Ha ráülsz egy N-re akkor ugyanazt az érzést tapasztalod illetve a annak a lábtartója lejjebb van és az is javít rajta, ha gondolod elküldöd a fényképedet, azt ráillesztem a motoromra és megnézheted, hogy néznél ki rajta.
nincs valakinek olyan sv ezrese győr-sopron közelében, vagy a dunántúlon amit túrakormányosított? és ha van akkor megnézhetném-e? :)
gondolkodom az átalakításon, de előtte azért megnéznék egy ilyet, milyen a testhelyzet...hosszabb utakon megfájdul a nyakam...
Nem butaság, amit írsz, megfordult a fejemben a másmilyen olaj. Mondjuk én a viszkozitással variálnék inkább, +full szintetikus legyen és ne gagyi. Viszont elég durván el kéne térjek a gyári ajánlástól.
Ugye, hideg időben 60-70 fokos az olaj, ami viccnek is rossz, a 35 fokos kánikulában (nézelődős túratempóban) pedig nagynehezen éri csak el a 95-öt. Szóval olyan olaj kéne, ami hűvösen hígabb. Motulból 5W30 a "leghígabb" multigrade, sajnos csak 300V-ből van, aminek a viszkozitása 40 fokon "csak" 63.38mm²/s és 100 fokon 11.41mm²/s. Ez a jelenlegi 10W40 7100-hoz képest azért sokkal jobban illene a motorhoz, ami 40 fokon 88.8 mm²/s, 100 fokon pedig 13.5 mm²/s. Az 5W40 nem lenne jelentős előrelépés a 7100-ből, esetleg a 10W30, az 73.7 mm²/s és 11.4 mm²/s, talán ár/értékben is az lenne a nyerő.
Ugyanakkor bosszantó, hogy ilyen hülyén oldották meg, hogy ennyire az olajjal kell görcsölni, amivel nehéz hozni a tulajdonságokat, ha nem hűtenék külön az olajat termosztát nélkül, akkor a probléma nem is létezhetne.
Persze, rakhatnék be termosztátot is, link, de majdnem annyiba kerül, mint egy nagyobb radiátor, és elhelyezni is problémás.
Ha minden úgy van, ahogy gondolom, az én K8-amon se lesz olajhűtő a szezon végére.
De előtte még pár felhasználás mellett, kicsit hűvösebb időben ellenőrizni akarom, hogy viselkedik.
Jó, de nálad nincs olajhűtő, a tegnapi tapasztalataim alapján az +10 fok legalább az olajnak, ami nagy segítség az 5100-nak.
Gondolom, nem is úgy használod, hogy elmelegedjen.
Olyan kérdésem lenne van egy 2004-s Sv 650S motorom amikor elindulok vele és jobban húzom a gázt akkor előszokott fordulni hogy leáll a motor mint amikor ráadom a gyújtást de csak az elején csinálja amikor már meek vele 1-2 Km-t nem csinálja vagyis eddig nem vettem észre.
Ez mitől lehet?
Mindenki Zolijáról tudtok valamit? Nagyon eltűnt Lehet, hogy végre becsajozott és rabul ejtették az új élmények vagy belépett valami szerzetesi rendbe és némasági fogadalmat tett Hiányzik + egy csomó pénzt megspórolt nekem, mert nem kellett vicclapokat vennem, elég volt olvasni az írásait
Én egy év motulozás után már 2 éve LiquiMolyt töltök bele, és most vasárnap a melegben is pont azt figyeltem, hogy milyen patent a váltó. Már-már buzisan pihe-puha
Gondoltam is, hogy beleírom... A takaró kész volt, csak ki kellett venni a fiókból. Berakni a rács mögé kb. 1 perc. 10km után megállni egy kútnál tankolni és plusszba mérni is egy hőfokot volt mondjuk mégegy perc, amiben a táskából mérő elővétele és elrakása is benne volt. Ugyanez a mérés fenn a hegytetőn, és otthon. Ja, fenn ki kellett piszkálni a lapot, az több idő volt, kb. 2 perc. Összesen 6 percembe került, több idő volt legépelni a fórumra.
De jó kis túra volt, szeretem a Pilist.
a_kupec: Hehe, ez van. Így vagy úgy, de helyre fogom pofozni, ami nem tetszik a motorban.
Szar az 5100, ha hideg azért nem működik, ha meleg, akkor meg azért. Közte egy vékony sáv, ahol viszonylag jó, gondolom, vizes hőcserélős motorokban, emiatt jó lehet.
