) Nagyon el kell tudni dönteni mit hasonlítunk mihez ugye(kezeit széttáró)Nos nekem a napelem rendszer össz költsége 3,2 misi volt. Ebből a ti adótokból ami az államnak ugye soha nem térül meg, ahogy sanya levezette visszatérítettek 1,6-ot. Tehát nekem ez a beruházás 1,6 misibe van. Abban az időben a havi villanyszámlám 23 ezer ft volt vagyis évente 280 ezer.(dollárjeles) Ez még elektromos autó előtt. Szóval nekem a napelem megtérülési ideje 1,6m/280e= 5,7 év amiből már kettő letelt(óranézegetős) Hogy 24-től kibaxnak e velünk a szaladóval az még a jövő zenéje nem egyértelmű a törvény. Tételezzük fel, hogy nem akkor még 3,7 év kell, hogy ingyen legyen a berendezés(kezeit széttáró) A vellanyautó az megint más tészta, mert az csak egy fogyasztó a sok közül a háztartásban. Ott a megtérülés az üzemanyag fogyasztáson alapszik. Kizárólag az előd autóhoz lehet bázist vonatkoztatni, hisz 30 éves isuzu motoros 3 hengeres opel korzához amelyik elketyeg 3,5 literrel ahhoz nem mert nem olyat váltott a dákó, tehát a kiadásaim egy 8 litert fogyasztó tojota auriszra vonatkozhat. 1,2 éve van meg a nejnek a kisautó. Az akkor az üzemanyagok ára lehetett kb. 300 ft azzal lehetett megtérülést Számolni(kezeit széttáró) Na ez most borult, mert közben változtak az árak így minél magasabb az üzemanyag ár annál korábbi a megtérülés és ez igaz az áram tekintetében is. Szóval a napelemnek az áramfogyasztáshoz kell térülni az autónak meg az üzemanyaghoz. Ez az alaptézis. Aztán itt még sok összetevős a történet amibe bele sem bonyolódtunk. Lehetne itt havonta számításokat végezni, mert annyira változóak az árak, hogy nem, hogy 5 évre de 2 hónapra sem lehet előre megtérülést számolni a jelenlegi környezetben. Az előd autó 8 literje az akkor mennyibe került? Az az összeg milyen vásárlóértéket képviselt abban a pillanatban, most mit képviselne? Hány big meket vettem volna akkor 8 liter benzin árán és mennyit vennék most? Aztán napelemről mint befektetésről is beszélhetnénk. a 2 évvel ezelőtt 1,6 milla meg most 1,6 milla ami jelen pillanatban egy versenybringa ára hová tegyük a lécet? Ma mennyiért telepítenék ki nekem azt a rendszert ami 2 éve 1,6 volt? Az volt az előzetes várakozás, hogy a szaladó eltörlésének hírére majd meredeken beesnek ezek a napelem és komplett rendszer árak. Na ehhez képest az történt, hogy egy olyan rendszer ami nekem van 1,6 millába jelenleg 5 milla alatt hozzá sem kezdenek, de hallottam már egész elképesztő 8 millás ajánlatokat is(gondolkodós) Szóval akkor már rég meg is térült? Lehet itt lamentálgatni ezen én még mindig azt mondom,hogy a 24-ik órában szaré-húgyé lett napelemes rendszer meg vellanyautó is. A vellanyautó amit szintén ti támogattatok meg 2,5 misivel azt került nekem akkor legyen a ti számításotok 4,5 be + kábelekkel biztosításokkal meg minden szarral komplett most úgy néz ki, hogy 1 éves használtan is nagyobb az értéke(kezeit széttáró) Aztán itt megint előjöhet a kérdés, hogy az a pénz mit ért 1 évvel ezelőtt és mit ér most(kezeit széttáró)
Száz szónak is egy a vége egyben biztos vagyok. Hogy a napelem és a villanyautó befektetésem nekem meg fog térülni nektek meg nem mert lemaradtatok.(gondolkodós) és aki lemaradt az kimaradt(kezeit széttáró) Amit még elfelejtettem a vellanyáram sem 38 ft már amit a napelemem előállít hanem 70 ft. ilyen mód az 5,7 év is feleződik. Na várom a nagyon okos gondolatmeneteket tőletek 😆 Én meg karosszékben hátradőlve jókat mosolygok majd rajta 😅
A pöcsméretu Dacia kicsi.
