Alapjárati motor. Ha rákeresel, nem egy ritka megoldás. Ezzel persze nem vitatni akarom a "miért kell?"-ed, mert az R1-en nem volt, és mondhatni tökéletesebben üzemelt minden tekintetben.
Picit gondolkodva, hogy mit tudok vele csinálni: a gázreakciót tudom beállítani jóra, meg elrontani szegény/dús keverék irányba. Ebből pedig meg is van, hogy a '05 R1-en nem volt lambdaszonda (de ettől még etalon módon volt megírva gyárilag az ECU), volt viszont egy második, szervós pillangószelep-sor (és míg ki nem szedtem, ténylegesen az ECU döntötte el, mennyi levegőt enged).
Tehát amire jó lehet ez a motor:
- a szimpla pillangószelepes (kézi) esetleges túl nagy gázadásainál pl. elzárja a levegőt, kicsit enyhítve a rider túlbuzgó csuklóhatását;
- a lambdaszonda alapján kis fordulaton a levegő adagolásával segíti a cél AFR érték tartását;
- esetleg motorfék üzemmódnál csinál még valamit;
- ?
(Az biztos, hogyha ennek a beállítása nem jó pl. új térkép írása után, akkor hiába lenne jó amúgy a térkép, ez a motor olyan mértékben hat az alapjárat ... 3500 tartományban, hogy rossz beállítással használhatatlan = 3500-4000-es fordulaton és felette húz csak normálisan a motor. Mire erre rájöttem...)
Ezt járó motornál kellhet/érdemes állítani, a jó értéken a cél alapjárati fordulat is pártíz fordulaton belülre beáll, és a gázreakció is ott a legjobb. Nem egy nagy művelet, de annál fontosabb.
Üdv a csapatban srácok. Emlèkszel Oszi hogy nekem is az alapjárattal kezdődtek a gondjaim! Nèha csak úgy volt ha rátartottam a markolattal ès ugyan így ugrált ide oda. Ès utána jött elő ez a dadogás meg nagyon komoly durrogás alacsonyabb fordulaton. 4000, 4500tól meg mintha misem törtènt volna megy mint állat. A lègszűrő ès a gyertyák cserèlye segített az alapjáraton mert az visszaált, nem àll le. Ès szereznem kell egy gyújtáskapcsolót mert az gyalázatos.
Ugyan ez a baja az enyémnek is... emiatt hidegen nehezen indul, egyenletlen alapjárat és lassú gázreakció! Ettől függetlenül persze jön-megy és teszi a dolgát... lehet vele motorozni de nem hiszem, hogy a jelenség normális lenne és a rendeltetésszerű használat velejárója. Hétfőn viszem agyturkászhoz 2 Enter ütésre!
Srácok miért kell alapjáratot állítani egy injektoros motoron? Mindenféle kötekedési szándék nélkül csak okosodnék. Bevallom nem tudom hogy a Triumph pont hogy oldja meg az alapjárat szabályzást de gondolom van a pillangószelepeknek egy mozgatómotorja. Ha elmegy az alapjáratod (Aminek az értéke az ECU-ban van meghatározva) akkor vagy falsot szív valahol vagy pl az alapjárat állítómotor szorul/haldoklik. Alapjárat "állítás" max az szokott lenni (autóknál) hogy a pillangószelepeknek van egy határoló csavarja amivel be tudod állítani a pillangószelep alapállását. Javítsatok ki, tényleg érdekel.
Tudja valaki hogy hogyan kell speeden alapjáratot állítani ??? Mikor elhoztam a zsoltitól ő 900-1000 közé lőte be az alapjáratot. Ma reggel kimentem vele keszire, minden ok volt. Hazafele induláskor nem lehetett beindítani, csak ha tartottam a gázt. Ahogy elengedtem kicsit bedadogot és le is fulladt. Tehát így jöttem haza. Mikor bemelegedett már nem mindig fulladt le, hanem megtartotta ojan 500-600 körül. Ám ez nagyon alacsony. Lehet az idő, hogy ma hidegebb volt az átlagnál?
Na föladtam a leckèt a Zsoltinak Rátette gèpre de nem mutat hibát, úgyhogy el lesz vele egy darabig. Nem gyengèn nyomja az ipart, egyszerre szerel autót motort. Motorok a garázsban az autók meg az udvaron, jelen esetben három Skoda Oktávia szètbombázva Ès mondott mèg egy dolgot amit a Triumphnál nem tudom mièrt nem említettek eddig. Mègpedig azt hogy volt egy visszahívás a hátsó hajtásláncban van valami amit cserèlni kellett volna már de mèg nem törtènt meg úgyhogy azt is elintèzi
Csütörtökön végzik el az AC cserét, és elvileg a héten megjön a kipufogóm is, aminek a beszerelését nem szeretnék magamra bízni, szervizben pedig csak jóval később tudják majd fogadni a paripát.
Pest megyében tudtok ajánlani valakit, aki hozott kipufogót felszerel, és megbízhatóan helyre is teszi a vezérlést? Kb mennyi lesz ennek a költsége?
Megnèzi egyből Ha azt mondja hogy áhh csak egy bolhacsípès akkor megvárom, ha viszont bonyolódik a dolog akkor otthagyom ès már az új kipufogóval megyek èrte ès akkor egyúttal azt is felpattintlyuk rá
97-es elfogó vadászra kellene nekem hátsó ülés mert a gyeplőt egyedül már nem bírom megtartani! Aki tud eladót vagy van neki kinőtt, megunt, feleslegessé vált és pénzre cserélné kérem ne tartsa magába!
Picit gondolkodva, hogy mit tudok vele csinálni: a gázreakciót tudom beállítani jóra, meg elrontani szegény/dús keverék irányba. Ebből pedig meg is van, hogy a '05 R1-en nem volt lambdaszonda (de ettől még etalon módon volt megírva gyárilag az ECU), volt viszont egy második, szervós pillangószelep-sor (és míg ki nem szedtem, ténylegesen az ECU döntötte el, mennyi levegőt enged).
Tehát amire jó lehet ez a motor:
- a szimpla pillangószelepes (kézi) esetleges túl nagy gázadásainál pl. elzárja a levegőt, kicsit enyhítve a rider túlbuzgó csuklóhatását;
- a lambdaszonda alapján kis fordulaton a levegő adagolásával segíti a cél AFR érték tartását;
- esetleg motorfék üzemmódnál csinál még valamit;
- ?
(Az biztos, hogyha ennek a beállítása nem jó pl. új térkép írása után, akkor hiába lenne jó amúgy a térkép, ez a motor olyan mértékben hat az alapjárat ... 3500 tartományban, hogy rossz beállítással használhatatlan = 3500-4000-es fordulaton és felette húz csak normálisan a motor. Mire erre rájöttem...)
Ezt járó motornál kellhet/érdemes állítani, a jó értéken a cél alapjárati fordulat is pártíz fordulaton belülre beáll, és a gázreakció is ott a legjobb. Nem egy nagy művelet, de annál fontosabb.