Ne tudd meg mennyi új gépet adtak el mindenhol.....kinéztük a színt az egyik kereskedésben, de átmentünk egy másikba hátha ott jobb lesz az alku, ez kb. 1 óra volt míg megtörtént, no az elsőben a faszi mondta, hogy 3db van a központiban ebből a színből, 1 óra múlva az utolsót sikerült lestoppolni, de a szalonokban tömeg volt....
Sziasztok!
Nálam most jött el a kormány csapágy csere ideje.
Kiszereltem az első első futóművet, mondanom se kell a csapágynak semmi baja.
De ha már meg van akkor az újjal, a görgőssel rakom össze.
Ha valakit még érdekel a képről leolvashatók az adatok.
A két csapágy és a porvédő össz. 9000.Ft-ba kerültek.
Az ökölszabály 0.7 bar/ 1000 fordulat. Tényleg jó kérdés, hogy egy bizonyos fordulat fölött elég az állandó 7 bar vagy egyenes arányosságban növekednie kell. Persze kell egy tetőpont értéknek lennie ahol elengedi a felesleges nyomást...
Megnéznék egy grafikont arról hogy alakul a fordulatszám emelkedésével az olajnyomás...
mert pl egy 600-as 15ezret forog egy 400-as 19ezret akkor ide ekkora nyomás kell?
belevágtam az olajmérő projectbe. SV1000-re esztergáltam egy hosszabbítót amivel simán befért az olajnyomásmérő és az ekeidom is takarja. A mérő is működik már csak az értékek elemzése van hátra.
A szervízkönyv azt írja hogy 60 fokos motornál 3.4-6.3 bar között kell lennie 3000 fordulatszámnál. Ez persze alapjáraton(1500) akkor 1.7 - 3.15 bar. Nekem teljesen melegített motorral (85-90 fok) alapjáraton 1.7 bar ami nagyon jó érték ezek szerint. Az "ökölszabály" szerint 0.7 Bar/ 1000 fordulat (Ez soros motornál) Akkor ezek szerint 10000 fordulaton 7 barnak kéne lennie de ennél jóval nagyobb, mivel az óra kiakad már 7000 fordulatnál. Az óra sajnos csak 7 bar-ig mér.
A kérdésem az, hogy magas fordulatszámnál 10-11 ezer körül mekkora olajnyomás az ideális? Nem volt alkalmam még terhelés alatt kipróbálni, terhelés alatt csökkennie kell az olajnyomásnak vagy növekednie?
Legalábbis áruhitel nem.
Évek óta max évi 3-at csinálok.
Bár lehet hogy a plázastop miatti pánik volt a ludas.
Turmix,betonkeverő?
Mész Sukoróra? Elég tré idő van
Metzeler Sportec M5 160/60r17 18000Ft
2012 esek, alig használtak
helyileg Debrecen
postázom is
Nálam most jött el a kormány csapágy csere ideje.
Kiszereltem az első első futóművet, mondanom se kell a csapágynak semmi baja.
De ha már meg van akkor az újjal, a görgőssel rakom össze.
Ha valakit még érdekel a képről leolvashatók az adatok.
A két csapágy és a porvédő össz. 9000.Ft-ba kerültek.
Az ökölszabály 0.7 bar/ 1000 fordulat. Tényleg jó kérdés, hogy egy bizonyos fordulat fölött elég az állandó 7 bar vagy egyenes arányosságban növekednie kell. Persze kell egy tetőpont értéknek lennie ahol elengedi a felesleges nyomást...
Megnéznék egy grafikont arról hogy alakul a fordulatszám emelkedésével az olajnyomás...
mert pl egy 600-as 15ezret forog egy 400-as 19ezret akkor ide ekkora nyomás kell?
Ugy tudom.
belevágtam az olajmérő projectbe. SV1000-re esztergáltam egy hosszabbítót amivel simán befért az olajnyomásmérő és az ekeidom is takarja. A mérő is működik már csak az értékek elemzése van hátra.
A szervízkönyv azt írja hogy 60 fokos motornál 3.4-6.3 bar között kell lennie 3000 fordulatszámnál. Ez persze alapjáraton(1500) akkor 1.7 - 3.15 bar. Nekem teljesen melegített motorral (85-90 fok) alapjáraton 1.7 bar ami nagyon jó érték ezek szerint. Az "ökölszabály" szerint 0.7 Bar/ 1000 fordulat (Ez soros motornál) Akkor ezek szerint 10000 fordulaton 7 barnak kéne lennie de ennél jóval nagyobb, mivel az óra kiakad már 7000 fordulatnál. Az óra sajnos csak 7 bar-ig mér.
A kérdésem az, hogy magas fordulatszámnál 10-11 ezer körül mekkora olajnyomás az ideális? Nem volt alkalmam még terhelés alatt kipróbálni, terhelés alatt csökkennie kell az olajnyomásnak vagy növekednie?
Még nem hibázott