Ez igaz, csak szubjektív indokok alapján vélhetjük ezt, nekem a c5 elkezdett kopogni és egyre jobban, nem tudom mitől akár porlasztótól is lehetett, de a lényeg, hogy beletettem az adalékot és kb 100km alatt gyakorlatilag csak 4000-es fordulat környékén maradt valami kis hang odáig pedig egy dieselt én már nem forgatok és a mostaniba is beletettem oszt megy. 😁 A rossz olajat hamarabb felismerjük hisz pár csere után hangosabb lesz a motor, elkezdi enni meg ilyenek, de amit már régóta írok, hogy az olaj minőségére a kamionoknál könnyen lehet következtetni még mielőtt a tünetek megjelennének és ezt abbó, hogy azoknál a menüben lehet látni az aktuális olaj hőfokot és nyomást és ez minden olajnál más így simán lehet látni, hogy adott fordulaton (már ha megjegyzi az ember) melyik olaj mennyire melegszik és annál a hőmérsékletnél milyen nyomást tud produkálni, van olyan márkás olaj ami elhígul míg olcsóbb ami tartja a nyomást magas hőfokon is.
hát a fax tudja kicsi nem kicsi nagy se vót.(kezeit széttáró) Az alapján került választásra, hogy mi fért el a nej garázsába. 😆 A kombija 17 cm-vel hosszabb volt az szóba se jöhetett(kezeit széttáró) Városban 8-at fogyasztott autópályán 150-el használgattam ott is kérte a 8-at. Országúton 90-100-al 5 körül kijött de úgy volt használva a legkevesebbet szinte alig(kezeit széttáró)
A megtankolt autóval történő közlekedés is ingyen van egy adott pillanatban.
Fogalmam sincs milyen olaj, simán lehet jó is, csak ugye ez már itt legenda. 😁
Amúgy tényleg, honnan a fenéből lehet tudni hogy jó egy olaj, ha nem viszi el valaki laborvizsgálatra?
Én csak az adott géphez előírt viszkozitáshoz, teljesítmény és minőségi paraméterekhez ragaszkodok, de ezen felül szerintem minden más csak marketing.
nekem jelen pillanatban ingyen van
Az auris-t nem mondanám kisautonak.
Az inkább egy aigo vagy mi a tök.
A szomszéd főni is inkább azzal jár mint a landcruiser-ével.
Az unalmas. Akinek van esze az érti hogy komplex dolog a járványügy. Az idióták meg ugyan ahhoz a rögeszméhez ragaszkodnak.
A motor, sisak mosás, meg az olaj, illetve milyen gumi, azért jó, mert igazából nincs rossz válasz (legalább is sütő olajhoz és autógumihoz senki nem ragaszkodott még), de mégis mindenki szerint úgy a legjobb ahogy ő csinálja 😁

.... láncolajozást se hagyjuk ki 😂
Mondjuk túl azon aki ezt tolta itt és is próbáltam és nem rossz az adalék meg főleg.........csak a korrektség kedvéért. 😁
Xado 😆
Szerintem vakon kitart mégba faszsága mellett legfeljebb már nem meri obégatva pofázni mert hamar szájbacsapják
Jó hét mondjuk épeszű ember nem vesz olyan kisautót ami 8litert eszik.Nekünk volt kisautónk,az 4et evett.Mindjárt más a matek.de még az A merci is elvolt 5 alatt.
párszor nekifutottál már de sosem volt helyes adat 😆
mert ugye mindig azt feltételezted hogy ingyen van a villany
ini hányszor levezettem már nem fárasztom magam(fejét fogó) röviden a hlyéknek szóval neked utoljára (puszit küldő) futás havi 1000 km városban előd autó 8 liter/100 tehát 1000 liter benzin/ év spórolás+ szerviz
Abba a kéribarom bicskája már beletört
Vénusz
Mert melyik a legjobb olaj ?! Melyik nyert a nagyközönség szerint ? 🙃
el tud menni közel 20 ezret a városban avval a gyösszel?
pizzafutár?
Es a covidhiszti?Pro-kontra?
Pedig a sisak tisztítás téma van olyan jó, mint a "melyik a legjibb olaj?" téma 😄