Hááát szórakázunk ezen, de pl. Stephen Hawking ezt valós veszélynek mondta halála előtt pár évvel. Bár ha belegondolunk Verne könyvei is sci fi-k voltak a maguk idejében.
Mondom, ez egy egyszeri hiba volt- minden ok nélkül (lehet hogy egy falevelet sodort a szél a kamera elé, fene tudja. De végülis nem taposott a fékbe, 2-3 másodperc után elmúlt a figyelmeztető jelzés is, és azóta sem csinálta.
Nem lehet hogy ki van kapcsolva a motorfék ? Ha ez egy dsg-s autó, van valahol egy olyan beállítás hogy gurulásnál oldjon a kuplung vagy hagyja hogy motorfékkel lassíts.
Jól működik a vw is. Golf7-8, a4, octavia mindegyiket amit vezettem ügyes volt nagyon. Az octavianak a kormányon tartottam a kezem, neha megmozgattam hogy ne reklamáljon de Passautól hazáig telefonozhattam volna ha nincs a határ 🤷🏼♂️ Figyelt mindent, lassított a 70-80-90-100-110es tablanal ugy hogy a tábla vonala előtt értem el a kívánt sebességet, mindenre figyelt…
Követési távolság állítható be, nem beavatkozási távolság és szinte soha nincs olyan csak elveszi a gázt, hanem mindig fékkel lassít. Megfigyeltem, hogy olyan is van hogy egyszerre fékez és ad gázt...olyan szinte soha nincs hogy csak motorfékkel szabályoz, vagy esetlen csak nagyon kicsi 1-2 km/ós változtatásoknál...
Nekem a Mitsubishiben csak sima tempomat van, az teljesen jó. A Passaté, gyakorlatilag számomra használhatatlan..Mondjuk el tudok képzelni annyira rosszul vezetö embereket akiket nem zavar az össze vissza fékezgetés, nekik lehet hogy jó...
"szépen vissza engedi a sebességet"
van ilyen is, de akkor is an egy "de"
De a sebességet valamiért mindig a fékrendszerrel csökkenti, nem motorfékkel. Ha pillanatnyi fogyasztást nézed, simán van amikor fékez és gázt is ad egyszerre. rohadjon meg, nekem ilyet ne csináljon, ha ennyi a tudása, akkor majd elektromos autónál lesz talán értelme, mert annál talán nem a mechanikus féket fogja nyüstölni a semmiért...
Jelez ez is idöben, hogy a radar befogott valamit maga elött, de ha az a valami egy 40-60km/ó-val lassabb kamion, akkor fékez is, fél km-röl, vagy nagyobb kanyarban bele is tapos mert később veszi észre. És igen, az indexre elengedi a féket , de olyan távolságból csinálja ahol még eszembe sem jutna sem fékezni, sem sávot váltani. Mindegy hogyan állítgatom, mert nem igazán a követési távolságtól függ, söt minél kisebbet állítok be, annál hevesebben reagál. Számomra egy fabatkád sem érnek ezek a vezetéstámogató rendszerek, mert sokkal ügyetlenebbek, mint én nagyon fáradtan, egy éjszakai müszak után...Reagálnak, de egy program alapján, többnyire minden "helyzetben" hibásan, csak akkor jó, amikor amúgy minden unalmas. mindenki egyenletes sebességgel halad, nyugodtan, akkor teszi a dolgát...
Értem, csak csodálkozom… nekem egyik sem csinálja, a japan sem, pedig a japan autok jóval butábbak auto elektronikaban, mint a német… mindegyik jóval előtte jelez, hogy érzékelt maga előtt autót, akadályt stb, kiteszem az indexet és szépen megelozom, ha tudom, ha nem és életem egy távolság határt, szépen vissza engedi a sebességet….
De ha normálisan működik, pl egy kicsit változó sebességű, de folyamatosan haladó nagy forgalmú autópályán, akkor is feltünt, hogy fékezéssel oldja meg a lassulásokat, amiket simán megoldhatna motorfékkel is. Teljesen feleslegesen használ rendszeresen féket. Ez felesleges kopás és felesleges energiapazarlás...
nagyon kevés helyzetben használok már pont ezek miatt tempomatot és szeretem sokkal jobban a fele akkora értékű, öregebb Mitsubishimet, mert azon tökéletes a sima tempomat.
tipikus autópálya effektus: mert nem egy hülye megy rossz irányban hanem az összes többi 😉
Viszont ha ráteszed a lábad a fékre és akkor villan fel, akkor azonnal blokkol.
Persze függ a gyártótól. Mitsu Outlander jól csinálja, meg a Tesla is. Más autóban még nem próbáltam.
van ilyen is, de akkor is an egy "de"
De a sebességet valamiért mindig a fékrendszerrel csökkenti, nem motorfékkel. Ha pillanatnyi fogyasztást nézed, simán van amikor fékez és gázt is ad egyszerre. rohadjon meg, nekem ilyet ne csináljon, ha ennyi a tudása, akkor majd elektromos autónál lesz talán értelme, mert annál talán nem a mechanikus féket fogja nyüstölni a semmiért...
Az ÖBB-nek van pár fasza 70-es évekbeli retro szarja. 😆
Egyik sem csinált ilyet amit vezettem és előttem sem csinált soha egyik sem ilyet.
nagyon kevés helyzetben használok már pont ezek miatt tempomatot és szeretem sokkal jobban a fele akkora értékű, öregebb Mitsubishimet, mert azon tökéletes a sima tempomat.