Nem hajtom agyon a vasat, nem mondom hogy néha néha nem kap, de tényleg nyugisan szoktam menni vele. Lehet jobban utána kellett volna járnom ennek a sportdob témának?....
Ha beleteszed a sportszűrőt akkor sajna hozzá is kell állítani a karbit lehetőleg padon ami igen drága dolog különben pont ellenkező hatást érsz el mint amit szerettél volna, a sportdobot még valamennyire "lekezeli" a karbi a gyári beállítással, de ha a szűrőt is beleteszed nem fog menni hozzáállítás nélkül.
és mennyire káros ez a dolog? Mert motorféken gáz nélkül durrog a kipuff rendesen. Annyi tanácsot kaptam a dob gyártójától hogy tegyek bele jó minőségű sportszűrőt, több levegőt kap és akkor nem fog durrogni.
Nekem most lett nemrégen felrakva Martin dob. Brutál hangja lett, összekötő cső kell hozzá, a gyárit úgy vágtuk le. Azt nem tudom bántja e a szelepeket, de miért is bántaná?
az enyém is így viselkedik alapjáraton + amikor szivatóval indítom és bemelegszik akkor sürübben durrog de csinálja menet közben is. Néha olyan mintha "tüsszögne"
Üdv! Arról érdeklődnék, hogy milyen kipudobot ajánlotok Suzuki SV 650 Nre (1999 évjárat). Továbbá az a helyzet vele hogy ami rajta van dob az egybe van az "összekötő csővel" így nem lehet csak úgy dobot cserélni, mivel kell hozzá egy összekötö cső. A két hengerről jön le a leömlő ami 2:1-es lesz majd arra van rádugva a dob a csővel ezt hogy oldhatnám meg. a leömlő cső átmérője 50 mm. Haver azt mondta hogy nyitott dobot (amin átlehet látni ) nem venne rá mert szétb.ssza a szelepeket. Szerintem durvább lenne a hangja. Ötlet?
A tologatósdira szerencsére még csak egyszer volt szükség, amikor kissé eltévedve, egy dugós rész után félreálltam GPS-ezni, merre járok, és utána nem akart indulni, mintha megszorult volna.
De amúgy ezt már korábban is észrevettem, hogy ha nagyon bemelegedek a dugóba és leállítom, utána nehézkesen forgatja az önindító a normális hőfokú vagy hidegindításhoz képest.
A 35 fokos kitakart részen a tankolásnál is pöccre indult, és még utána félreálltam méregetni, meg spurit tölteni bele, akkor is pöccre indult.
Ja, és még egy kis adalék. Amikor dugóban elmelegszik az olaj, olyankor elég nehezen is indítja be az önindító, volt hogy arrébb is kellett tolnom kicsit sebességben, mert nem bírt vele (ez azért meglehetősen nyugtalanító esemény volt). Ellenben mikor ~10km után megálltam tankolni a 35 fokos kitakart hűtős körömön, utána a 85 fokos olajjal könnyedén indult, pöccre.
Elméletileg lehetséges, amit írsz, ugyanakkor a gyakorlatban nem ezt tapasztaltam. Ugye, az egész olajhőfok-story onnan indult, hogy idén szezon elején gurultam egy nagyobbat kis forgalomnál, és nem értettem, miért olyan falat-kaparós nehézkes a váltó, mint amilyen amúgy hidegen szokott lenni. Kiderült, azért, mert 60 fokig tud csak melegedni az olaj, így nem keni rendesen.
Ehhez képest, mikor 35 fokban hegynek felfelé mentem pár napja 2/3 részt kitakart olajhűtővel, bár a vízhőfokom kicsit magas volt (90-100 fok), az olaj megmaradt 95 környékén, és a motor járása is kitűnő volt, a váltó pedig gyönyörű vajpuha, könnyű járású.
Abból is gondolom, hogy nem lehetett hőmérsékleti gond a gépben, mivel ha dugóban, melegben elakadok, akkor volt már párszor, hogy túlfűtötte az olajat is, és olyankor ismét nehézkessé válik a váltó, és a motor járása sem éppen szép olyankor.
Egyébként ezért is kacsintgatok a nagyobb radiátor+kidobott olajhűtő kombinációra, mivel úgy gondolom, azzal az ilyen meleg+dugó körülmények között is elkerülhető lenne az olaj elmelegedése. Olyankor a levegős olajhűtő olyan, mintha ott sem lenne, mivel azt nem hűti a ventilátor, menetszél nélkül csak dísznek van.
Van amúgy még egy érdekes aspektusa a dolognak. Az azért látványos, hogy a gép hűtőrendszerét folyamatosan pofozták jobbra-balra. Ugye, eredetileg olajhűtő nélkül tervezték kiadni, azért léteznek ezek a gyári képek, amiken még a 2003-as kiadás prototípusa az olajhűtő nélkül látható: link.
Az is látványos, hogy a 2003-as típus termosztátja még 88 fokon nyitott csak a kiadott verzión. Ez kb. összhangban van, hogy kevésbé szélsőséges környezeti hőfokokon milyen vízhőfokok lehetnének olajhűtő nélkül (azért ezt majd még kimérem). Később a termosztátot egy 74 fokon nyitóra cserélték érdekes módon, valamint asszem 2004-ben az eredeti, szélesebb radiátort egy kicsit magasabb, de keskenyebbre cserélték, esztétikai okokból.
Az is látványos, hogy a Gladiusban vízzel hűtik az olajat is, valamint a radiátora is ennek megfelelően nagyobb, és erősebb ventilátort is szereltek rá, mint az ezres SV-kre. +extra, hogy az új DL1000-nél még ki is emelik, hogy nagyobb vízhűtő radiátor miatt nincs szükség olajhűtőre, lol.... link
Szóval elég sok jel utal arra, hogy eredetileg az SV-t is olajhűtő nélkülire tervezték, csak utólag toldották hozzá, vélhetőleg nagyon meleg időben csődött mondott a teszteken a gyári hűtés, nagyobb radiátort meg valamiért nem akartak berakni.
És ha előbb utóbb tönkre megy? Így legalább nem nyomnak bele az árokba, nem hajtanak ki eléd, meghallják, hogy valami jön....