jaja, haver is mondta, h kapott telefont , h a 6oson áll a forgalom, 2 kocsi keresztbe, stb. stb., ne kotorják az utat ... keresztapámék meg most jönnek kocsival Belgiumból haza
Helyzetjelentés a Szekszárd-Dunaújváros szakaszról=FOS felemelt tolólappal mennek a hókotrók ,Az M6-os is tök fehér Mi van itt összel azt nyilatkozták felkészültünk a télre,esik 6-8cm hó aztán halál
ja, ezt mondom crossgumi nemsok mindent fog sztem ilyenkor nem is annak a felrakásával van a baj, mert felrakom,rakatom inkább rakatom hanem h nagyon hideg van , meg most kap majd egy új láncot, fékolaj csere lesz , hopppá, megy majd még műszakira is nmsokára
szerdán hétfőn varratszedés csütörtökön meg már csapatás ezerrel tudok egy faja természetes mosódeszkát az erdőben, kipróbáljuk faja terepen is a telókat
ha felépülsz gyere már te is úgy sem fogsz fázni, terepen nem tud fázni az ember
A stat. és din. működés az első órák anyaga lett volna, csak aztán autóbalesetezett a tanárunk szeptember közepén, és ősziszünet körül jött vissza, így kicsit megborult a tanmenet De azért haladunk, indikátordiagrammok, szöggyorsulás, szögsebesség, kerületi sebesség, tehetetlenségi nyomaték, lengőrendszerek, rezonanciafrekvencia, teljesítménymérés (majd megyünk a Hringre fékpadon mérni ), elméleti tuninglehetőségek, vezérlési rendszerek...
jah h a lentebb leírtakat csak akkor lehet tudni ha tanítják? ezt én is tom (akk gyorsan nekiállok elfelejteni ), pedig nem tanítják, matek helyett jöhetne mondjuk
utánaérdeklődtem rendesen, hogy mivel mossam ki és többen is figyelmeztettek (nem 1 gyerek mondta aki hallotta vkinek a vkijétől hanem olyanok akik már jártak így pórul) h van olyan szűrő amit hajlamos a benya porlossá tenni, meg van olyan aminek a ragasztását engedi el szal ezért mondom h vigyázni kell (nincs kedvem új szűrőt venni ha mégis oldja ) a tanárod meg sztem a jó néhány év tapasztalatával már tudja h melyikre vigyázzon és melyik mehet bele nyugodtan.
Nem akarok beleokoskodni , de pont most tanultuk, hogy egy 4T egyhengeres motor sokkal inkább statikus működésre van hangolva, azaz nincs figyelembevéve az, hogy a hengerben lévő benzin-levegő keveréknek van tömege és sebessége, ezáltal tehetetlensége. Ezért sokkal nagyobb a nyomatékrugalmasság, alsó- és középtartományban húz a motor igazán ami egy cross vagy enduro gépnél fontos, viszont nem pörög el csak kb. 10.000-ig. Egy 4T sor4 inkább a dinamikus működésre van beállítva, főleg versenygépeknél. Pl. hiába éri el a dugattyú az alsó holtpontot és indul felfele sűrítésnél, a szívószelep még ekkor is nyitva van, azért mert a gáz jönne be a tehetetlenségénél fogva, ez plusz üzemanyagot juttat a motorba, és nem veszik el ezt a lehetőséget a plusz teljesítmény kinyerésétől. Vagyis az ütemek nem 180 fokonként követik egymást, hanem eltolják a vezérlési időt, de ez azt eredményezi, hogy egy baromi csúcsos teljesítmény- és nyömetékgörbét kapunk, ami szűk fordulatszámtartományban jó csak, amit pörgetni kell, utcára nem előnyös. WRC autóknál, VFTS-eknél hallani ahogy alapjáraton csak hörög, ez is azért van mert kis fordulaton visszatolja a keveréket a karbiba és fullad. Na csak azt akarom kihozni, hogy pl a WR-nél nem feltétlen tolja vissza a szűrőbe a benyát, egyébként a szerkó gyak. tanárunk is benzinben mossa a szűrőket (sokak szerint az ország egyik legjobb szerelője), úgyhogy nem sok gond lehet, mosd benzinben, mindig kapható bár egyre drágul, és hamar párolog.
Eriknek már mondtam, ha nem akarsz menni a KTM-el, add kölcsön nekem, saját költségemen átszerelem a crossgumikat rá
ha felépülsz gyere már te is úgy sem fogsz fázni, terepen nem tud fázni az ember
itt is esik a hó
ám mi is ezt tanuljuk csak mi autóknál szelep összenyitás meg ilyeneket
http://youtu.be/Ej9MkCSg59w