Dehogy fognak vitorlázni... 100+ ezer tonnákat visznek pénzért. Nem fognak tökölni, minél többx és gyorsabban fordul, annál több a haszon - és ezeket emiatt tartják. Nem azért, hogy Gréta kielégüljön...
Sanszosan az az elképzelés, hogy a vitorla amolyan segédhajtás. Ha épp faszán fúj a szél több órán át, a belső égésű rendszer gázpedáljáról leveszik a lábukat és pl. akkor napi 200 tonna pakura helyett elég 130. Mondjuk az is valami.
Én tudom ! Sehogy ! Vagy legalább is jól meg kell lökni ! Aztán annak a szellőnek is jól kell szelelni hogy az Aliexpres-es holmi ideérjen karácsonyra ! 😉
Viszont nem igazsn tudom hogy tud elindulni csak egy 20-40e tonnas hajo vitorlaval,barmilyen fineszed cucc mozgatja.
Amikor a vegen is max 10e tonnas volt.
Miért ne tartana ott. Több akkutelep van már magyarországon is, meg az egész világon népszerűek, mert a gyors reagálású gázerőművek sokkal olcsóbban kiválthatóak velük. https://villanyautosok.hu/2022...
Csakis a pénz diktál. Ha 200% helyett lehet 900% haszon akkor annyi kell tökön-babon át. A propaganda meg a zöldek a bébifókákkal... mi meg foglalkozzunk eközben mi lesz 50-100 év múlva. Majd megoldja az aktuális vízfej vs gyapotszedő niggerek. 😇
A gond a nyersanyag,hozd haza a gyartast,ja,a vaserc,bauxit,kohaszati szen,muanyagipar alapja az olaj,mostmar a kibaszott foldgaz amibol a mutragya keszul mind messzirol jon.Ok gyartsunk,de ugyanugy szallitas kell,sok.
A mostani legnagyobb msc oscar kontenerhajo 193 ezer tonnas,majd 20e 20 labas kontenert visz,a legnagyobb 5 arbocos barkok a 30-50 es evekben szorultak ki az aruszallitasbol,es akkoris fat,vasercet,guanot szallitottak.No ezek max 7-11000 tonnas aceltesut hajok kb 8e tonnas teherbirassal nemigen latom a levaltando flotta konkurenciajat,meg ha nagyon bonyolult vitorlarendszert terveznek is.
Ez a lényege a gyártások hazahozatalának és a biztonságos elosztásának mert kína, india meg ilyenek minden csak nem biztonságosak az ellátásban lásd covid.
nem feltétlen mindent országon belül, de ne is mindent kínából hozassunk már.......
a szállítást nem lehet teljesen"megúszni" de azért biztos vagyok benne hogy lehetne a mértékét csökkenteni/ésszerűsíteni
A mai vitorla megoldások azért mások, eleve automata a vitorla és árbóc állítgatás na meg van már a kör alakú árbóc belső lapátokkal, mondjuk ezekkel a 80-as években kísérleteztek és nem terjedtek el, de most, hogy a fosszilis így megdrágult és a kereslet is csökken lehet, hogy újra foglalkoznak majd ezzel.
Pedig pont őket kéne kiütni mindenhonnan, szerencsére elkezdődött azért már az eu-ban és usákoknál is a gyártások hazahozatala mert ha nem akkor a fehér ember sokadrangú lesz, persze ez is cél sok népnek, de nekünk már csak nem.
Nem mert akkor az alapanyagot kellene szállítani na meg ugyanúgy a készárút is oda ahol azt nem gyártják vagy úgy gondolod, hogy minden országban mindent a szó szerint mindent gyártsanak és pont annyit amire ott szükség van? 🤔
fejlődött a gyártás
vannak egyetemi projektek ahol 1 liter benzinnel hihetetlen sokat el tudnak menni
hirtelen egy 2011es cikket találtam ahol 4896km volt a rekord
de a kecskeméti gamf gépe is közel 2000km távot tudott, és úgy gondolom itt nincs olyan sok "felesleges" pénz mint egy drágább iskolában
szóval van fejlődés, csak az a mocskos pénz ne lenne, szerintem simán 3 literes átlag alatt lenne minden kocsi ha ezt akarnák
persze hogy nem tart ott mert "nem akarják" hogy ott tartson
de teljesen konteo mentesen végig gondolva
egészen új dolog ez a módszer és mint minden újdonság drága, és akadozik az ellátás
az hogy nincs újra hasznosítva csak azért van mert nincs olyan mennyiség hogy érdemes legyen, majd ha lesz sok akkor meglesz ez is
a gyártás amúgy gőzerővel folyik, egyszerűen nem tudnak annyit gyártani amennyi kellene emiatt is drága) de épülnek a gyárak és ez is helyreáll
amúgy aki azt gondolná az akku drága, nézze csak meg mennyibe lesz a paks2 építése, és mennyibe van a fenntartása-karbantartása, plusz egy olyan hálózat kivitelezése aminek a központi eleme az erőmű
az akku meg elvan magában, az akku felügyelet meg vigyáz az akkura és lekapcsolja ha baj van, egész nagy telepeket el tud látni 1-2 ember + egy karbantartó brigád aki megy telepről telepre
a napelemekkel is kb ennyi a gond, évente le kell mosni 2x meg a füvet lenyírni évente 5x
pakson meg dolgozik kb 2500 ember, és úgy gondolom a többsége nem minimálbéres
Amikor a vegen is max 10e tonnas volt.
nem kell agyalni azon hogy lesz-e gáz vagy szén
https://villanyautosok.hu/2022...
a szállítást nem lehet teljesen"megúszni" de azért biztos vagyok benne hogy lehetne a mértékét csökkenteni/ésszerűsíteni
vannak egyetemi projektek ahol 1 liter benzinnel hihetetlen sokat el tudnak menni
hirtelen egy 2011es cikket találtam ahol 4896km volt a rekord
de a kecskeméti gamf gépe is közel 2000km távot tudott, és úgy gondolom itt nincs olyan sok "felesleges" pénz mint egy drágább iskolában
szóval van fejlődés, csak az a mocskos pénz ne lenne, szerintem simán 3 literes átlag alatt lenne minden kocsi ha ezt akarnák
de teljesen konteo mentesen végig gondolva
egészen új dolog ez a módszer és mint minden újdonság drága, és akadozik az ellátás
az hogy nincs újra hasznosítva csak azért van mert nincs olyan mennyiség hogy érdemes legyen, majd ha lesz sok akkor meglesz ez is
a gyártás amúgy gőzerővel folyik, egyszerűen nem tudnak annyit gyártani amennyi kellene emiatt is drága) de épülnek a gyárak és ez is helyreáll
amúgy aki azt gondolná az akku drága, nézze csak meg mennyibe lesz a paks2 építése, és mennyibe van a fenntartása-karbantartása, plusz egy olyan hálózat kivitelezése aminek a központi eleme az erőmű
az akku meg elvan magában, az akku felügyelet meg vigyáz az akkura és lekapcsolja ha baj van, egész nagy telepeket el tud látni 1-2 ember + egy karbantartó brigád aki megy telepről telepre
a napelemekkel is kb ennyi a gond, évente le kell mosni 2x meg a füvet lenyírni évente 5x
pakson meg dolgozik kb 2500 ember, és úgy gondolom a többsége nem minimálbéres