Én írtam többször, hogy nem vált be. A 7100 sokkal szélesebb hőmérséklet tartományban működik jól, és még ott is jobban. Az már végre olyan volt, amit az ember elvár egy nem olcsó prémium olajtól.
Mindkettő nálam 10W40.
Nálam ma megint leszerepelt a 10w40 5100, nem is hajtottam a motort de éreztem hogy keményedik a váltó... 1000esbe úgy néz ki kevés a 10w40 ilyen melegben vagy csak szar a Motul
A hűtőről jut eszembe, ma motoroztam egyet Dobogókőn, és kihasználva a tikkasztó meleget, kipróbáltam, mit bír a vízhűtés az SV-n.
A télről ismert/hírhedt takarót vetettem be az olajhűtő ellen, jelentős részét eliminálva ezzel. link
Így mentem a szokásos kényelmes tempóban utassal felfelé, és tiszta hűtővel pár órával később lefelé hazáig.
Ami mókás, hogy az olaj nem melegedett túl egyáltalán a letakart olajhűtővel, hiába a 30-35 fokos hőség és hegymenet, felérve is csak 95 fok körül járt, hasonló vízhőfokkal. Ami viszont gyanús nekem ebből, hogy az olajhűtő nem az olaj hűtésének igénye miatt került fel, hanem hogy a vízhűtőnél kisebb méretű radiátort használhassanak, vélhetőleg esztétikai/helyhiány okokból. Ugyanis a városi, lassabb/forgalmasabb szakaszokon mindenféle dugó vagy bármi nélkül is felszaladt a vízhőfok 100-102 fokra is így takarva az olajhűtőt, ami az olaj elmelegedésének hiányában a vízhűtő rendszer kapacitásának hiányára utal, ha jól gondolom. Az olaj egyszer sem melegedett túl egy pillanatra sem, a váltó is végig vajpuha volt.
(Az is gyanús nekem, hogy nagy dugóban viszont hiába az olajhűtő, ha már nagyon forralja a vizet, akkor viszont érezni az olajon is az elmelegedést már hűvösebb időben is.)
Lefelé menetben hazáig durván 10 fokkal lett hidegebb a víz/olajhőfokom, a takaró nélkül 80-88 fok között volt a víz míg mentem, és 85 fokos az olaj (95-100 fokos vízzel) mire hazaértem, ugye a város és a lámpák.
Úgyhogy kezdem azt hinni, hogy az olajhűtőnek csak durvább igénybevétel esetén lehet szerepe, illetve esetleg dugóban segíthet "hűvösen" tartani az olajat is. Úgyértve, a hidegindításnál gyorsabb olajmelegedési időn kívül. Szóval lehet, nem is kéne "Gladius"-osítani az SV-t (ami nem kevés költség és munka), elég lenne kidobni róla az olajhűtőt, és egy durván 20%-al nagyobb vízhűtőt tenni rá. Pláne, hogy a Gladius olajhűtőjével is ugyanúgy a vízhűtőnek kéne megbírközni az olaj hűtésével is, tehát oda is könnyen lehet, hogy kellene a nagyobb radiátor...
nincs valakinek olyan sv ezrese győr-sopron közelében, vagy a dunántúlon amit túrakormányosított? és ha van akkor megnézhetném-e? :)
gondolkodom az átalakításon, de előtte azért megnéznék egy ilyet, milyen a testhelyzet...hosszabb utakon megfájdul a nyakam...
köszi,
ádám
Ugye, hideg időben 60-70 fokos az olaj, ami viccnek is rossz, a 35 fokos kánikulában (nézelődős túratempóban) pedig nagynehezen éri csak el a 95-öt. Szóval olyan olaj kéne, ami hűvösen hígabb. Motulból 5W30 a "leghígabb" multigrade, sajnos csak 300V-ből van, aminek a viszkozitása 40 fokon "csak" 63.38mm²/s és 100 fokon 11.41mm²/s. Ez a jelenlegi 10W40 7100-hoz képest azért sokkal jobban illene a motorhoz, ami 40 fokon 88.8 mm²/s, 100 fokon pedig 13.5 mm²/s. Az 5W40 nem lenne jelentős előrelépés a 7100-ből, esetleg a 10W30, az 73.7 mm²/s és 11.4 mm²/s, talán ár/értékben is az lenne a nyerő.
