a toyotával én is küzdök
japán meg minden, de az opelon ennyi szar sosem világított még
a hideg vizet tudom miért jelzi, a többi rejtély..... rázós úton néha elmúlik
nekem ettől durvább volt anno
az a hullámos lemez fullra be volt rakódva megkeményedett kokszos olajjal alig lehetett kipiszkálni, én sóher voltam újat venni, a furatot is kibővítettem, aztán azóta is működik
ezt a csapszegre olaj visszaúzást nem láttam még sehol sem
Volt ilyen gondolatom is, de nem merem kifurni, mert ennél a dugónál gyárilag az olajvisszavezető hornya a dugattyú külső szoknyán van megnyitva az olajtér felé, mindkét oldalon a csapszeg felett. Meg lehetne furni a dugót, de félek, hogy az új, jobb visszaeresztőképességű gyűrű mellé fúrt utólagos olajjáratokkal elcseszek valamit. Van itt kép a telefonomon, ezeken látszik miről beszélek.
Az a lényeg, hogy gyárilag el van cseszve az olajvisszavezetése, vagyis ha kitakarítom a hornyokat és visszarakom a gyárit, akkor a problémát csak időlegesen oldom meg. Ha sikerül emberi időben hazaérni, akkor lefotózom és megmutatom az olajvisszavezetés szempontjából is jobb új gyűrűkészlet olajvisszavezetőjének ritkább hullámait, a gyárihoz képest, ezt Opelos szerelő javasolta mert bevált megoldás. A motornak mértük a kompresszióját szétszedés előtt, minden henger hozta a gyári értéket, ezért is bíztam abban, hogy megúszom a szelepszár szimeringek cseréjével, de sajnos nem hozott javulást. A henger nem hordós, a hónolás is látszik mindenhol, egy hajtokarcsapágy készlet kicsivel több mint egy tizes, ekkora bontásnál érdemes rászánni.
én még gyűrűt se vettem volna csak kitakarítani a jelenlegit
nem tudom mennyire kopott a motor, de ha sokat futott az új gyűrű is okozhat majd egy ideig füstölést, motorral már jártunk így
Nekem is megfordult a fejemben, de leragadt olajáteresztő gyűrűk miatt kár lett volna egy másik ismeretlen előéletűt megvenni, főleg úgy, hogy ez a probléma típushibából fakad ezeknél ez 1,6-os motoroknál. Így, hogy látom a hengerek, dugók, főtengely, hengerfej állapotát, ez volt a jó döntés.
Nem hagynálak veszni, talán még a konzervekből is jutna, de a medencés igényeidet nem biztos hogy ki tudnám szolgálni.🙂
Megvannak a cuccok az Astrához, a gyűrű készlet és a hajtókarcsapágyból is sikerült beszerezni a Kolbenscmidt-et, holnap elkezdjük összefűzni, nem lesz hamar kész mert van 2 beszakadt csavar, meg egy csomó apróság ami hátráltat, de ha végre kész lesz akkor jónak kell lennie!
https://hvg.hu/cegauto/20230210_21_millio_forintos_cuki_uj_villanyauto_a_magyarorszagon_is_jelen_levo_kinai_gyartotol_geely_geometry_panda_mini
japán meg minden, de az opelon ennyi szar sosem világított még
a hideg vizet tudom miért jelzi, a többi rejtély..... rázós úton néha elmúlik
Jobb?
az a hullámos lemez fullra be volt rakódva megkeményedett kokszos olajjal alig lehetett kipiszkálni, én sóher voltam újat venni, a furatot is kibővítettem, aztán azóta is működik
ezt a csapszegre olaj visszaúzást nem láttam még sehol sem
nekem a 96os f astrában még a gyári szelepszár szimering van, hidrotőke volt már cserélve mert hangosak voltak de a szimering még bírja
nem tudom mennyire kopott a motor, de ha sokat futott az új gyűrű is okozhat majd egy ideig füstölést, motorral már jártunk így
Megvannak a cuccok az Astrához, a gyűrű készlet és a hajtókarcsapágyból is sikerült beszerezni a Kolbenscmidt-et, holnap elkezdjük összefűzni, nem lesz hamar kész mert van 2 beszakadt csavar, meg egy csomó apróság ami hátráltat, de ha végre kész lesz akkor jónak kell lennie!