a szűrők közti különbség nem játszik?
pl nekem a 20+éves ktm motorban is 3 szűrő is volt, ellenben a yamahában egy és az is kisebb volt mint a ktm kisebbik papír szűrője
Egy hajtókarcsapágy vagy főtengely nyugvócsapágy normális hézaga 30-50 mikron. A normál olajszűrők 15-20 mikron környéki szarokat megfognak, a "rácsing" (esetedben pl. a Hiflo HF204RC) akár 5 mikronost is - a gyártó szerint legalábis. A nagyon apró szemcse nagy bajt nem csinál.
Az 5-15 mikronos érték, ha magas, max a gyártási precizitással kapcsolatosan tud jelzésértékű lenni, hogy ott bizony inkább hagyják a cuccot összekopni, minthogy nulláról jól legyen illesztve. Ami ennél nagyobb szemcseméret és kibukott az olajteszten az a tesztelők szerint inkább gyártási trehányság. Valamelyikben homokot, géprongy darabot, műanyag csomagolásból származó fecnit is találtak, pl. az öntés után nem lett rendesen lepucolva az alkatrész. Ezek alapján a sárgák a spént és a sorját is benne hagyták, esetleg esztergakés lepattant hegye is úszkált benne valahol. A digók meg lehet csak csesznek takarítani. :D
Valamivel rosszabb, ja.
Leszűrt kopadék az első képen.
Egységnyi területen megszámlált szemcsék száma (méret szerint osztályozva) a másodikon.
15 és 5 mikron szemcsenagyságú koszok grafikonja (ami már tényleg csak kopadék) a harmadik képen. A kínai szándékosan nincs rajta, mert minden más alig láthatóan kicsi lenne mellette.
Azhát. Benelli a QJ márkaneve 2005 óta.
Malaguti, Brixton, Lambretta, Motron - kínai gyártmány, csak a bedolgozó más. Pl. Gaokin-t is átmatricáznak.
A Jawa az indiaiaké, a Romet is kínában gyártat, az angol AJS is kínai 125-ösökre állt rá... Eh.
Jobban jart volna egy hasznalt eredetivel, ketsegtelen.
Most ugyanez a QianJiang csinalja a Malagutit is asszem, megvettek a markanevet az osztrakok es a kinai a bedolgozo. Hogy azota megtanultak-e hajtokart onteni, azt nem tudom, de volt egy erdekes kanadai teszt, ahol uj motorok elso szervizes olajcserejenel vettek mintat mindenfele markaju vasbol es kuldtek laborba. Erdekes latni, hogy egyes gyartok precizre gyartott alkatreszei a bejaratas utan mennyivel kevesebb kopadekot produkalnak es koszoljak ossze az olajat azokhoz kepest, amik "joleszazugy, maj' bekopik" alapon jonnek ki a gyarkapun.
Ne viccel Pesten a pizza futárok úgy jönnek utánam minta madzagra fűzött gyöngy 😂 😂
Mondom siettetek boríték van nálam de gondolod hogy ne hűljön ki a kaja tapadj rám 😊
Pl 400 Burgman tök jól el lehet jetskyzni hibamentes gurulható fotel
Gondolkodok hogy lecseréljem-e 650-esre de még matekollók
Fenntarthatóság, nyűgök, gondok .....................stb stb
Amúgy tetszik a nagy kaszni ,visszapillantóba tiszta jard motor 😂
De megse tajvani. :)
Vannak ezek a kis kettootvenes yamaha klon csopperkek (QianJiang vagy mi a locsecs), spanom anno beleugrott egy nullkilometeresre szalonbol, 7 ezernel eldobta a hajtokart :D
Csodak vannak, na. :)
pl nekem a 20+éves ktm motorban is 3 szűrő is volt, ellenben a yamahában egy és az is kisebb volt mint a ktm kisebbik papír szűrője
Soha!
Teljesen objektiv vagyok. 😆
Az 5-15 mikronos érték, ha magas, max a gyártási precizitással kapcsolatosan tud jelzésértékű lenni, hogy ott bizony inkább hagyják a cuccot összekopni, minthogy nulláról jól legyen illesztve. Ami ennél nagyobb szemcseméret és kibukott az olajteszten az a tesztelők szerint inkább gyártási trehányság. Valamelyikben homokot, géprongy darabot, műanyag csomagolásból származó fecnit is találtak, pl. az öntés után nem lett rendesen lepucolva az alkatrész. Ezek alapján a sárgák a spént és a sorját is benne hagyták, esetleg esztergakés lepattant hegye is úszkált benne valahol. A digók meg lehet csak csesznek takarítani. :D
Laikoskent kb a honda es a kawazuki kozt,a yam ezeknel egy paraszthajszallal mintha rosszabb lenne. 🤔
Leszűrt kopadék az első képen.
Egységnyi területen megszámlált szemcsék száma (méret szerint osztályozva) a másodikon.
15 és 5 mikron szemcsenagyságú koszok grafikonja (ami már tényleg csak kopadék) a harmadik képen. A kínai szándékosan nincs rajta, mert minden más alig láthatóan kicsi lenne mellette.
A link a videóhoz, ha gondolod.
http://youtu.be/9GAUo8eUXeU
Malaguti, Brixton, Lambretta, Motron - kínai gyártmány, csak a bedolgozó más. Pl. Gaokin-t is átmatricáznak.
A Jawa az indiaiaké, a Romet is kínában gyártat, az angol AJS is kínai 125-ösökre állt rá... Eh.
Most ugyanez a QianJiang csinalja a Malagutit is asszem, megvettek a markanevet az osztrakok es a kinai a bedolgozo. Hogy azota megtanultak-e hajtokart onteni, azt nem tudom, de volt egy erdekes kanadai teszt, ahol uj motorok elso szervizes olajcserejenel vettek mintat mindenfele markaju vasbol es kuldtek laborba. Erdekes latni, hogy egyes gyartok precizre gyartott alkatreszei a bejaratas utan mennyivel kevesebb kopadekot produkalnak es koszoljak ossze az olajat azokhoz kepest, amik "joleszazugy, maj' bekopik" alapon jonnek ki a gyarkapun.
Mondom siettetek boríték van nálam de gondolod hogy ne hűljön ki a kaja tapadj rám 😊
Gondolkodok hogy lecseréljem-e 650-esre de még matekollók
Fenntarthatóság, nyűgök, gondok .....................stb stb
Amúgy tetszik a nagy kaszni ,visszapillantóba tiszta jard motor 😂
Vannak ezek a kis kettootvenes yamaha klon csopperkek (QianJiang vagy mi a locsecs), spanom anno beleugrott egy nullkilometeresre szalonbol, 7 ezernel eldobta a hajtokart :D
Csodak vannak, na. :)