Ugyanakkor bosszantó, hogy ilyen hülyén oldották meg, hogy ennyire az olajjal kell görcsölni, amivel nehéz hozni a tulajdonságokat, ha nem hűtenék külön az olajat termosztát nélkül, akkor a probléma nem is létezhetne.
Persze, rakhatnék be termosztátot is, link, de majdnem annyiba kerül, mint egy nagyobb radiátor, és elhelyezni is problémás.
De előtte még pár felhasználás mellett, kicsit hűvösebb időben ellenőrizni akarom, hogy viselkedik.
Gondolom, nem is úgy használod, hogy elmelegedjen.
Olyan kérdésem lenne van egy 2004-s Sv 650S motorom amikor elindulok vele és jobban húzom a gázt akkor előszokott fordulni hogy leáll a motor mint amikor ráadom a gyújtást de csak az elején csinálja amikor már meek vele 1-2 Km-t nem csinálja vagyis eddig nem vettem észre.
Ez mitől lehet?
Köszi
Van egy üvegszálas utángyártott oldalidomom fényezetlen oldalidomom sv 650s-hez. 2003-tól jó. Távtartók nélkül, akit érdekel keressen meg.
70-489-3960
üdv
András
Mindenki Zolijáról tudtok valamit? Nagyon eltűnt Lehet, hogy végre becsajozott és rabul ejtették az új élmények vagy belépett valami szerzetesi rendbe és némasági fogadalmat tett Hiányzik + egy csomó pénzt megspórolt nekem, mert nem kellett vicclapokat vennem, elég volt olvasni az írásait
De jó kis túra volt, szeretem a Pilist.
a_kupec: Hehe, ez van. Így vagy úgy, de helyre fogom pofozni, ami nem tetszik a motorban.
Én írtam többször, hogy nem vált be. A 7100 sokkal szélesebb hőmérséklet tartományban működik jól, és még ott is jobban. Az már végre olyan volt, amit az ember elvár egy nem olcsó prémium olajtól.
Mindkettő nálam 10W40.
A télről ismert/hírhedt takarót vetettem be az olajhűtő ellen, jelentős részét eliminálva ezzel. link
Így mentem a szokásos kényelmes tempóban utassal felfelé, és tiszta hűtővel pár órával később lefelé hazáig.
Ami mókás, hogy az olaj nem melegedett túl egyáltalán a letakart olajhűtővel, hiába a 30-35 fokos hőség és hegymenet, felérve is csak 95 fok körül járt, hasonló vízhőfokkal. Ami viszont gyanús nekem ebből, hogy az olajhűtő nem az olaj hűtésének igénye miatt került fel, hanem hogy a vízhűtőnél kisebb méretű radiátort használhassanak, vélhetőleg esztétikai/helyhiány okokból. Ugyanis a városi, lassabb/forgalmasabb szakaszokon mindenféle dugó vagy bármi nélkül is felszaladt a vízhőfok 100-102 fokra is így takarva az olajhűtőt, ami az olaj elmelegedésének hiányában a vízhűtő rendszer kapacitásának hiányára utal, ha jól gondolom. Az olaj egyszer sem melegedett túl egy pillanatra sem, a váltó is végig vajpuha volt.
(Az is gyanús nekem, hogy nagy dugóban viszont hiába az olajhűtő, ha már nagyon forralja a vizet, akkor viszont érezni az olajon is az elmelegedést már hűvösebb időben is.)
Lefelé menetben hazáig durván 10 fokkal lett hidegebb a víz/olajhőfokom, a takaró nélkül 80-88 fok között volt a víz míg mentem, és 85 fokos az olaj (95-100 fokos vízzel) mire hazaértem, ugye a város és a lámpák.
Úgyhogy kezdem azt hinni, hogy az olajhűtőnek csak durvább igénybevétel esetén lehet szerepe, illetve esetleg dugóban segíthet "hűvösen" tartani az olajat is. Úgyértve, a hidegindításnál gyorsabb olajmelegedési időn kívül. Szóval lehet, nem is kéne "Gladius"-osítani az SV-t (ami nem kevés költség és munka), elég lenne kidobni róla az olajhűtőt, és egy durván 20%-al nagyobb vízhűtőt tenni rá. Pláne, hogy a Gladius olajhűtőjével is ugyanúgy a vízhűtőnek kéne megbírközni az olaj hűtésével is, tehát oda is könnyen lehet, hogy kellene a nagyobb radiátor...