Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

lehet, de én azért vettem motort, hogy állatkodjak vele
Ez igaz, de összehasonlíthatatlanul kevesebb baj volt velük mint a többi bármivel főleg ha nem gyilkolta az ember.
Én sírtam mikor valamit csinálni kellett egy ilyennel, rokonnak volt és egyszer kuplungoztuk már a 80-as évek elején így legalább 15 éves volt, hát vazz a lamellákban luk volt amikbe parafadugókból tudtunk kivágni kopórészt mert gyárit szerezni már a mesében sem lehetett, beszélni sincs értelme arról milyen sikerrel sikerült és milyen gyakran kellett megismételni a műveletet. A vashenger meg a másik történet, a Jawa az alu után lett tényleg terhelhető élvezhető motor az akkori szinten.
Igazad van, a nyersanyagok ára is megszaladt és a hetvenes évekre nem is volt megérős, de 1951 és 75 közt csak itt-ott reszeltek azon a kétütemű egyhengeres blokkon. De a rendelkezésre álló technológia nem volt elég jobbat csinálni.
A külföldről beszerzendő dolgok közül nem a Pannónia hozzávaló voltak az elsődlegesek, hanem pl. a vasfüggöny mellé telepített S-100 rendszer fenntartása, aminek a cuccait nyugatról vettük valutáért. :)
szerelni mindig mindent kellett, az mz ts250/1-et is, az 1kerózgatás kiforditotta jobbra a blokkot, mert nem bölcsővázas volt ,meg a nyektetéstől havi rendszerességgel a főtengőről leforgott a morse kúpra szerelt kuplung
asszony rokona avval járta be a keleti blokkot mindig hazahozta
ilyen bolgár tengerpartól kezdve minden volt
70es évek elején tolta vele
A legjobb P21-emmel alig mertem elindulni a városon belül, volt, hogy elmentem valahova és ott már nem indult mert a gyújtást állítani kellett. 😱
ha van 3 autó akkor érdemes előzni, de ha 117 van előtted felesleges
pl párszor mentem már győrbe ott annyi a kamion hogy egyszerűen értelmetlen előzni, be kell állni 80as tempóra és menni
majd amikor kapsz pár 100+ ezres csekket a 150es haladásért te is meg tudsz ülni nyugiban a kormány mögött 😂
Erről van szó: kölyökkoromban a szomszéd társasház udvarán volt egy P20-as brigád, azok egész héten (minden nap suli után) szereltek, aztán szombat délután elmentek egy önfeledt motorozásra. Vasárnap délelőtt már megint szereltek.... 😆
Pont az?
Igazad van, ott volt még az IZS, olyanom nem volt így nem tudom mennyire voltak megbízhatóak, de vannak fenntartásaim. 😃
Amennyire emlékszem mindenhez képest, nekem az első a suhanó tehén volt ( P10) és hááát na, utána volt 2 P20 és 1 P21, azok nagyon mentek amíg mentek, de szerelgetni többet kellett őket mint menni velük, később volt új és használt 350-es Jawam és még azok is megbízhatóbbak voltak és persze a rengeteg különböző MZ-ETZ-k és hát igen azokkal bárhova bármikor átnézés nélkül el lehetett indulni. 😄
Hát nem: 190-nél teljesen elfogy. (Ha ma venném, az már csak 90 lovas lenne, és annak már csak 180 a vége... (Ráadásul egy életunt szar lett, ötös helyet hatos váltóval. A magas fordulatú részt ölték meg, az új nem hajlandó pörögni...)
de, az izs palnéta3 még szarabb volt
Én meg tempomat 110-zel. Akit utolérek, azt meg is előzöm. Vissza gangolva, bőgázzal, akár 140-150-nel. Nem azért mert sürgős a dolgom, hanem mert így élvezem a vezetést. Utálok bebambulva döcögni a sor után.
van fent videó a panóniáról
ha jól szűrtem le a dolgot akkor a legfőbb gond az volt hogy fix áras volt a kész termék(motor), de a hozzá vásárolt dolgok meg nem mind(ráadásul sok minden külföldről jött), és annyira kevés nyereség képződött ami nem tette lehetővé a fejlesztést
persze állami szinten lehetett volna tolni pénzzel de azt meg szerintem a ruszkik nem akarták
Engem még nem előzött meg kolbászzsírmetál rötyó. Igaz azok nem is mennek 2kiló felett. 😃
A hazai motorkerekpar gyartas sosem volt prioritas. Az elvtarsak szerettek penzt kivenni abbol az iparagbol, de fejlesztesre, modernizaciora sosem aldoztak. Leginkabb ezert. A szurkeallomany megvolt hozza.
anno a jawa 250 meglehetősen jól sikerült
De ezek szerint a magyarországi beszerzési lehetőségeket nézve a dobogó 3. helyét foglalja el a megbízhatóság szerint?
(Mondjuk ha hátulról nézzük...)
Mert a kis autód 90-130 között még dinamikus (az fentebb fogyna el) a gyösz meg ebben a sávban már csak szenved. Országúton mindenki kerülgetne, pont emiatt.
ui: azt a 50-100 előzöttet nem igen hiszem el, annyi autóval összesen nem találkozol 😁 én egy Csongrád-Pécs alatt előzök kb. 20-30-at, pedig biztosan gyorsabban megyek, mint te. Tapasztalatom szerint az átlag 100-110 közt megy.
Na miért ment tönkre? Mert a korabeli Jawa, de főleg az MZ sokkal, de sokkal megbízhatóbb volt, pedig azok sem erről voltak híresek.
Oké, de mihez képest? A saját korában/technikai szintjében kell összehasonlítást keresni.
Hat keves mas gyartmany keszult antik, meg a Weiss Manfredtol rekviralt eszkozokkel :D