Igen, annyit mond a táblázatom is az ezresre (5830). A 650-es olyankor 7260-at forog.
Szóval nem forog sokkal többet a kicsi. A vicces, hogy az ereje se sokkal nagyobb így 6.-ban az ezresnek, csak 18%-al. Persze, az ezresen bedobod a 4.-et és már csak a port szagolja a kicsi 160-nál.
Azt sajnos nem tudom megmondani, mennyit eszik tartós 160-nál, sosem volt még két tankolás közt, hogy huzamosabb ideig ennyit menjek vele.
Sajnos nagyon nem ilyen egyszerű. Még egy adott motoron sem igaz, hogy a fordulatszámtól függne a fogyasztás, hiszen adott fordulaton is máshogy fogyaszt függően attól, mennyire nyitod rá a gázt. Hiába mész 50-el mondjuk 3.-ban 5000-et forgatva, nem jársz jobban 5.-ben 3000-en erőltetve sem, mivel akkor jóval nagyobbat kell nyitni a gázon az adott sebesség tartásához, mint az első esetben.
Az ezressel tegnap autópályán 160km/h-val 6000-et forgott.
Ha a 650-eseddel 160km/h-val mész mennyit forog neked? Gondolom 160km/h-val a tiéd se eszik annyira keveset.
Pedig egyszerű a képlet.
Nem kell táblázat hozzá.
A fogyasztás és a tartósan használt fordulatszám egyenes arányban van egymással.
Tehát adott esetben két ugyanolyan sebességgel haladó kicsi és nagy fogyaszthat máshogy.
Ha a kicsit 8-10e-ren húzzák hogy elérje ugyanazt a sebességet amit egy ezres 6-8-enél ér el a kicsi simán benylhet 6-7 litert míg a nagy 5-6-al is beéri.
Ennyi az egész.
No, ez hasznos infó. Múltkor még mintha azt olvastam volna, hogy 6 alá nem igazán lehet menni az ezressel. Ezekszerint ez téves volt.
Szerintem amúgy nem függ össze a sebesség és a motor ereje. Nem hinném, hogy az ezresen biztonságosabbnak érezném ugyanazt a sebességet... A 650-esen is leginkább ez limitál, nem az ereje. No, meg a barátnő hátul, aki nem igazán szeret tartósan ennél gyorsabban menni.
A kettő közül egyértelműen az 1000-es, főleg sok cuccal és 2 személlyel. Szerintem S-est és fekete vázast próbálj majd keresni. Haverom szürkevázasát kényelmetlennek éreztem mikor átültem. Túrakormányosítás egyén függő, nekem jó a csutkakormány így is elmegyek 400-500km-t pici megállókkal( zselés ülésekkel).
Fogyasztásilag tényleg nem vészes, tegnap 310km tömény autópálya 150-170km/h és 6literes fogyasztásom volt.
Jól meg kell nézni amikor nézelődsz majd.
Attól függ, nézelődés a prioritás, vagy a sietés.
Szerintem az idom hasznos az S-en, sokat véd a széltől. A túrakormányosítás viszont szükséges lehet hosszabb utakra, bár ez egyénfüggő szerintem.
A kis SV érezhetően lomhább, ha nagy rajta a súly meg emelkedős a terep, de azért nem fog visszagurulni a hegyről, sőt.
Hogy mennyivel fogyaszt többet az évjárat függő is, a régebbi 650-eshez képest stimmel a kb. bő liter/100km, az újabb 650-es (k7 és újabb) viszont hoz még majdnem egy litert a régi 650-eshez képest, ott már nagyobb lenne a difi. Nekem utassal pl. egy Balaton-Bp oda-vissza 70-100-as tempóban megállt alig több, mint 4L/100km átlaggal a 650S K8-amon.
Szóval nem forog sokkal többet a kicsi. A vicces, hogy az ereje se sokkal nagyobb így 6.-ban az ezresnek, csak 18%-al. Persze, az ezresen bedobod a 4.-et és már csak a port szagolja a kicsi 160-nál.
Azt sajnos nem tudom megmondani, mennyit eszik tartós 160-nál, sosem volt még két tankolás közt, hogy huzamosabb ideig ennyit menjek vele.